Priekšpēdējo reizi šogad varam baudīt F1 sacīkstes un pēdējoreiz sprintu. Sezonas finišs arvien straujāk klauvē pie durvīm, bet pēc neticamiem pavērsieniem Lasvegasā, cerības uz titulu, dodoties uz Kataras GP, joprojām saglabā trīs braucēji. Šonedēļ vai nu kronēsim jaunu čempionu, vai arī atliksim visu uz pēdējo posmu.
Trase: Samērā saudzīga trase pret bremzēm. Lai gan garo starta taisni apjož samērā asi pagriezieni, lielākā daļa trases līkumu ir vidēji ātri, ļaujot braucējiem iekārtoties pludenā ritmā. Apdzīšanas iespēju nav daudz, tomēr atšķirīgi piespiedējspēka regulējumi var palīdzēt nodrošināt aizraujošas sacīkstes.
Ceļš līdz pirmajam bremzēšanas punktam ir pietiekami garš, lai piešķirtu startam lielāku lomu, kā tas bija Lasvegasā. Tikmēr boksu apmeklējums ir diezgan dārgs uz citu trašu fona, tādēļ uz trīs pitstopu taktikām varam pārāk necerēt.
Riepas: Šoreiz komandu rīcība par vienu komplektu mazāk kā parasti – divi cietie (C1), četri vidējie (C2) un seši mīkstie (C3). Lūsailas trasē ir ļoti izteikts termālais nodilums. Uz asajām apmalēm ir ļoti viegli pārdurt riepas, tādēļ drošības nolūkos “Pirelli” šai posmā aizliedz komandām izmantot jebkuras riepas vairāk kā 25 apļus (iesildīšanās aplis pirms sacīkstēm, kā arī goda aplis netiek skaitīts, bet apļi aiz drošības mašīnas gan tiek).
Sacīkšu kopējais garums ir 57 apļi. Tas nozīmē, ka katram braucējam būs jāveic vismaz divas riepu maiņas. Šie ierobežojumi ļaus braucējiem pārāk nedomāt par nodilumu un veikt sacīkstes ļoti augstā tempā. Tā rezultātā Kataras GP būs pamatīgs fiziskais pārbaudījums. No koncentrēšanās viedokļa pat Grand Prix liksies kā sprints. Protams, pamatīga pārbaude ne tikai braucējiem, bet arī viņu pilotētajām mašīnām.

Laiks: Lietus iespējamība tuksnesī – 0 procenti. Visas trīs dienas tiek solīts ļoti vienmērīgs laiks – nedaudz virs 20 grādiem pēc Celsija skalas. Diennakts gaišajā laikā uzspīdēs saule. Tai rietot, ievērojamas temperatūras svārstības nav sagaidāmas. Vieglam ziemeļu vējam nevajadzētu spēlēt lielu lomu.
Grafiks: Cīņas pie mākslīgā apgaismojuma nozīmē, ka galveni notikumi gaidāmi vakarā pēc saulrieta. Sprints sestdien pl. 16:00, kvalifikācija četras stundas vēlāk, bet svētdien sacīkšu starts pl. 18:00 pēc Latvijas laika. Uz Lūsailas trasi devušies arī Formula 2 braucēji.

Pērn: Pie pole position izdevās tikt “Mercedes” braucējam Džordžam Raselam, tomēr jau startā viņš piekāpās Maksam Verstapenam, bet pirmā līkuma izejā garām tika arī Lando Noriss. Abi vadošie braucēji uzsāka savstarpējo cīņu, tomēr tā nebija diez ko gara. Verstapens nostabilizējās vadībā. Gandrīz vienlaikus pie cauras riepas tika Luiss Hamiltons un Karloss Saincs. Trasē devās drošības mašīna. Cīņa starp abiem līderiem atsākās, tomēr jau atkal priekšā palika “Red Bull” formula. Par dzelteno karogu ignorēšanu Noriss saņēma 10 sekunžu stop & go sodu, līdz ar to Verstapenam uz pjedestāla pievienojās Leklērs un sprinta ‘uzvarētājs’ Piastri, kamēr Raselam drošības mašīna atnāca nelaikā – brits finišēja ceturtais.
