“Mercedes” dzinēju nodaļas vadītājs Hjūels Tomass brīdinājis, ka līdzjutējiem būs jāsagatavojas pilnīgi jaunai skaņai, kad 2026. gadā debitēs nākamās paaudzes F1 motori. Lai gan saglabāsies 1.6 litru V6 formāts un vairs netiks izmantota MGU-H sistēmas, visjūtamākās pārmaiņas skatītāji pamanīs pēc dzinēja skaņas – īpaši neierastās trases vietās.
Parasti F1 motori bremzēšanas un līkumu izbraukšanas brīžos darbojas ar zemiem apgriezieniem. Taču nākotnē apgriezienu skaits un līdz ar to arī trokšņa līmenis šajos posmos būtiski pieaugs, pat ja automašīnas faktiski nepaātrināsies. Iemesls meklējams enerģijas atgūšanas sistēmas izmaiņās – bez MGU-H bremzēšana joprojām uzlādēs akumulatoru, taču tas nebūs pietiekami, lai nosegtu ievērojami lielākās elektroprasības.
“Kaut kas bija jāizdomā,” skaidroja Tomass. “Tagad F1 dzinējs bremzējot un līkumojot pārslēgsies uz pilnas jaudas režīmu, lai ģenerētu papildu enerģiju, ko uzreiz novadām akumulatorā. Tas nozīmē, ka atsevišķos apļa posmos motors darbosies kā ģenerators.”
Rezultātā līdzjutēji var sagaidīt augsta toņa dzinēja skaņu pat lēnajās trases sekcijās, kas sākumā var šķist neierasti.
Lai arī MGU-H izslēgšana raisīja cerības uz skaļāku un tradicionālāku F1 skaņu, Tomass aicina nepārspīlēt ar gaidām. Skaņas izmaiņas galvenokārt saistītas ar turbīnas konstrukcijas pārveidi – samazināsies pretspiediens, jo turbīnai vairs nebūs jādarbina elektriskais motors, kas radīs nedaudz lielāku skaļumu. Taču jāņem vērā, ka dzinējam būs pieejami tikai trīs ceturtdaļas līdzšinējā degvielas daudzuma, un testu stendā trokšņa līmenis bijis līdzīgs kā iepriekš.