FIA ieplānojusi stingri ierobežot F1 automašīnu jaudu no 2026. gada sezonas, ieviešot virkni drošības noteikumu. Galvenās pārmaiņas saistītas ar hibrīdsistēmu – elektriskās piedziņas jauda pieaugs līdz 350 kW (475 ZS), kas ir gandrīz trīskāršs pieaugums salīdzinājumā ar šo gadu. Kombinācijā ar iekšdedzes dzinēju (540–580 ZS) tas nozīmē, ka kopējā jauda var pārsniegt 1000 ZS.

Prognozes liecina, ka šāds spēks ievērojami palielinās ātrumu taisnēs. “Mercedes” vadītājs Toto Volfs iepriekš sacīja, ka automašīnas varētu sasniegt pat 400 km/h, ko gan FIA ir noliegusi.

Aprēķināts, ka, piemēram, Montekarlo tuneli mašīnas varētu izbraukt ar aptuveni 350 km/h. Tomēr drošības apsvērumu dēļ FIA iecerējusi ierobežot maksimālo jaudu Monako un Singapūras posmos, ieviešot īpašu “Rev1” režīmu, kas samazinās dzinēja veiktspēju gan standarta braukšanas, gan apdzīšanu laikā.

Papildu tam paredzēti ierobežojumi arī enerģijas uzkrāšanai akumulatoros. Piemēram, 12 trasēs, tostarp Spā, Suzukā, Maiami un Madridē, maksimālais enerģijas uzkrājums treniņos būs 9 MJ, bet sacīkstēs – 8,5 MJ. Savukārt Moncā šis limits kvalifikācijā kritīsies līdz vien 6 MJ, bet Džidas trasē – līdz 6,5 MJ.

Vēl viens noteikums paredz, ka ļoti ātrās trasēs, piemēram, Džidā, Silverstonā, Spā, Moncā, Baku un Lasvegasā, iekšdedzes dzinēja jaudas samazinājums būs tikai 50 kW, nevis 100 kW, lai nepieļautu pēkšņus ātruma kritumus taisnēs. Tas ir būtisks drošības aspekts, lai izvairītos no bīstamām situācijām.

Arī apdzīšanas režīma (override mode) izmantošana tiks stingri reglamentēta – to drīkstēs izmantot tikai vienā apļa zonā. Tas atgādinās DRS sistēmas darbību, taču aktīvā aerodinamika, kas mainīs aizmugurējā spārna formu, faktiski DRS padarīs lieku. FIA skaidro, ka jaunie noteikumi ir līdzsvars starp inženiertehnisko progresu un sportistu drošību.