Šarla Leklēra cerības izcīnīt “Ferrari” pirmo uzvaru 2025. gada sezonā izkūpēja gaisā Ungārijas “Grand Prix” laikā, kad negaidīta problēma ar šasiju pilnībā iznīcināja viņa tempu izšķirošajā posma daļā. Sportists arī atsaucis savus izteikumus, ko sacensību laikā sacīja pa radio komandai.
Leklērs kvalifikācijā izcīnīja pole position, pārspējot abus “McLaren” braucējus Oskaru Piastri un Lando Norisu, kā arī “Mercedes” pārstāvi Džordžu Raselu. Sacīkstes pirmajā daļā “Ferrari” pilots izskatījās pārliecinošs, vadībā pavadot 28 apļus. Tomēr viss sāka brukt no 40. apļa, kad Leklērs pēkšņi zaudēja saķeri un tempu.
“Tas ir vienkārši neticami nomācoši,” viņš sacīja pa radio. “Esam zaudējuši visu konkurētspēju. Vajadzēja vienkārši ieklausīties manī – es būtu citādi pārvaldījis šīs problēmas. Tagad mašīna ir nevadāma. Nevadāma. Būs brīnums, ja vispār finišēsim uz pjedestāla.”
Taču pēc sacīkstes viņš atzina kļūdu savā spriedumā un uzreiz atsauca iepriekš teikto: “Man ir jāatsauc tas, ko teicu pa radio, jo kļūdaini domāju, ka vaina ir vienā lietā, bet tagad, kad esmu saņēmis detalizētāku informāciju, izrādās – problēma bija šasijā, un neko citu tur nevarējām darīt.”
Leklērs skaidro: “Sāku just problēmu ap 40. apli, un tad ar katru apli tā kļuva sliktāka. Beigās mēs bijām divas sekundes lēnāki par konkurentiem. Mašīna bija pilnīgi nevadāma. Tas bija izņēmuma gadījums. Tam nekad nevajadzētu atkārtoties, bet vilšanās ir milzīga. Šī, manuprāt, bija mūsu vienīgā iespēja šogad uzvarēt sacīkstēs. Pirmais “stints” bija perfekts, arī otrais sākās labi, un mēs bijām ceļā uz to, lai cīnītos par uzvaru. Bet pēdējais sacensību nogrieznis pārvērtās par katastrofu.”
Problēma nebija vienveidīga – katrā līkumā mašīna uzvedās citādi, padarot vadību praktiski neprognozējamu. Rezultātā Leklērs piekāpās arī Raselam, finišējot ceturtajā vietā.
Ungārijas GP oficiālais video apskats >>
“Cerības uz uzvaru šajā posmā deva tikai fakts, ka startējām no pirmās vietas, un netīrais gaiss apgrūtina apdzīšanu. Domāju, ka Oskaram bija labāks temps nekā man, bet viņš vienkārši nespēja apdzīt,” piebilda Leklērs. “Es neticu, ka sezonas otrajā pusē mums būs reālas uzvaras iespējas, un tas padara šo vilšanos vēl lielāku. Mēs zinājām – šī, iespējams, bija viena no retajām iespējām, un tā mums izslīdēja no rokām.”
Leklēra neveiksmi pastiprināja arī piecu sekunžu sods par manevru bremzēšanas zonā, kad viņš centās noturēt pozīciju pret Raselu. Lai gan Leklērs sodu īpaši neapstrīdēja, viņš viegli pasmējās par konkurenta reakciju: “Zināju, ka rīkojos uz robežas. Neesmu par to īpaši noskumis. Domāju, ka kustējos pirms bremzēšanas, kā parasti to daru. Bet varu iedomāties, ka Džordžs bija ļoti skaļš pa radio, kā tas viņam ir ierasti.”