Friday, October 24, 2025
SākumsF1Mehiko GP - cīņas paliek nopietnas

Mehiko GP – cīņas paliek nopietnas

-

Esam nupat atguvušies no McLaren ķibelēm ASV, kad jau laiks doties uz Meksiku. Tās galvaspilsētā Mehiko turpināsies Piastri, Norisa un Verstapena savstarpējās cīņas, lai spertu soli tuvāk šī gada čempiona noskaidrošanai. Kaislības turpina sist augstu vilni un skaidrs, ka šobrīd katram punktam būs zelta vērtība.

Trase: Brāļu Rodrigesu vārdā nosauktās trases raksturīgākā īpašība ir tās atrašanās vieta 2200 metrus virs jūras līmeņa. Šai augstumā pieejamais gaiss samazinās par 20 procentiem. Pie mazākas pretestības pieaug maksimālie ātrumi taisnēs. Tai pat laikā samazinās piespiedējspēks, kas ievērojami samazina ātrumu līkumos. Tā rezultātā komandas dara visu iespējamo, lai palielinātu piespiedējspēka līmeni. Tomēr šie apstākļi rada ļoti zemu saķeres līmeni, pamatīgi sodot braucējus pat par vismazākajām kļūdām.

Kvalifikācijai šeit ir mazāka nozīme, kā daudzās citās trasēs. Pirmā bremzēšanas zona ir vairāk kā 800 metrus aiz starta, kas vairākkārt ļāvis braucējiem izmantot priekšā esošo formulu radīto aizvēju, lai veiktu filigrānu manevru. Apdzīšanas iespējas atrodamas arī taisnē pirms ceturtā līkuma, kā arī stadiona sekcijā, kur plašais un entuziastiskais pūlis allaž parūpējas par lielisku atmosfēru, sagaidot braucējus pēc virknes ātru pagriezienu.

- Reklāma -

Riepas: Pirms gada dominēja viena pitstopa taktika. Šoreiz, līdzīgi kā Ostinā, Pirelli spēruši papildus soli cietāko riepu virzienā, šādā veidā motivējot braucējus izmantot tikai C4 un C5 sastāva riepas. Lai gan pitstops maksā aptuveni 22 sekundes, riepu nodilums nav ekstrēms, līdz ar to maz ticams, ka pārmaiņas liks komandām nosliekties par labu divu pitstopu taktikai.

Katra komanda uz nedēļas nogali tiks apgādāta ar diviem C2, trim C4 un astoņiem C5 jeb mīkstākā sastāva riepu komplektiem (papildus mīksto riepu komplekts tiem, kas iekļūst Q3). Lielākais risks sabojāt riepas ir gumijas atslāņošanās (angliski – graining) rezultātā.

Grafiks: Pirelli

Laiks: Ļoti vienmērīgi laikapstākļi gaidāmi visas nedēļas nogales garumā. Temperatūra turēsies 25 grādu robežās, arī vējš netiek solīts. Visās trīs Mehiko GP norises dienās pastāv neliels lietus risks pēcpusdienā. Vislielākā iespēja, ka slapjā laika riepas no garāžas nāksies izvilkt otrajos treniņos, tomēr nav izslēgts, ka lietus piles varētu pārsteigt braucējus arī sacīkstēs.

Grafiks: Vēl viens posms vēlā vakara cienītājiem. Šoreiz bez sprinta izcīņas. Jaunos talantus darbībā redzēsim piektdien pl. 21:30, kvalifikācija pusnaktī no sestdienas uz svētdienu, bet sacīkšu starts svētdien pl. 22:00 pēc Latvijas laika. Tā kā junioru čempionāti uz Brāļu Rodrigesu trasi nedodas, tad šajā nedēļas nogalē vērts aktīvāk pasekot līdzi Tomasa Štolcermaņa debijai FRECA čempionātā, kas uzskatāms par pēdējo soli pirms Formula 3. Meklē tiešās translācijas šeit.

Grafiks: F1 Līdzjutēju klubs

Pērn: Šī trase izrādījās ļoti problemātiska Oskaram Piastri – kļūda un zaudēts aplis vienā mēģinājumā, tam sekojoša aizķeršanās aiz lēnākiem braucējiem pēdējā piegājienā, kā rezultātā viņš apstājās jau Q1 un sacīkstēs spēja tikt vien līdz astotajai vietai, finišējot divas pozīcijas aiz Verstapena. Pēc cīkstēšanās ar pole position ieguvēju Karlosu Saincu pirmajos apļos, Verstapenam nācās cīnīties par otro pozīciju ar Norisu. Viņš agresīvi izspieda McLaren braucēju ārpus trases, par ko saņēma 10 sekunžu sodu un zaudēja cerības uz augstvērtīgu rezultātu. Līdzās Saincam uz pjedestāla kāpa Noriss un Leklērs, kurš pēc kļūdas zaudēja otro pozīciju, bet izvairījās no smagas avārijas.

