Ceļš uz F1

Peress kartingam pievērsās 6 gadu vecumā, jau pirmajos gados regulāri pārspējot pāris gadus vecākus un pieredzējušākus puišus. Pēc pirmās pieredzes ar formulām Amerikā, 2005. gadā tobrīd 15 gadus vecais Serhio pārcēlās uz Eiropu, startējot Vācijas Formula BMW čempionātā, bet četrus mēnešus nakšņojot menedžerim piederošajā restorānā.

Vācijā gan viegli Peresam negāja un kā nākamo motorsporta zvaigzni viņš sevi pieteica tikai 2007. gadā, dominējot Lielbritānijas F3 čempionātā un nopelnot vietu GP2 čempionātā. “Telmex” atbalsts palīdzēja un pēc divām uzvarām GP2 Āzijas čempionātā ar “Campos”, bet tam sekojošai blāvai sezonai “Arden” rindās Peress atrada vietu “Barwa” rindās.

Tika pārliecinoši pārspēts komandas biedrs Gido van der Garde, izcīnītas piecas uzvaras, nopelnīts vicečempiona tituls un, pateicoties nonākšanai “Ferrari” jauno braucēju akadēmijā, atrasta vieta arī pie F1 stūres.

Foto: Force India

Motorsporta elitē

Guvis labus panākumus GP2 čempionātā un uzsācis sadarbību ar Meksikas telekomunikāciju gigantu “Telmex”, Peress ar “Ferrari” atbalstu uz 2011. gada sezonu iekārtojās “Sauber” komandas rindās. Jau savā pirmajā startā Peress visus pārsteidza ar savām fantastiskajām riepu taupīšanas spējām, kas ļāva sacīkstes noslēgt 7. vietā. No tās gan nācās šķirties mašīnas neatbilstības tehniskajiem noteikumiem dēļ. Sezonas otrā puse nelika vilties un “Sauber” pagarināja līgumu ar meksikāni.

Par izlaušanās sezonu gan kļuva 2012. gads. Mainīgos laikapstākļos Malaizijā Peress pārsteidza visus ar lielisko sniegumu. Sacīkšu pēdējos apļos viņš sāka tuvoties Alonso un savai pirmajai uzvarai, tomēr kļūda un saslīdēšana lika samierināties ar otro vietu. Spējas sataupīt riepas un nekļūdīties ne reizes ļāva Peresam kāpt uz goda pjedestāla arī Kanādā un Itālijā no attiecīgi 15. un 12. starta pozīcijas.

Peresa talantu lieliski saredzēja “McLaren” noslēdzot līgumu ar sportistu uz 2013. gada sezonu, tādā veidā pārtraucot arī viņa sadarbību ar “Ferrari”. Neraugoties uz vēsturiskajiem sasniegumiem, “‘McLaren” sezona izvērtās par absolūtu katastrofu – ne Batons, ne Peress nespēja tikt uz goda pjedestāla, bet Peresa agresīvais braukšanas stils radīja problēmas gan komandas iekšienē, gan attiecībās ar konkurentiem. Sadarbībai nebija lemts turpināties vēl vienu gadu.

Pievienošanās “Force India” izvērtās ļoti veiksmīgi, jo Peress sevi lieliski pierādīja uz Niko Hulkenberga fona un vairākkārt spēja aizvest Vīdžeja Maljas komandu līdz finišam ne tikai punktos, bet arī vietas trijniekā. Pēdējās divās sezonās pat izdevās kopvērtējumā izcīnīt septīto vietu.

Peress nonāca “Ferrari” redzeslokā, tomēr Raikonena aiziešanu pensijā tā arī nav sagaidījis. Nesaskaņas trasē un ārpus tās ar jauno komandas biedru Okonu situāciju neatvieglo, it īpaši, redzot cik straujiem soļiem Okons tuvojas F1 elitei.