“Mercedes” komanda F1 nedēļas nogalē Spā-Frankošampas trasē piedzīvo sarežģījumus – gan Džordžs Rasels, gan jaunais talants Andrea Kimi Antonelli atzīst, ka ātruma trūkums un stabilitātes problēmas kļuvušas par nopietnu izaicinājumu.

Rasels norāda uz “Mercedes” regresu

Rasels sprinta kvalifikācijā ieguva vien 13. starta vietu, kas ir viņa sliktākais rezultāts šosezon. Sacīkstē brits iestrēga DRS vilcienā aiz Juki Cunodas un finišēja 12. vietā, izmantojot Pjēra Gazlī izstāšanos. Galvenās sacīkstes kvalifikācijā izdevās sasniegt trešo kārtu, tomēr rezultāts nebija iepriecinošs – sestā vieta un 0.639 sekundes līdz pole position.

“Apļi šķita labi, bet kā komanda šajā nedēļas nogalē esam pārāk lēni. Sezonas sākumā četri pjedestāli sešos posmos, tagad tikai viens pēdējos sešos. Ir skaidrs, ka esam atkrituši tuvāk viduslīmeņa komandām,” sacīja Rasels. Viņš norādīja, ka sprinta nedēļas nogalēs radikālas izmaiņas mašīnas uzstādījumos reti nes rezultātu: “Mēs veicām tikai saprātīgas korekcijas. Lielas pārmaiņas pēc vāja sprinta parasti nestrādā.”

Sagaidāmais lietus vēl vairāk samazina izredzes šodienas sacīkstē. “Lietus sacīkstēs bieži rada haosu, tāpēc iespējas vienmēr parādās,” piebilda Rasels, taču atzina, ka ar zemā piespiedējspēka regulējumu “Mercedes” slapjā trasē, visticamāk, būs grūtāk.

Antonelli nometnē problēmas turpinās

Tikmēr Antonelli krīze turpinās – 18 gadus vecais itālis pēc sezonas sākumā gūtajiem samērā stabilajiem rezultātiem pēdējos sešos posmos punktos iekļuvis tikai vienreiz. Beļģijā viņš sprinta kvalifikācijā saslīdēja jau pirmajā sesijā un palika pēdējais. Sestdienas kvalifikācijā Antonelli spēja izvairīties no kļūdām, taču ieņēma tikai 18. vietu un bija 0.355 sekundes lēnāks nekā Rasels.

“Eiropas posmos esmu zaudējis pārliecību par mašīnu. Piektdien mēģināju riskēt vairāk, sagriezos, un tas tikai pastiprināja problēmu,” viņš atzina. “Braucu pārāk saspringti, nav dabiskuma. Vajadzīga stabilitāte. Esmu agresīvāks par Džordžu, mēģinu saglabāt lielu ātrumu līkumos, bet ar pašreizējām mašīnas īpašībām tikai pasliktinu situāciju.”

Antonelli startēs no boksiem, kas ļaus “Mercedes” pielāgot iestatījumus gaidāmajiem lietainajiem apstākļiem. “Centīšos atrast gaismu tuneļa galā,” viņš teica, labi apzinoties, ka bez būtiska pārliecībā kāpuma un tehniskiem uzlabojumiem šis posms var kļūt par vēl vienu smagu pārbaudījumu.

Rosbergs dod ieteikumu Volfam

2016. gada F1 čempions Niko Rosbergs uzskata, ka “Mercedes” vadītājam Toto Volfam būtu nekavējoties jāparaksta jauns līgums ar Antonelli, lai palīdzētu jaunajam pilotam atgūt pārliecību.

“Ko es darītu Toto vietā – es parakstītu līgumu ar viņu. Tāpat tas nav liels naudas jautājums. Un tas viņam dotu tādu pārliecības pieplūdumu. Ja sezonas beigās viss aiziet greizi, tu vienmēr vari līgumu izpirkt un veikt izmaiņas, kā tas F1 jau ir redzēts. Bet vienkārši šī līguma parakstīšana viņam sniegtu komfortu, atslābumu un dotu laiku. Manuprāt, tas varētu būt interesants risinājums,” sacīja Rosbergs.

Viņš arī uzsvēra, ka šī brīža situācija ir psiholoģiski ļoti smaga: “Tas man tiešām sāp, redzēt Kimi intervijās tādu, jo es ļoti labi varu sajust, cik grūts un šausmīgs tas brīdis viņam ir. Visi tevi kritizē un skatās uz tevi nedaudz negatīvi. Un komandā tā ir ļoti, ļoti sarežģīta dinamika.”