“McLaren” komandas pilots Lando Noriss perfekto F1 nedēļas nogali Brazīlijā noslēdzis ar uzvaru “Grand Prix” sacensībās, kamēr Oskars Piastri izraisīja sadursmi, par ko saņēma sodu un rezultātā ieņēma piekto vietu finišā. Fantastiskā cīņā pēdējos apļos Andrea Kimi Antonelli noturēja otro vietu pār Maksu Verstapenu, kuram neticama atgūšanās pēc starta no boksiem.
Pēc neveiksmīgās kvalifikācijas, kurā tika uzrādīts vien 16. rezultāts, Verstapens bija ticis pie jauna jaudas agregāta ar visām komponentēm un sacensības sāka no boksu celiņa. Savukārt pirmās starta vietas īpašnieks Noriss bija izvēlējies sacīksti uzsākt ar vidējā sastāva riepām, kamēr viņam blakus Antonelli no otrās pozīcijas startēja ar mīksto sastāvu.
Noriss veica labu startu, pārliecinoši noturot līderpozīciju, bet aiz viņa pozīcijas noturēja Antonelli un Šarls Leklērs. Īzaks Hadžārs sākotnēji pacīnījās ar Piastri par ceturto pozīciju, bet palika piektais. Tikmēr Liamam Lovsonam startā bija izdevies apdzīt Džordžu Raselu un nonākt sestajā vietā.
Lights out at Interlagos! 🇧🇷 Watch the race start 🎥#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/LWNn5wLWj1
— Formula 1 (@F1) November 9, 2025
Jau pirmajā aplī notika pāris incidenti. Gabriels Bortoleto vakar smagi avarēja sprintā, bet arī galvenā sacīkste viņam neizvērsās veiksmīga. Lenss Strols neatstāja vietu trasē, kā rezultātā “Kick Sauber” pilots savu skatītāju priekšā ietriecās riepu barjerā. Luisu Hamiltonu jau pirmajā līkumā aizķēra viens no konkurentiem, kā rezultātā tika zaudētas pozīcijas, bet tajā pašā aplī “Ferrari” pilots aizķēra Franko Kolapinto mašīnas aizmuguri un salauza priekšējo antispārnu, pēc kā bija jābrauc boksos. Trasē devās drošības mašīna.
⏮️ Rewind to the opening lap and Bortoleto’s agonising exit at his home race #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/JiG8anoiFo
— Formula 1 (@F1) November 9, 2025
Sestajā aplī sacensības varēja atsākties. Noriss palika vadībā, bet Piastri nonāca blakus abiem priekšā esošajiem konkurentiem, pirmajā līkumā iebrauca nobloķējot riteņus un aizķerot Antonelli formulu, kurš savukārt uztriecās Leklēram. “Ferrari” pilots ar nolauztu priekšējo kreiso riteni bija spiests izstāties. Piastri šīs epizodes rezultātā nonāca otrajā vietā, bet Antonelli ar grūtībām noturējās priekšā Hadžāram. Šoreiz tika izsludināts virtuālās drošības mašīnas periods, bet ar cauru riepu pitstopu bija spiests veikt Verstapens, kurš līdz ar to atkal bija atkritis uz beigām.
Chaos at the race restart! #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/isqw82KVJo
— Formula 1 (@F1) November 9, 2025
Zaļie karogi atkal noplīvoja devītajā aplī. Noriss vēlreiz noturējās priekšā un drīz vien izveidoja drošu pārsvaru pār Piastri, kuru tiesneši nepažēloja un piesprieda desmit sekunžu sodu. Antonelli mašīna pēc sadursmes šķietami nebija cietusi un viņš saglabāja trešo vietu. Rasels pa to laiku bija ticis garām Lovsonam un sekoja otram “Racing Bulls” pilotam Hadžāram, kuram arī drīz vien aizbrauca garām.
