Vēl augustā “Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs izteica skaļu prognozi – 2026. gada F1 automašīnas teorētiski varētu sasniegt pat 400 km/h lielu ātrumu. Šis apgalvojums raisīja zināmu skepsi, taču Volfs vēlāk paskaidroja, ka tajā bijis arī apzināts mārketinga elements.
No 2026. gada F1 pāries uz jauniem tehniskajiem noteikumiem. Jaudas agregātos tiks ieviests gandrīz 50:50 sadalījums starp iekšdedzes dzinēju un elektrisko jaudu. Automobiļiem būs mazāks piespiedējspēks un gaisa pretestība, kā arī aktīvā aerodinamika, kas ļaus saglabāt ļoti lielu ātrumu taisnēs.
“Man šķita, ka šim dzinējam vajadzīgs neliels mārketinga grūdiens, jo cilvēki to sāka noniecināt, lai gan tā ir neticami iespaidīga tehnoloģijas vienība,” Volfs sacīja “Beyond The Grid” podkāstā. “Ja visu saliek kopā, mēs varētu sasniegt 400 km/h vai pat vairāk, bet skaidrs, ka tad ātri izsīks enerģija un nākamajā taisnē vairs nebūsi tik ātrs.”
Detalizētāku skaidrojumu sniedza “Mercedes High Performance Powertrains” vadītājs Hivels Tomass. Viņš norādīja, ka jaunās paaudzes auto taisnes sākumā varētu būt pat ātrāki nekā līdzšinējie, taču maksimālo ātrumu ierobežos enerģijas pārvaldība.
“Veiktspēja taisnes sākumā būs ļoti līdzīga šodienai,” skaidroja Tomass. “Turbokompresoram vairs nebūs pieslēgta elektriskā iekārta, tāpēc var parādīties turbo aizture, ko mēs kompensēsim ar elektrisko jaudu. Tas nozīmē ļoti spēcīgu paātrinājumu.”
Tomēr viņš uzsvēra, ka elektriskās enerģijas nepietiks, lai to izmantotu visu taisni. “Mēs sāksim samazināt jaudu agrāk, jo vienkārši nebūs pietiekami daudz elektrības, lai visu laiku brauktu ar maksimumu.”




