“Red Bull” komanda šobrīd atrodas neparastā situācijā. Lai gan beigušās baumas par Maksa Verstapena iespējamo aiziešanu, priekšā ir jauna komandas vadītāja ēra un sadarbība ar “Ford” dzinēju jomā. Tomēr viens no ilgstošākajiem izaicinājumiem, kas aizvien nav atrisināts, bijis atrast pietiekami ātru otru pilotu.
Kā vēsta medijs “Indy Star”, “Red Bull” vadība izrāda interesi par četrkārtējo un pašreizējo “IndyCar” čempionu Aleksu Palou. Pats pilots gan nesenajā sacīkšu nedēļas nogalē Milvokī noliedza, ka būtu iesaistīts jebkādās sarunās ar “Red Bull” vai par tām kaut ko zinātu, kas arī būtu normāla reakcija, ja sarunas ir agrīnā stadijā. Arī viņa pārstāvētā “Chip Ganassi Racing” komanda, kas gan diez vai varētu būt lietas kursā šādā situācijā, to kategoriski noliedz.
Ja arī sarunas notiek, skaidrs, ka iespējamais darījums nav tuvu noslēgšanai, taču “Red Bull” interese ir zīmīga. Kopš Daniela Rikjardo aiziešanas no lielās komandas, tā izmēģinājusi piecu pilotu rotāciju otrajā auto, arī mēģinot atjaunot Rikjardo formu junioru komandā, cerot uz viņa atgriešanos vadošajā sastāvā. Tomēr visi šie mēģinājumi beigušies ar vilšanos, un jautājums par otro vietu blakus Verstapenam joprojām ir atvērts.
Palou, kurš līdz šim F1 pieredzi guvis tikai testos ar “McLaren”, karjeru veidojis pavisam citādi – ne kā “Red Bull” sistēmas audzēknis, ne pieredzējis F1 veterāns, bet čempions ar izcilu sniegumu “IndyCar”, kur konkurence ir ļoti līdzvērtīga. Viņš arī uzvarējis Japānas “Super Formula” čempionātā, kas ir vēl viens nozīmīgs formulu seriāls.
Tomēr 28 gadu vecumā Palou būtu salīdzinoši vecs F1 debitants un, atšķirībā no citiem pēdējo gadu “Red Bull” kandidātiem, viņam nav sacīkšu pieredzes F1. Tas varētu būt riskanti, taču Palou panākumi “IndyCar” padara viņu par īpaši interesantu pretendentu.
Lielākais jautājums – vai Palou būtu gatavs pamest čempiona statusu “IndyCar”, lai pievienotos “Red Bull”, kur otrā pilota vieta bieži vien nozīmē vilšanos? Par šo iespēju Palou domājis jau iepriekš, īpaši pēc neveiksmīgās “McLaren” programmas 2022. gadā. “Tas ir kā vilciens, kas ļoti ātri aizbrauc un tikai nedaudz atver durvis,” viņš atzina intervijā “Road & Track”, runājot par iespējām “Formulā 1”.
Tajā pašā intervijā Palou komentēja arī ārpus F1 sistēmas nākušo pilotu izaicinājumus: “Domāju, ka trases iepazīšana un viss pārējais – tās ir tikai runas. Ja esi ātrs sacīkšu auto, esi ātrs visur. Protams, F1 auto ir lieliski, ātri, atšķirīgi, bet joprojām tiem ir divi pedāļi, stūre un riteņi.”