Thursday, November 6, 2025
spot_img
SākumsF1Sanpaulu GP - Norisa revanšs, Piastri renesance vai Verstapena pakaļdzīšanās?

-

spot_img

Vienubrīd šķita, ka Piastri tituls gandrīz ir rokā, tomēr pietiek ar pāris vājiem posmiem, lai viss pārsvars padzistu kā nebijis. Par jauno līderi kļuvis Lando Noriss, tomēr no aizmugures straujiem soļiem piezogas “Red Bull”. Vai Verstapena atspēlēšanās turpināsies Sanpaulu? Mūs gaida karstas cīņas, ko atdzesēt spēs vienīgi Brazīlijas duša.

Trase: Viena no īsākajām trasēm kalendārā var lepoties ar ļoti aizraujošu konfigurāciju. Starta finiša taisne seko lēzenam līkumam, kurā netiek bremzēts, paverot izdevību apdzīšanai tās beigās esošajos ‘S’ līkumos, kur vairākkārt braucēji cīkstējušies sāns pie sāna, dodoties lejup no kalna. Pēc vēl viena lēzena pagrieziena seko taisne – vēl viena lieliska apdzīšanas izdevība, kas vienlaikus ir otrā DRS zona.

Otrais sektors sastāv no virknes vidēji ātriem pagriezieniem ar iespējām pārsteigt konkurentus pirms izejas atpakaļ kalnā un vairākiem ātriem līkumiem pirms rūtotā karoga sasniegšanas. Sagaidāms, ka apļu laiki kritīsies strauji, tādēļ kvalifikācijā būs svarīgi atrasties pareizā laikā, pareizā vietā, it īpaši, ja lietus būs aizskalojis visu atstāto riepu gumiju.

- Reklāma -

Riepas: Pērn “Pirelli” uz sacensībām Interlagosā atveda trīs mīkstākos riepu sastāvus, tomēr jau treniņos tika fiksētas ļoti straujš graining tipa nodilums. Kā tas izpaustos sacīkstēs, nav zināms, jo tās tika pavadītas ar slapjā laika riepām. Tādēļ uz šī gada Sanpaulu GP sperts konservatīvs solis. Braucējiem būs pieejamas C2 (2 komplekti), C3 (3 komplekti) un C4 (8 komplekti) sastāvu riepas.

Pie tam trasē uzliets jauns asfalts. Tam vajadzētu būt pavisam, samazinot abrazivitāti un uzlabojot riepu kvalitāti. Normālos apstākļos, tas gandrīz droši garantētu viena pitstopa stratēģiju (kas zina, vai cietās riepas maz būs nepieciešamas). Boksu celiņš, lai gan trases iekšpusē, ir samērā garš, tādēļ došanās pie mehāniķiem izmaksā vairāk kā 20 sekundes.

Grafiks: Pirelli

Laiks: Nedēļas nogales gaitā laikapstākļi vairākkārt mainīsies. Piektdienas priekšpusdiena būs samērā silt (+25 grādi), tomēr apmākusies. Pēcpusdienā iespējamas lietusgāzes. Sestdien nokrišņi gaidāmi jau no paša rīta, tomēr pēcpusdienā var pierimt. Gaidāms spēcīgs vējš, kas var sasniegt 75 km/h (20 m/s). Sacīkstēs lietus iespējamība ir diezgan maza, tomēr gaiss būs ievērojami aukstāks kā abas iepriekšējās dienas (+18 grādi), kas var pamatīgi samaisīt spēku samērus.

Grafiks: Šīs sezonas priekšpēdējā iespēja redzēt sprintu. Arī uz šo Latiņamerikas posmu F1 atbalsta klases nav devušās, tādēļ visa uzmanība lielajām zvaigznēm. Posms risinās pa dienu pēc vietējā laika, līdz ar to mums sestdien sprints pl. 16:00, kvalifikācija pl. 20:00, bet sacīkstes svētdien stundu agrāk – pl. 19:00.

