Bijušais F1 sacīkšu direktors Nīlss Vītihs asi kritizējis epizodi Lasvegasas GP sacensību otrajā aplī, kad trasē tika manīti sacensību darbinieki, kas skrēja savākt atlūzas pēc pirmajā līkumā notikušajiem kontaktiem. Skats, kas redzams TV pārraidēs, uzreiz izraisīja jautājumus par drošības protokolu ievērošanu.
Vitihs bija F1 sacīkšu direktora amatā no 2022. līdz 2024. gadam, sākotnēji dalot pienākumus ar Edoardo Freitasu, bet vēlāk kļūstot par vienīgo atbildīgo. Par spīti oficiālajam formulējumam, ka viņš atkāpies, Vitihs pats vēlāk atzina, ka tika pārsteigts ar aizvietotāja nākšanu vietā. Līdz pat šim brīdim neviens viņam nav sniedzis skaidrojumu par šādu lēmumu. Lasvegasas GP laikā viņš jau darbojās kā komentētājs un notikušo raksturoja ļoti skarbi.
“Tas nedrīkst atkārtoties. Šāda situācija ir absolūti nepieņemama,” viņš norādīja intervijā “Sky Germany”. “Protams, pirmais līkums vienmēr ir vieta, kur notiek kontakti, un tiesneši tiek turēti gatavībā, kad pēdējais auto ir aizbraucis. Ja trasē paliek detaļas, tās ir jānovāc, taču šeit tas ievilkās pārāk ilgi. Mašīnas jau bija atpakaļ, un dubults dzeltenais karogs šādā brīdī vairs nav pietiekams.”
Vitihs skaidroja, ka pastāv daudz ātrāks un drošāks risinājums. “Ja redzams, ka situācija nav kontrolējama, pilnas distances dzeltenā fāze var tikt ieslēgta viena sekundē. Tad visi palēninās, drošība tiek garantēta. Tas ir vienkāršākais un ātrākais variants. No manas perspektīvas, šādam skatam nevajag atkārtoties.”
Lasvegasas incidents ir jau otra šāda rakstura epizode šogad, un diskusijas par drošību starta haosa apstākļos atkal kļuvušas skaļas. Iepriekš bīstami pāri trasei skrēja divi trases darbinieki Mehiko GP posmā, kad viņiem strauji tuvojās Liama Lovsona mašīna.
FIA gan skaidrojusi, ka Lasvegasas epizodē atlūzas atradās ārpus ideālās trajektorijas un cilvēkiem nebija jāšķērso aktīvā braukšanas josla, tāpēc dubultie dzeltenie tika uzskatīti par pietiekamu risinājumu. Tomēr daļa ekspertu uzskata – brīdī, kad kļuva skaidrs, trases darbinieki līdz auto atgriešanās brīdim nepaspēs droši nostāties aiz barjerām, sacīkšu vadībai vajadzēja rīkoties.



