Sunday, November 23, 2025
spot_img
SākumsF1'McLaren' skaidro diskvalifikācijas iemeslus un atvainojas pilotiem

‘McLaren’ skaidro diskvalifikācijas iemeslus un atvainojas pilotiem

-

Pēc Lasvegasas “Grand Prix” veiktās tehniskās pārbaudes atklājās, ka abu “McLaren” mašīnu grīdas plāksnes bija nodilusi zem atļautā minimuma. Tai jābūt 10 mm biezai un sacensību laikā atļauts zaudēt vien 1 mm. Abas mašīnas finišā neatbilda šīm prasībām, un tas nozīmēja automātisku diskvalifikāciju.

Saskaņā ar F1 tehnisko noteikumu 3.5.9. punktu grīdas plāksnes minimālā biezuma robeža ir 9 mm, un to mēra četros speciāli izurbtos 50 mm caurumos. Ja kaut viena no mērījuma vietām atrodas zem atļautās robežas, mašīna tiek uzskatīta par neatbilstošu reglamentam. Tieši tas notika ar “McLaren”, pat ja precīzs nodiluma apjoms nav publiski atklāts.

Šāds pārkāpums nav jaunums. 2023. gadā Ostinā par pārmērīgu nodilumu tika diskvalificēti gan Luiss Hamiltons, gan Šarls Leklērs. Hamiltons šogad Šanhajā saņēma vēl vienu diskvalifikāciju, bet Niko Hilkenbergs šādi zaudēja rezultātu Bahreinā. Tomēr neviens no šiem gadījumiem nebija tik sāpīgs kā Lando Norisa un Oskara Piastri diskvalifikācija Lasvegasā, kas būtiski ietekmē titula cīņu.

Lasvegasas trase ir ļoti nelīdzena, un komandas sacīkstēs brauc ar ļoti zemu klīrensu, lai iegūtu maksimālu piespiedējspēku. “McLaren” šoreiz acīmredzot kļūdījās regulējumos pirms tam meklējot labāka ātruma iespējas slidena seguma apstākļos. Lai gan visām komandām bija jāpielāgojas mainīgiem laikapstākļiem, pārējās spēja saglabāt grīdas plākšņu nodilumu normas robežās.

Vai “McLaren” aizdomājās par nodiluma riskiem sacīkstes laikā? Radio sarunās Norisam sacensību beigās lika taupīt degvielu un samazināt tempu… Grīdas plāksnes nodilumu sacīkstes gaitā izmērīt nav iespējams, jo tādu sensoru nav. To nosaka tikai tehniskie tiesneši, un viņu verdikts šoreiz bija nepielūdzams.

“McLaren” pēc diskvalifikācijas atvainojusies Norisam un Piastri. Komandas vadītājs Andrea Stella norādīja, ka sacīkstes laikā abas mašīnas piedzīvojušas krietni lielākus triecienus pret trases segumu nekā treniņos, kā arī konstatēti gan grīdas bojājumi, gan citi faktori, kas vairojuši grīdas kustību. Stella uzsvēra, ka noteikumu pārkāpums bijis neapzināts un FIA savā ziņojumā atzinusi, ka pastāvējuši arī mīkstinoši apstākļi.

Zaudējis izcīnīto otro vietu, Noriss sacīja: “Mēs vienkārši neatradām pareizo balansējumu, bet neko vairs nevaru mainīt, tagad jādodas tālāk.” Savukārt Piastri norādīja, ka tā ir sāpīga pieredze tik spraigas cīņas apstākļos: “Mēs vienmēr meklējam veidus, kā iegūt veiktspēju un šoreiz kļūdījāmies. Tagad jārestartējas un jāņem maksimums pēdējos divos posmos.”

INDUSTRIJAS ZIŅAS

KOLAPINTO PALIEK ALPINE

JAUNĀKĀS ZIŅAS