“Pirelli” sporta programmas vadītājs Mario Isola atzinis, ka šosezon F1 čempionātā pilnvērtīgās lietus riepas, iespējams, netiks izmantotas vispār, arī tad, ja sacīkstes notiks lietus apstākļos.
Sarunā ar Spānijas “Diario Sport” Isola norādīja, ka mūsdienu ground effect tipa bolīdi rada ļoti lielus ūdens šļakstus, bet sacīkšu direktora piesardzīgā pieeja praktiski ir izskaudusi klasisko lietus sacīkšu formātu.
“Neesmu 100% pārliecināts, ka šosezon vispār izmantosim lietus riepas,” sacīja Isola. “Ūdens šļakatu apjoms ir ļoti liels, un tas būtiski pasliktina redzamību.”
Pēdējie lietus ietekmētie posmi, īpaši Beļģijā, parādīja, ka redzamības problēmas izraisa incidentus, drošības mašīnas un starta aizkavēšanos. Isola atgādināja, ka Silverstonā vidēji slapjā laika riepas darbojās labi, taču braucēji joprojām sūdzējās par sliktu redzamību. “Neviens nevēlas riskēt ar braucēju drošību,” viņš uzsvēra.
Lai gan “Pirelli” turpina piedāvāt gan vidēji slapjā, gan slapjā laika lietus riepas, Isola atzina, ka pašreizējos tehniskajos noteikumos pēdējās var palikt bez pielietojuma. Iepriekš testētie risinājumi, piemēram, eksperimentālie riteņu pārsegi, ievērojamu efektu nav devuši.
Tomēr zināma cerība uz pārmaiņām ir saistīta ar 2026. gada jaunajiem noteikumiem, kas paredzēs mazākas riepas un pārveidotu aerodinamiku, iespējams, samazinot ūdens šļakatu daudzumu. “Nākamgad mašīnas būs citādas. Varbūt arī šļakatu būs mazāk,” piebilda Isola.