Luisa Hamiltona attiecības ar “Ferrari” nav ne tuvu tik saspringtas, kā tas bieži tiek pasniegts no malas, uzskata komandas trases inženierijas vadītājs Mateo Toņinalli. Vienlaikus viņš atzina, ka gan komanda, gan septiņkārtējais F1 čempions, iespējams, ir par zemu novērtējuši adaptācijas laiku, kas nepieciešams pēc tik apjomīgām pārmaiņām.
Sezonas sākumā uzmanību piesaistīja dažbrīd skarbā radio saziņa starp Hamiltonu un jauno sacīkšu inženieri Rikardo Adami. Pats pilots gan uzsvēra, ka nekādu problēmu nav, norādot, ka arī Makss Verstapens ar Džanpjēro Lambiazi radio sarunās mēdz būt tiešs. Toņinalli skaidroja, ka realitāte ir daudz mierīgāka nekā publiskais priekšstats. “Braucēja maiņa, īpaši tādam pilotam kā Luiss, kurš desmit gadus bija vienā komandā, ir ļoti sarežģīta abām pusēm,” viņš sacīja. “Pievienojiet tam faktu, ka šogad mēs necīnījāmies par titulu, un sarūgtinājums ir neizbēgams.”
“To, ko redzat no malas, es uzskatu par daudz sliktāku nekā patiesībā,” uzsvēra Toņinalli. “Attiecības, ko veidojam ar Luisu, ir ļoti pozitīvas. Pēc desmit gadiem vienā vidē jau pēc desmit mēnešiem mums ir izveidojusies ļoti spēcīga saikne.” Viņš gan atzina, ka adaptācijas procesu sākumā abas puses novērtēja nepietiekami.
Sportiskā ziņā “Ferrari” 2025. gads bija smags – bez uzvarām, ceturtā vieta Konstruktoru kausā un 435 punktu deficīts čempionei “McLaren”. Hamiltons un Šarls Leklērs sezonu noslēdza attiecīgi piektajā un sestajā vietā. Toņinalli galveno problēmu saskata kvalifikācijā un riepu sagatavošanā. “90% darba šogad izšķīrās kvalifikācijā,” viņš sacīja. “Riepas ir ārkārtīgi jutīgas – divas vai trīs desmitdaļas var mainīt visu.”