Ar jaunām vidējā sastāva riepām Verstapens bija kļuvis par ātrāko pilotu trasē, vienu aiz otra apdzina konkurentus un 18. aplī jau nonāca pirmajā desmitniekā. Daži piloti iebrauca boksos un vēl pēc dažiem apdzīšanas manevriem četrkārtējais F1 čempions bija jau piektais, aiz “McLaren” un “Mercedes” pilotiem. Tikmēr Antonelli mīkstās riepas nolietojās visātrāk un viņš pirmais no vadošajiem braucējiem 22. aplī devās plānotajā pitstopā. Pēc tam itālis veica ne vienu vien apdzīšanu.
Noriss bija izveidojis gandrīz septiņu sekunžu pārsvaru pār komandas biedru, kad 31. aplī iebrauca uz riepu maiņu, trasē atgriežoties ar lietotām mīkstajām riepām aiz Verstapena. Pavisam ātri viņš “Red Bull” pilotu noķēra un apdzina. Bija skaidrs, ka abiem vēl būs jābrauc pitstopā. 35. aplī boksos devās Rasels, bet jau otro reizi riepas nomainīja Verstapens, tobrīd atkrītot uz 11. vietu. Piastri boksos devās 39. aplī kā pēdējais no visiem, izcieta sev piešķirto sodu un trasē atgriezās astotajā vietā.
Noriss bija atgriezies vadībā ar septiņu sekunžu pārsvaru pār Antonelli, Rasels bija jau trešais, bet lielisks kāpums bija padevies Oliveram Bērmanam, kurš pamanījās nonākt ceturtajā vietā. Verstapens tobrīd jau bija pakāpies līdz piektajai vietai.
48. aplī vadošie braucēji sāka otro boksu apmeklējumu sēriju – vispirms riepas nomainīja “Mercedes” piloti, pēc tam arī abi “McLaren” pārstāvji. Tikmēr neticami, bet par sacensību līderi jau bija kļuvis Verstapens, kurš startu veica no boksiem. Tiesa gan, arī viņam vēlreiz bija jādodas pie mehāniķiem, ko holandietis arī paveica 55. aplī, atkrītot uz ceturto vietu aiz Norisa, Antonelli un Rasela, bet tieši priekšā Lovsonam un Piastri, kurš ātri vien nonāca piektajā pozīcijā.
Verstapens ar jaunām mīkstajām riepām bija ļoti ātrs un sāka strauji tuvoties trešās pozīcijas īpašniekam Raselam. Desmit apļus pirms finiša Verstapens jau bija noķēris sāncensi un 63. apļa pirmajā līkumā pa ārmalu veica apdzīšanu. Noķert vairākas sekundes priekšā esošo Antonelli bija grūtāk, taču arī tas Verstapenam izdevās četrus apļus pirms finiša. Tomēr jaunais talants turējās lieliski un neļāva konkurentam izveidot reālus uzbrukumus, neskatoties uz DRS priekšrocību.
FROM THE PIT LANE TO P3*#F1 #BrazilGP *He’s not finished yet! pic.twitter.com/hW6oPO7BFG
— Formula 1 (@F1) November 9, 2025
Pēdējos apļos spriedzes pilnā cīņā Antonelli nosargāja otro vietu, kas ir viņa augstākais rezultāts karjerā, kamēr Noriss ar drošu pārsvaru izcīnīja uzvaru – jau septīto šosezon, otro pēc kārtas un 11. visā karjerā. Verstapena trešā vieta tikmēr ir fantastiska atgūšanās pēc starta no pašām beigām. Piastri sacensību izskaņā bija noķēris Raselu, tomēr uzveikt viņu nespēja un palika piektais. Vēl viena laba sacīkste Bērmanam, kurš “Haas” komandai atveda sesto vietu. Lovsonam izdevās pārspēt Hadžāru, bet pirmo desmitnieku noslēdza Niko Hilkenbergs un Pjērs Gazlī.
