2023. gada vasarā investīciju fonds “Otro Capital” iegādājās 24% “Alpine” komandas daļu, ieguldot ap 200 miljoniem eiro. Lai gan komandas rezultāti trasē bijuši vāji, investīcija jau ir nesusi peļņu. Tagad tiek ziņots, ka jaunie partneri tuvākajos mēnešos varētu pārdot savas daļas.
“Sport Business Journal” ziņo, ka pēdējās dienās sāktas pirmās pārrunas ar potenciālajiem pircējiem, kuri varētu pārņemt šo 24% daļu no “Otro Capital”. Pat ja notiktu tikai daļēja pārdošana, fondam tas nozīmētu ievērojamu peļņu. “Alpine” vērtība pirkuma brīdī bija nedaudz zem 900 miljoniem eiro, kamēr šobrīd, pēc neoficiālas informācijas, tā varētu būt ap 1.3 miljardiem eiro.
Pagaidām gan nav skaidri zināms, vai “Otro Capital” patiešām grasās pārdot daļas. Turklāt “Renault” kā galvenajam īpašniekam būtu priekšrocības tiesības tās atpirkt, lai novērstu nevēlamu investoru ienākšanu.
F1 kuluāros izskan versijas, ka šī situācija varētu pavērt durvis Kristianam Horneram un uzņēmēju grupai, kas, pēc baumām, vēlas redzēt bijušo “Red Bull” vadītāju atgriežamies F1. “Alpine” šobrīd joprojām meklē jaunu komandas vadītāju pēc Olivera Ouksa negaidītās aiziešanas pavasarī, un Horneram ir labas attiecības ar Flavio Briatori, kurš 2024. gada vidū atgriezās komandā, lai palīdzētu tās atdzimšanai pirms 2026. gada tehniskās revolūcijas.
Cik zināms, Horneram nav vēlmes atgriezties F1 kā algotam darbiniekam. Viņš meklē projektu, kurā varētu būt arī līdzīpašnieks un piedalīties lēmumu pieņemšanā. Tikmēr “Alpine” izpilddirektors Fransuā Provosts nesen uzsvēra, ka “Renault” grupas mērķis ir palikt F1 ilgtermiņā.
Pjērs Gazlī savukārt saglabā optimismu, neraugoties uz komandas neveiksmēm.
“Ja paskatāmies uz cilvēkiem, kas strādā komandā, mums ir visi nepieciešamie priekšnosacījumi, lai kļūtu par veiksmīgu vienību,” sacīja francūzis. “Protams, nav patīkami katru nedēļas nogali runāt par tām pašām problēmām, bet nekas nemainīsies uzreiz. Mums jāstrādā un jācer, ka nākamajā sezonā būsim citā līmenī. Man ir lielas cerības un viņi to zina. Es ticu visām pārmaiņām, jaunajam dzinējam un arī darbam pie 2026. gada projekta. Situācija, kurā esam tagad, mums dod priekšrocību – vēja tunelī mums ir vairāk stundu nekā konkurentiem, un “uz papīra” tas varētu būt mūsu trumpis.”




