Ceļš uz F1
Sergeja Sirotkina ienākšana F1 no līdzjutēju puses nav gluži atplestām rokām. Šoreiz svarīgāku faktoru kā Kubicas atgriešanās liegšanu spēlē fakts, ka Sirotkins jau nodēvēts par kārtējo naudas maisu. Priekš naudas maisa viņa sasniegumi gan nebūt nav slikti.
Uzsācis kartinga karjeru 7 gadu vecumā, dažus gadus vēlāk gūstot pirmos lielos panākumus. Kā jau vairums krievu autosportistu, savu formulu karjeru Sirotkins izvēlējās būvēt caur Itālijas junioru formulu kategorijām. 2011. gadā tika izcīnīts Formula Abarth European Series tituls, tomēr Sirotkina panākumi bija tālu no plānotajiem, kad piepeši 2013. gadā “Sauber” paziņoja, ka plāno tolaik tikai 17 gadus veco Sirotkinu nolīgt pamatsastāva vietai nākamajam gadam.
Agresīvā braukšanas stila un mazās pieredzes dēļ Sirotkins tika apzīmogots kā pilnīgs maksas braucējs bez talanta. “Sauber” gan ir pieredze ar riskantiem lēmumiem braucēju tirgū. Piemēram, Kimi Raikonens pēc pārejas no kartingiem bija aizvadījis tikai 23 sacīkstes pirms nokļuva pie F1 stūres. Pamatsastāva vietu Sirotkins gan nedabūja, tomēr pildīja testpilota pienākumus, tiekot pie pirmās uzvaras tolaik prestižajā Formula Renault 3.5 Series čempionātā. Pilnu potenciālu neizdevās apliecināt mašīnas regulāro tehnisko problēmu dēļ.
Lai gan sadarbība ar “Sauber” pārtrūka, Sirotkins sevi lieliski pierādīja GP2 čempionātā ar “Rapax”, piekāpjoties vienīgi tagadējam “McLaren” braucējam Stofelam Vandūrnam un Indy 500 uzvarētājam Aleksandram Rosi. Tas pavēra durvis uz vietu “ART” komandā un “Renault” rezerves braucēja loma. Sirotkinam tika paredzēts GP2 čempiona tituls, tomēr saskāries ar problēmām, kļūdām un neparedzemamām situācijām, krievu sportistam nācās samierināties ar nepārliecinošu 3. vietu aiz “Prema” zvaigznēm Gaslī un Džiovinaci.
Pērn Sirotkinu redzējām mazliet citā ampluā, startējot Lemānas 24 stundu sacīkstēs, turklāt, pat neraugoties uz F1 līgumu, netiek izslēgts, ka Sirotkins plāno leģendārajās sacensībās piedalīties arī šogad. “Renault” testpilota loma ļāva jau pagājušosezon Sirotkinam kļūt par vienu no reālākajiem kandidātiem uz Džoliona Palmera vietu, kas gan beigās tika Karlosam Saincam.
No Sirotkina neviens brīnumus negaida, tomēr tas palīdz arī samazināt psiholoģisko spiedienu. “Williams” braucēju sastāvs netiek uzskatīts par pašu spožāko, tomēr abu braucēju ienestās investīcijas, Padija Lova tehniskās zināšanas un Klēras Viljamsas svaigā pieeja ļauj domāt, ka komanda ir atjaunošanās procesā. Ja izdosies regulāri pārspēt Strolu, Sirotkinu var gaidīt gaiša nākotne, tomēr no naudas maisa imidža aizbēgt nebūs viegli.