“Porsche” paziņojusi, ka pēc 2025. gada sezonas beigām pārtrauks rūpnīcas programmu pasaules izturības čempionāta (WEC) “Hypercar” klasē, vienlaikus turpinot startēt ar “963 LMDh” mašīnu Amerikā.
Vācijas autoražotājs, kas pērn izcīnīja WEC titulu ar Kevinu Estri, Lorēnu Vanthūru un Andrē Lotereru, uzsver, ka no 2026. gada tā galvenie rūpnīcas projekti būs IMSA GTP programma sadarbībā ar “Penske Motorsport” un dalība “Formula E” seriālā ar savu komandu. “Mums ir ļoti žēl, ka esošajos apstākļos nevarēsim turpināt dalību WEC pēc šīs sezonas,” sacīja “Porsche” izpētes un attīstības vadītājs Mihaels Šteiners.
Lēmums izstāties no WEC tiek pieņemts uz finanšu grūtību fona. Uzņēmuma pārdošanas apjomi krītas, jo ASV ieviesti importa tarifi, bet Ķīnā samazinājies pieprasījums pēc luksusa automašīnām. Šovasar “Porsche” vadītājs Olivers Blume izziņoja plānu līdz 2029. gadam samazināt darbaspēku par 10%, kā arī prognozēja, ka uzņēmuma pārdošanas griesti nākotnē būs 250 000 automašīnu gadā, salīdzinot ar vairāk nekā 300 000 pērn. Tomēr “Porsche Motorsport” vadītājs Tomass Laudenbahs uzsvēra, ka lēmumi par LMDh programmas nākotni nav tikai finansiāli. Viņš pauda neapmierinātību ar WEC formātu un netieši kritizēja “Balance of Performance” regulējumu, sakot: “Mēs esam redzējuši daudz apšaubāmu rezultātu”.
Laudenbahs atzina, ka “Porsche” komandai šogad Lemānas 24 stundu sacīkstēs bija gandrīz ideāls sniegums, taču uzvara izslīdēja no rokām. “Otrā vieta nav slikta, taču #6 ekipāža aizvadīja teju perfektu sacīksti. Atklāti sakot, viņiem vajadzēja uzvarēt,” viņš teica. Tajā pašā laikā “Porsche” apstiprināja ilgtermiņa saistības ar “Formula E”, kur nākamajā “Gen4” ērā ražotājs plāno izmantot čempionātu kā testu platformu nākotnes elektriskajiem sporta auto. Uzņēmums arī apliecināja, ka turpinās atbalstīt klientu komandas, tostarp “Proton Competition” un “Manthey Racing”.
“Porsche” aiziešana ir zīmīgs notikums, sevišķi ņemot vērā, ka tas ir uzvarām bagātākais ražotājs Lemānas vēsturē. Leģendārajās autosacīkstēs tam izdevies triumfēt kopumā 19 reizes. Pēdējo reizi tas izdevās 2017. gadā, kad tika izcīnīta trešā uzvara pēc kārtas. Pēc tam Lemānā dominējošo lomu uz pieciem gadiem uzņēmās “Toyota”, bet pēdējos trīs gadus nepārspēta palikusi “Ferrari” rūpnīca.