Top 3 intrigas:

  • Vai Piastri izdosies pārtraukt neveiksmju sēriju? Pēdējo posmu neveiksmes daudziem F1 līdzjutējiem likušas aizmirst par to, cik ātrs un stabils Oskars Piastri bija sezonas pirmajā pusē. Krietni svaigākā atmiņā ir fiasko Baku, starta manevrs sprintā Teksasā un bezzobainais sniegums Singapūrā. Trases ar augstu piespiedējspēku, garām taisnēm un asu bremzēšanu nav Piastri mīļotā teritorija. Viņš virsroku pār Norisu parasti gūst pludenākās trasēs, kur ar precīzu braukšanu jāuzķer ritms. Ja Oskaram izdosies pieveikt Lando, šis būs būtisks solis ceļā uz titulu.
  • Kurš spēs apturēt Red Bull? Makss arī ir ievainojams, turklāt grūti paredzēt, kā šādā augstumā uzvedīsies viņa vadītā formula. Pēdējos posmos izdevies veikt progresu tieši ar stabilitāti, kas ļāvis vairākkārt punktos iebraukt arī Red Bull otrajam pilotam Juki Cunodam. Zems saķeres līmenis var izspēlēt kādu ļaunu joku, vai piepeši nostādīt Ferrari vai Mercedes izdevīgākās pozīcijās. Verstapens šādus scenārijus nedrīkst atļauties. Lai cik izcili būtu pēdējie posmi, viņam joprojām nepieciešams deldēt Piastri handikapu ar ātrumu 8 punkti posmā, lai sezonas noslēgumā, kopvērtējumā gūtu virsroku.
  • Kurš šobrīd ir labākais no pārējiem? Ja raugāmies uz situāciju kopvērtējumā, aiz vadošajām četrām komandām punktu izteiksmē pārliecinoši labākais ir Alekss Albons, kura meistarība bija neapstrīdama sezonas pirmajā pusē, tomēr pēdējos posmos veiksme vairāk stāvējusi klāt viņa komandas biedram. Saincs kāpa uz pjedestāla Azerbaidžānā un iekļuva trijniekā arī sprintā Ostinā, kamēr Albons pēc sadursmes pirmajā aplī jau trešo Grand Prix pēc kārtas noslēdza ārpus vadošo desmitnieka. Karloss ir iejuties Williams komandā. Lai gan punktu ziņā viņš ir iedzinējos, pirms jaunās noteikumu ēras komandai ir svarīgi izprast, kurš to spēs pavilkt augstāk ilgtermiņā. Vai trumpji ir Sainca rokās, kurš pērn te triumfēja?

Padoka pļāpas: Skandāls starp vadošajām F1 komandām izcēlās pagājušajā posmā Teksasā. Lando Norisa inženieris Vils Džozefs parasti ar pelēko lentu atzīmē sienā, cik tālu McLaren braucējam jādodas, lai perfekti iekārtotos savā starta pozīcijā. Red Bull nācās šķirties no 25 tūkstošiem EUR, jo tās mehāniķis iesildīšanās apļa laikā centās nokasīt šo lentu. Būs interesanti pavērot, vai McLaren piekops šo taktiku arī Meksikā, kā Red Bull centīsies sabotēt viņu plānu un, protams, ko komandu vadītāji un braucēji teiks par šo amizanto sāgu.

Jauno iesaukums: Sauber komanda savas kvotas jauno braucēju iesaistei jau izpildījusi. Tikmēr visas pārējās deviņas komandas tieši sacensības Meksikā izmantos, lai pirmajos treniņos upurētu vienu pamatsastāva vietu jaunajam braucējam. Loģiski, ka komandas nelabprāt šīs rokādes veic sezonas sākumā, kad vēl jāattīsta formula, kā arī posmos ar sprintiem. Vērts uzsvērt, ka Noriss un Verstapens izlaidīs pirmos treniņus, kamēr Piastri strādās pēc ierastās programmas. Starp treniņu dalībniekiem gan igaunis Ārons, gan IndyCar vicečempions O’Vārds, topošais F1 braucējs Lindblads, bet pie Ferrari stūres sēdīsies pagājušā gada Lemānas 24 stundu brauciena uzvarētājs Fuoko.

Grafiks: Autosport

Ārpus F1: Mehiko pilsēta celta uz kādreizējā ezera Teskoko gultnes. Tur sākotnēji atradās acteku galvaspilsēta Tenočtitlāna, tomēr pēc spāņu kolonizācijas tā tika nopostīta, bet ezers nosusināts, lai izvairītos no regulāriem plūdiem. Mīksto pamatu dēļ pilsēta pastāvīgi grimst, dažviet pat par gandrīz pusmetru gadā. Meksikas galvaspilsēta ir pakļauta arī nopietniem zemestrīču riskiem, bet apkārtējie kalni to ieskauj, liedzot dabīgu gaisa apmaiņu, padarot to par vienu no piesārņotākajām pilsētām Ziemeļamerikā.

INDUSTRIJAS ZIŅAS

ASV GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS