Ralfs Šūmahers aicinājis “Aston Martin” īpašnieku Lorensu Strolu atlaist savu dēlu Lensu no komandas sastāva, ja mērķis patiešām ir izcīnīt F1 Konstruktoru kausu.

Vācu bijušais F1 pilots uzskata, ka, Strols vecākais ir nopietni noskaņots izcīnīt čempiontitulu nākamo gadu laikā. Tomēr, lai to paveiktu, pēc viņa vārdiem, jāpārdomā komandas pilotu pāris. Lenss Strols pārstāv tēva komandu kopš 2019. gada, kad pievienojās no “Williams”, taču visā F1 karjera laikā regulāri izpelnījies kritiku.

Daļai līdzjutēju un ekspertu kanādietis šķiet klasisks nepotisma piemērs, kurš nav pelnījis vietu čempionātā, kamēr citi jaunie talanti nespēj iekļūt F1 apritē. Lai arī Strols ir uzrādījis ātruma uzplaiksnījumus – izdevies arī iegūt vienu pole position un trīs pjedestālus – viņa sniegums bieži tiek vērtēts kā nepietiekami stabils, lai cīnītos ar labākajiem braucējiem.

Šūmahers, kurš iepriekš nav vairījies no skarbas kritikas Strola virzienā, uzskata, ka “Aston Martin” jāveic izmaiņas pirms 2026. gada, lai gan abiem esošajiem pilotiem ir līgumi arī uz nākamo sezonu. Kā piemēru viņš minēja Strola pēdējo kvalifikāciju bilanci pret komandas biedru Fernando Alonso – kanādietis nav viņu pārspējis “Grand Prix” kvalifikācijās kopš 2024. gada Lielbritānijas GP, proti, jau 27 posmus pēc kārtas. “Ja viņš [Lorenss Strols] tiešām grib kļūt par pasaules čempionu, viņam ir jāatlaiž dēls. Lensam ir 27:0 zaudējums kvalifikācijās Alonso – tas pasaka visu,” vācu izdevums “Bild” citē Šūmaheru.

Interesanti, ka Šūmahers savos komentāros nepieminēja faktu, ka šosezon Strols un Alonso guvuši vienādu punktu skaitu – pa 26 punktiem katrs. Tomēr, lai arī rezultāts punktos ir līdzīgāks nekā iepriekš, sešu F1 posmu uzvarētājs uzskata, ka “Aston Martin” jāizvērtē virziens, kādā tā dodas, gatavojoties jaunajai F1 tehniskajai ērai.

Lorenss Strols pēdējos gados būtiski ieguldījis komandas attīstībā – uzbūvēta modernāka rūpnīca, komandai pievienojies leģendārais Adrians Ņūvijs kā galvenais tehniskais darbinieks. No 2026. gada “Aston Martin” būs “Honda” rūpnīcas dzinēju partneris.

Tomēr Šūmahers atzīst – lai arī šādu lēmumu pieņemt būtu grūti, tas varētu būt nepieciešams, lai komanda sasniegtu savu pilno potenciālu. “Tēvam jāizvēlas – sirds vai panākumi. Ja viņš ir nopietns, uz 2026. gadu viņam pilnībā jāpārdomā pilotu sastāvs. Domāju, ka viņš to apzinās, taču šis lēmums viņam ir ļoti grūts,” saka Šūmahers.