Saturday, November 15, 2025
spot_img
SākumsF1'Cadillac' plāno izbraukt trasē vēl pirms oficiālajiem testiem

‘Cadillac’ plāno izbraukt trasē vēl pirms oficiālajiem testiem

-

“Cadillac” strauji tuvojas savai vēsturiskajai F1 debijai, un komandas pirmais bolīds trasi varētu ieraudzīt vēl pirms oficiālajiem pirmssezonas testiem Barselonā, kas notiks no 26. līdz 30. janvārim. Kā apstiprinājis komandas vadītājs Greiems Loudons, pirmo reizi motors tiks iedarbināts jau “mazāk nekā pēc 50 dienām”, tātad vēl pirms Ziemassvētkiem.

“Ferrari” darbinātais auto, ko 2026. gadā pilotēs Serhio Peress un Valteri Botass, pirmo reizi trasē varētu izbraukt janvārī, izmantojot noteikumos atļauto filmēšanās dienu. Šādā sesijā drīkst veikt līdz 200 kilometriem, kas “Cadillac” ļautu pārbaudīt galvenās sistēmas pirms lielās testu nedēļas.

“Viss rit pēc plāna,” uzsvēra Loudons. “Motors tiks iedarbināts mazāk nekā pēc 50 dienām, un janvārī “Cadillac” mašīna jau ripos. Pēc tam būs pilnvērtīgi testi Barselonā janvāra beigās.”

No brīža, kad 2025. gada martā pienāca oficiālais apstiprinājums par pieņemšanu F1, komandai bijis īss sagatavošanās periods. “Laiks šādos projektos ir lielākais ienaidnieks,” saka Loudons. “Uz Austrālijas GP martā mums jābūt gataviem, un šis termiņš nav pagarināms. Mums paralēli jāuzceļ rūpnīcas, jāveido komanda, jāprojektē un jāizgatavo auto. Viss vienlaikus.”

Projekts zaļo gaismu gaidīja vairākus gadus, bet debija sakrīt ar milzīgām tehniskajām pārmaiņām F1 čempionātā. “Tam ir plusi un mīnusi,” skaidro Loudons. “Mīnuss – nav skaidra atskaites punkta, jo neviens nezina, kurš 2026. gadā būs ātrs. Pluss – visi sāk gandrīz no nulles, un tas izlīdzina iespējas.”

“Cadillac” priekšrocību nav. Komandas darbiniekiem ir liela F1 pieredzes bagāža, taču mazāk nekā gads strādāts vienā komandā. “Pirmais uzdevums ir darboties kā vienotai struktūrai. Otrs uzdevums ir progresēt ātrāk par konkurentiem. Tas arī būs mūsu galvenais fokuss,” noslēdza Loudons.

KOLAPINTO PALIEK ALPINE

INDUSTRIJAS ZIŅAS

JAUNĀKĀS ZIŅAS