Top 3 intrigas:
- Vai Noriss nodrošinās titulu? Pēc sāpīgās diskvalifikācijas iepriekšējā posmā Norisa pārsvars tagad ir 24 punkti pār Verstapenu un Piastri. Tā kā punktus piešķir gan sprintā, gan sacīkstēs, matemātika tiek sarežģīta, tomēr faktiski Lando jāgūst vairāk punktus par konkurentiem nedēļas nogales gaitā. Trase pēc braukšanas stila un iepriekšējo gadu rezultātiem ir labi piemērota Oskaram Piastri, tomēr ar formulas attīstību un pielāgošanos sezonas otrajā pusē labāk ticis galā Noriss. Abiem medniekiem nav ko zaudēt. Verstapens medijiem atzinis, ka ies pēc maksimuma. Noriss faktiski nedrīkst atļauties kontaktu ar saviem konkurentiem. Vai piesardzība nevar maksāt vērtīgas pozīcijas?
- Vai “Ferrari” spēs izrāpties no bedres? Pēdējos posmos sarkanie ir pavisam apmaldījušies. Sapnis par otro vietu gandrīz izdzisis – nu ceturtā pozīcija jau sāk šķist reālākais atrisinājums. Lai gan abi braucēji ir optimistiski noskaņoti, Hamiltons atzīst, ka noturēt sev aizmugurē “Red Bull” būs pamatīgs izaicinājums. Siltums un sausums viņiem būs parocīgāks, tomēr atstatums līdz priekšā esošajiem buļļiem šobrīd ir 13 punkti.
- Ko gaidīt no F1 jaunākā brīnumbērna? Pēc katastrofāla snieguma Eiropas nogrieznī, Kimi Antonelli arvien biežāk apliecina, kādēļ “Mercedes” izvēle krita par labu viņam. Lasvegasā debitants apliecināja sevi kā lielisku riepu vārdotāju. Šeit būs pilnīgi pretēja situācija – par gariem nogriežņiem un asiem līkumiem varam aizmirst. Arī apdzīšana var nenotikt tik strauji. Ja Antonelli izdosies noturēt pacelto latiņu arī šeit, jebkādas bažas tiks likvidētas un itāli varēsim apsvērt ‘gada debitanta’ lomai, uz ko līdz šim tikpat pārliecinoši soļo arī Aizaks Hadžārs un Olivers Bērmans.
Padoka pļāpas: Nešaubīgi lielākā uzmanība tiks pievērsta zaļajai komandai. Adriana Ņūvija iecelšana “Aston Martin” komandas vadītāja amatā pārsteigusi daudzus. Tas raisījis pamatīgu neziņas plīvuru ap komandas tālāko attīstību kā īstermiņā, tā ilgtermiņā. Protams, tik skaļš paziņojums aizraujošas sezonas izskaņā var palikt otrajā plānā, ja titula cīņa saasinās. Patiesībā… arī titula svinību gadījumā.
Pēdējais sprints šogad: Redzēsim, vai formāts piedzīvos kādas izmaiņas nākamajā sezonā. Katarā risināsies sezonas sestais sprints – pa divām uzvarām ir Verstapenam un Norisam, viena – Hamiltonam. “McLaren” neveiksme Teksasā apliecināja, ka šajos braucienos var maz iegūt, bet daudz zaudēt, tādēļ šo nedēļas nogales elementu nedrīkst laist garām. Verstapenam labvēlīgākajā scenārijā (8-0 pret Norisu punktu izteiksmē), viņam pietiktu titulam ar divām uzvarām, ja kopvērtējuma līderis finišē otrajā un trešajā vietā pēdējos posmos. Pretējā gadījumā pjedestāli faktiski garantē titulu Norisam.
Ārpus F1: Kamēr Latvijā ir viens no augstākajiem rādītājiem sieviešu skaitam pret kopējo valsts iedzīvotāju skaitu, Katara pārliecinoši atrodas skalas otrā galā – gandrīz 80% valsts iedzīvotāju ir vīrieši. Milzīgu daļu valsts iedzīvotāju veido viesstrādnieki. Tie pārsvarā strādā būvniecības jomā un veic fizisku darbu. Zemā atalgojuma dēļ strādnieki nevar atļauties nodrošināt palikšanu savām ģimenēm.



