“Ne vienmēr mūs uzklausīja. Un tieši tāpēc daļa problēmu saglabājās pat pēc pieciem gadiem šajā komandā,” – šādi vēl pirms aiziešanas no “Alpine” 2024. gada vasarā savu laiku bāzētajā vienībā raksturoja Estebans Okons. Tagad viņš atzīst, ka “Haas” komandā atmosfēra ir “veselīgāka”.

Tolaik francūzis jau bija parakstījis līgumu ar “Haas” no 2025. gada, uzsverot, ka vēlas radīt caurspīdīgu komunikāciju komandā. Okons norādīja, “Alpine” laikā viņa ziņotās problēmas netika risinātas, bet gan ar laiku kļuva vēl smagākas. Tagad, gadu vēlāk un pēc 14 posmiem jaunajā komanda, Okona vērtējums ir nepārprotams – izdevies atrast tieši to vidi, kādu meklējis.

“Salīdzinot ar manu iepriekšējo pieredzi, šeit ir veselīga atmosfēra,” sacīja Okons intervijā “Motorsport.com”. “Neviens neko neslēpj. Ja kaut kas neizdodas, mēs to pārrunājam uzreiz pēc sacīkstēm, lai neatkārtotu kļūdas. Agrāk esmu pieredzējis pretējo – ja par problēmām nerunā, tās atkārtojas. Šeit tā nav. Komanda ir ārkārtīgi motivēta. Varbūt tas izklausās dīvaini, bet esmu redzējis arī nemotivētus cilvēkus F1 vidē, un tas ir pats sliktākais. Kā pilotam, kurš iegulda visu sevi darbā un cenšas būt gatavs perfekti, ir grūti, ja redzi, ka kāds no malas vienkārši domā par atzīmēšanos darba grafikā. To esmu pieredzējis agrāk, bet ne šeit.”

Okons atzina, ka viss nav ideāli, tomēr komandas pamatstruktūra viņam šķiet spēcīga: “Ir lietas, ko varam uzlabot, tas ir skaidrs. Bet kopš pievienošanās es redzu stabilu pamatu, uz kura strādāt, un progresu. Esmu ļoti apmierināts ar virzienu, kurā ejam.” Francūzi īpaši pārsteidza “Haas” reakcija uz viņa vajadzībām – stūres rata pārveidošana ar dubulto sajūgu aizņēma tikai mēnesi. “Tas bija neticami. Nekad neesmu redzējis, ka kāda cita komanda, pat lielākās, to paveiktu tik ātri,” viņš sacīja. “Mūs dēvē par mazāko komandu, un tā ir taisnība, bet reakcijas kvalitāte ir augstākās klases.”

Sezonas sākumā gan neiztika bez paklupieniem – Austrālijas “Grand Prix” izrādījās smags trieciens, jo abas mašīnas bija nestabilas lielā ātrumā, un Okons kopā ar komandas biedru Oliveru Bērmenu kvalificējās un finišēja pašā rezultātu tabulas apakšā. Komandas boss Ajao Komacu šo posmu nodēvēja par “bumbu”, ņemot vērā, ka gadu iepriekš “Haas” sasniedza septīto vietu Konstruktoru kausā.

Piecus mēnešus vēlāk situācija jau krietni uzlabojusies – lai arī kopvērtējumā “Haas” šobrīd ir devītie, komanda iekrājusi 35 punktus, kas ir 2,5 punkti vidēji sacīkstē. Tas ir otrs labākais rādītājs komandas desmit sezonu F1 vēsturē. “Pēc Austrālijas posma mani ļoti iespaidoja komandas reakcija,” sacīja Okons. “Neviens neko neslēpa, visi darbojās vienoti kā īsta komanda, lai atrisinātu problēmas. Pēc tam ieradāmies Ķīnā un pilnībā pagriezām visu pretējā virzienā. Tas nebija nejauši – tas ir rezultāts atmosfērai, kas valda šajā kolektīvā.”

Tomēr Okons atzīst – lai kļūtu par pastāvīgu pretendentu uz augstākajām vietām, “Haas” vēl daudz kas jāuzlabo. Viņa cerības saistās ar 2026. gada jaunajiem tehniskajiem noteikumiem. “Mums vienkārši vajadzīga ātrāka platforma,” viņš skaidroja. “Redzēsim, ko nesīs nākamais gads, bet šī gada finišam arī jābūt spēcīgam. Ja mums būs konkurētspējīga bāze, mēs būsim gatavi cīnīties ar lielajām komandām par 100%. Vajadzīgs tikai labs auto, un ar pārējo mēs tiksim galā.”