Hamiltons saņēma piecu sekunžu sodu par sadursmi ar Karlosu Saincu, par augstām vietām nesacentās, bet vēlāk piedzīvoja izstāšanos bojātas grīdas dēļ. Līdz ar to Brazīlijas posmu nepabeidza neviens no “Ferrari” pilotiem.
F1 sezonā atlikuši vairs tikai trīs posmi. Nākamais norisināsies pēc divām nedēļām, kad 22. novembrī, sestdienā, tiks aizvadīta Lasvegasas “Grand Prix” izcīņa.
Sanpaulu GP sacensības:
| Vieta | Pilots | Komanda | Rezultāts | Pitsopi |
|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris | McLaren | 71 aplis | 2 |
| 2. | Kimi Antonelli | Mercedes | +10.388 | 2 |
| 3. | Max Verstappen | Red Bull | +10.750 | 3 |
| 4. | George Russell | Mercedes | +15.267 | 2 |
| 5. | Oscar Piastri | McLaren | +15.749 | 2 |
| 6. | Oliver Bearman | Haas | +29.630 | 2 |
| 7. | Liam Lawson | Racing Bulls | +52.642 | 1 |
| 8. | Isack Hadjar | Racing Bulls | +52.873 | 2 |
| 9. | Nico Hulkenberg | Kick Sauber | +53.324 | 1 |
| 10. | Pierre Gasly | Alpine | +53.914 | 2 |
| 11. | Alex Albon | Williams | +54.184 | 2 |
| 12. | Esteban Ocon | Haas | +54.696 | 2 |
| 13. | Carlos Sainz | Williams | +55.420 | 2 |
| 14. | Fernando Alonso | Aston Martin | +55.766 | 2 |
| 15. | Franco Colapinto | Alpine | +57.777 | 2 |
| 16. | Lance Stroll | Aston Martin | +58.247 | 2 |
| 17. | Yuki Tsunoda | Red Bull | +69.176 | 3 |
| – | Lewis Hamilton | Ferrari | +34 apļi | 4 |
| – | Charles Leclerc | Ferrari | +66 apļi | 0 |
| – | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | +71 apļi | 0 |
F1 kopvērtējums:
| Vieta | Pilots | Komanda | Punkti |
|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris | McLaren | 390 |
| 2. | Oscar Piastri | McLaren | 366 |
| 3. | Max Verstappen | Red Bull | 341 |
| 4. | George Russell | Mercedes | 276 |
| 5. | Charles Leclerc | Ferrari | 214 |
| 6. | Lewis Hamilton | Ferrari | 148 |
| 7. | Kimi Antonelli | Mercedes | 122 |
| 8. | Alex Albon | Williams | 73 |
| 9. | Nico Hulkenberg | Kick Sauber | 45 |
| 10. | Isack Hadjar | Racing Bulls | 41 |
| 11. | Fernando Alonso | Aston Martin | 40 |
| 12. | Ollie Bearman | Haas | 40 |
| 13. | Carlos Sainz | Williams | 38 |
| 14. | Liam Lawson | Racing Bulls | 36 |
| 15. | Lance Stroll | Aston Martin | 32 |
| 16. | Esteban Ocon | Haas | 30 |
| 17. | Yuki Tsunoda | Red Bull | 28 |
| 18. | Pierre Gasly | Alpine | 22 |
| 19. | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 19 |
| Vieta | Konstruktors | Punkti |
|---|---|---|
| 1. | McLaren-Mercedes | 721 |
| 2. | Mercedes | 370 |
| 3. | Ferrari | 364 |
| 4. | Red Bull-RBPT Honda | 351 |
| 5. | Williams-Mercedes | 111 |
| 6. | Racing Bulls-RBPT Honda | 72 |
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 72 |
| 8. | Haas-Ferrari | 62 |
| 9. | Sauber-Ferrari | 60 |
| 10. | Alpine-Renault | 21 |