Grafiks: F1 Līdzjutēju klubs

Pērn: Uz Sanpaulu Noriss ieradās ar 47 punktu deficītu. Šim vajadzēja būt posmam, kas viņu kārtīgi iešūpo titula cīņā, tomēr rezultāts bija pretējs – Verstapena paraugstunda. Viss sākās par labu oranžajiem – “McLaren” ieguva dubultuzvaru sprintā, turklāt lietainajā kvalifikācijā sarkanais karogs liedza Verstapenam iekļūt Top 10. Sekoja dzinēja maiņa. Startā Rasels apsteidza Norisu, bet Verstapens tika līdz piektajai vietai, kad konkurenti devās boksos. Noriss pozīciju atguva, bet pēc Kolapinto smagās avārijas sacīkstes tika apturētas. Verstapens un abi “Alpine” braucēji nebija veikuši pitstopu, tādēļ bez maksas tika pie svaigām riepām. Tas ļāva Verstapenam izcīnīt negaidītu uzvaru no 17. starta pozīcijas. Noriss tikmēr pieļāva kļūdu un finišēja sestajā vietā.

Top 3 intrigas:

Kā attīstīsies titula cīņa? Oskars Piastri izsējis visu savu pārsvaru, tomēr šī ir lieliska izdevība atgūt zaudēto. Ātrie līkumi, kas jāizņem ar pamatīgu precizitāti, ir lieliski piemēroti viņa braukšanas stilam, tomēr totalizatori austrālieša izredzes uzvarēt Sanpaulu vērtē sliktāk kā Norisa un Verstapena iespējas. Lando pārņēmis inerci komandas iekšienē, bet Makss strauji tuvojas, turklāt viņš allaž bijis spēcīgs posmos ar sprintiem, kā arī mainīgos laikapstākļos.

Vai “Mercedes” un “Ferrari” iejauksies? Kāds sudrabotais vai sarkanais uz goda pjedestāla bijis katrā no pēdējām četrām sacīkstēm, liekot domāt, ka tuvākie konkurenti iesaistīsies cīņā ar titula pretendentiem arī šoreiz. “Ferrari”, “Mercedes” un “Red Bull” savā starpā šķir 10 punkti – arī te katram punktam būs liela loma. Galvenais, lai pienesumu veic abi braucēji.

Kas notiks vidus ešalonā? Šobrīd četras komandas aktīvi cīnās par sesto vietu konstruktoru kausā. “Racing Bulls” iekrājuši visvairāk punktus, bet “Aston Martin” strauji dzēš handikapu. No aizmugures tuvojas iepriekšējā posma varoņi “Haas”, bet ar savu stabilitāti cīņā iesaistās “Sauber”. Kuri gūs virsroku? Izsaki savas domas F1LV Patreon nedēļas jautājumā!

Padoka pļāpas: Parādījušās runas, ka Franko Kolapinto jau noslēdzis līgumu ar “Alpine” komandu uz nākamo sezonu. Iespējams, tieši Brazīlijā vai pēc tam Lasvegasā tiks oficiāli izplatīts paziņojums. Kolapinto pēc neizteiksmīgas ienākšanas Džeka Dūena vietā, pēdējos posmos spējis arvien biežāk demonstrēt Pjēra Gazlī līmeņa cienīgu ātrumu. Ja tā izrādīsies patiesība, Baltijas valstīm nāksies pagaidīt līdz savam braucējam, jo Kolapinto galvenais konkurents ir igaunis Pols Ārons.

Modes skate: “Williams” komanda, kā sastāvā braukuši vairāki leģendāri brazīlieši, šonedēļ jau paziņoja par nelielām izmaiņām komandas nosaukumā un zīmolā. Uz šo posmu jauns ir arī krāsojums – “Gulf Oil” klasisko gaiši zilo un oranžo krāsojumu redzēsim Aleksa Albona un, cerams, Karlosa Sainca mašīnām. Spāņu braucējam jāvēl veselība, jo mediju dienu viņš jau paguvis izlaist.

Ārpus F1: Sanpaulu ir lielākā pilsēta Dienvidu puslodē. Aptuveni puse no 12 miljoniem tās iedzīvotāju ir ar itāļu saknēm (arī F1 Senna, Barikello, Massa, Bortoleto). 19. gadsimta beigās Itālijas ekonomika un lauksaimniecība atradās pamatīgā krīzē – daudzi zemnieki emigrēja uz ASV, Argentīnu un Brazīliju, kur arī bija sākušies juku laiki, jo tika aizliegta vergturība. Sanpaulu valdība subsidēja imigrantus, jo trūka darba spēka, sniedzot iespēju strādāt milzīgajās kafijas plantācijās. 50 gadu laikā uz Sanpaulu devās apmēram pusotrs miljons itāļu.

INDUSTRIJAS ZIŅAS

MEHIKO GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS