“Red Bull” 2010.gada modelis RB6 dominēja pār saviem konkurentiem krietni vairāk nekā šī gada RB7. Tā pēc abu čempiona titulu izcīnīšanas paziņoja “Red Bull” boss Kristians Horners.

Ņemot vērā pagājušā gada sīvo cīņu par titulu kopvērtējumā un šī gada “Red Bull” un Sebastians Fetela dominanti, šāds Hornera apgalvojums varētu likties tīras muļķības. Tomēr tehniskā analīze jaunākajā “Autosport” numurā liecina, ka acīmredzot Horneram būs taisnība.

Kad paskatāmies uz šī gada sacīkstēm, tad nevar atrast nevienu posmu, kur “Red Bull” pārsvars būtu bijis tik milzīgs kā tas pērn bija atsevišķās trasēs, piemēram Barselonā, Monako un jo īpaši Ungārijā, kur RB6 brauca par 1,2 sekundēm ātrāk nekā tuvākā ātrākā mašīna. Vai jūs zināt cik daudz vairāk piespiedējspēka ir vajadzīgs, lai brauktu aplī par 1,2 sekundēm ātrāk? Kāds no sāncenšu komandas tehniskajiem bosiem vērtēja, ka tam nepieciešams ~20% vairāk piespiedējspēka.

Turpretim šogad “Red Bull” pārspēks ir bijis krietni vienmērīgāks un stabilāks – komanda bija pietiekami ātra, lai par mata tiesu izrautu pole pat trasēs, kas parasti bija tās Ahileja papēdis – Spa un Monca. Kā izrādās, tad visa pamatā atkal ir riepas un veids kā “Bridgestone” riepas pērn reaģēja uz “Red Bull” formulu un kā to šogad dara “Pirelli”.

Šogad “Pirelli” jaunās riepas ir unikālas ar to, ka to snieguma kritums ir gandrīz lineārs – jo ātrāk brauc formula, jo ātrāk tās nodilst. Kamēr pērn “Bridgestone” riepas, formulām sasniedzot ievērojamu ātrumu, savu mehānisko saķeri papildināja ar ķīmisko un tādejādi ātrākām formulām bija papildus priekšrocības. “Pirelli” gadījumā riepu gumija ‘nepieķeras’ pie asfalta un dilstot lido uz visām pusēm.

Tāpēc šajā sezonā trasēs, kas jo īpaši ir prasīgas pret riepām, “Red Bull” pārsvars izkusa – Suzukā sacīkstes režīmā viņiem priekšā bija ne tikai “McLaren”, bet pat “Ferrari”. Tātad, jo prasīgāka trase pret riepām – jo mazāks ir pārvsars ātrākajai formulai – šajā gadījumā “Red Bull”.

Līdz ar to trasēs ar daudz ātrajiem līkumiem un augstām prasībām pret riepām, kur pērn “Red Bull” pārsvars bija vislielākais, šogad komandai nācās rūpīgi izvērtēt no cik lielas piespiedējspēka daļas brīvprātīgi atteikties. Tādejādi “Red Bull” upurēja daļu apļa laika, lai sasniegtu ideālo viduspunktu starp sniegumu vienā aplī kvalifikācijā un laika zudumu riepu nodiluma dēļ sacīkstē. Šāda ‘tirgošanās’ “Red Bull” tehniskajās sapulcēs jo īpaši izteikti notika Malaizijā, Barselonā, Silverstonā, Ungārijā un vispamanāmāk Suzukā, kur komanda upurēja ievērojamu daļu no piespiedējspēka gan mašīnas priekšdaļā, gan aizmugurē.

Līdz ar to varam secināt, ka ja šogad joprojām ierindā būtu “Bridgestone” riepas, RB7 modelis būtu neaizsniedzams visās trasēs. Tāpēc jāsaka, ka šogad “Pirelli” lika pamatīgi pasvīst gan “Red Bull” komandai, kas vairākumā gadījumu ļoti veiksmīgi atrada vidusceļu, gan Fetelam, kas piemēram Suzukā izrāva pole pat pretēji komandas prognozēm.

1 KOMENTĀRS