“Audi” F1 projekta vadītājs Matija Binoto uzskata, ka pirmajā sezonā pēc 2026. gada tehnisko noteikumu reformas visvairāk izcelsies tās komandas, kas spēs visātrāk pielāgot simulāciju rīkus un attīstīt savas sacīkšu mašīnas.
No nākamās sezonas F1 pāriet uz jaunu dzinēju un šasiju koncepciju – palielināta elektriskā jauda, vieglāki bolīdi un aktīvā aerodinamika. Tas nozīmē, ka jāveido pilnīgi jauna tehniskā filozofija gan rūpnīcās, gan trasē.
Binoto, runājot Minhenē notikušajā “Audi” prezentācijā, uzsvēra, ka komandas ātrums sezonas pirmajā posmā vēl neko neizšķirs: “Labākie nebūs tie, kuri būs ātrākie pirmajā sacīkstē, bet gan tie, kuri spēs visātrāk reaģēt un attīstīt auto. Šī būs sezona, kurā dažiem viss strādās uzreiz, citos gadījumos – nē. Uzvarēs tie, kuri spēs “atkost” jaunos noteikumus ātrāk.”
Viņš norādīja, ka lielo izrāvienu izšķirs simulācijas, kurām jāspēj precīzi prognozēt uzlabojumu efektu reālajā trasē. Pēdējos gados vairākām komandām, tostarp “Mercedes” un “Aston Martin”, progresu bremzējusi tieši neatbilstība starp virtuālajiem datiem un reālo veiktspēju. “Līdzšinējie simulāciju rīki ir pielāgoti pašreizējiem noteikumiem. Bet 2026. gadā mainīsies parametri, kas nosaka ātrumu – kas strādāja agrāk, vairs nebūs tik svarīgi,” skaidroja Binoto.
“Audi” tehniskais vadītājs arī uzskata, ka sezonas sākumā redzēsim ļoti atšķirīgus risinājumus, bet tieši attīstības temps noteiks kopvērtējuma līderus: “Daži būs trāpījuši desmitniekā, citiem rīki vēl būs jāpielāgo. Tas ir normāli, kad noteikumu maiņa ir tik radikāla.”



