Sebastians Buemī un Mihaels Šūmahers ir nokļuvuši 2011.gada sezonas labāko apdzīšanas meistaru saraksta pašā augšgalā.
“Mercedes” komanda kārtējo reizi ir sagatavojusi ļoti interesantu statistiku par šo sezonu un šoreiz runa būs par apdzīšanas manevriem.
Sebastians Buemī sezonas laikā līdz Brazīlijas GP posmam ir veicis 112 veiksmīgas apdzīšanas, kamēr Mihaels Šūmahers – 111. Tālāk sarakstā seko Kamui Kobajaši (95), Haime Algersuari (90) un Serdžio Peress (89).
Ja šajā statistikā tiek ignorēti apdzīšanas manevri, kas veikti starta burzmā un pirmajā aplī, tad vadībā ir Peress ar Bumī – abiem pa 82 apdzīšanas manevriem. Tālāk seko Batons (77), Vēbers (76), Algersuari (74) un Šūmahers (71).
Visvairāk apdzīšanu vienā sacīkstē bija Turcijā (85), kamēr Kanādas lietū to bija 79 un Ķīnā 67. Vismazāk apdzīšanu joprojām ir Monako (16), tad seko Austrālija (17) un Indija (18).
Tāpat “Mercedes” ir izanalizējuši, kādu efektu uz apdzīšanām šajā sezonā ir atstājusi DRS sistēma. No 804 veiksmīgiem apdzīšanas manevriem, ar DRS palīdzību veikti 363 jeb 45,1%. Jāpiebilst, ka šeit netiek saitīti apdzīšanas manevri pirmajā aplī, bojātu mašīnu apdzīšana un “Virgin”, “Lotus” un HRT formulu apdzīšana.
Lielākais DRS apdzīšanu īpatsvars bija novērots iepriekšējā posmā Abū Dabī, kur 89% no visiem manevriem tika veikti ar paceltu aizmugurējo antispārnu. Tālāk seko Eiropas GP (81%), Indijas GP (78%), Turcijas GP (59%) un Spānijas GP (57%). Astoņos no 18 šī gada posmiem DRS apdzīšanu skaits bija lielāks par ‘parasto’ apdzīšanu skaitu.
Mazākais DRS apdzīšanu skaits (dažkārt slapjas trases dēļ) novērots Monako (13%), Ungārijā (20%), Kanādā (22%), Japānā (26%) un Lielbritānijā (27%).
Netiek skaitīta “Virgin”, “Lotus” un HRT formulu apdzīšana. 😀 😀 😀
To var uzskatīt arī par apbraukšanu:) Normāla prakse statistikā – tiek atmestas anomālijas vai nobīdes no normas, lai neizkropļotu kopējo ainu.
Nu parasti jau interesantākais vienmēr ir noticis peletona vidū nevis priekšā
Tieši tā! Ja paskatāmies, kādās vietās kopvērtējumā atrodas tie 5 labākie apdzinēji, tad, izņemot Šūmaheru, visi ir no otrā desmita.
Smieklīgs moments ir Vēbera 3. vieta listē, kur neskaita pirmā apļa apdzīšanas. Nu, ja – viņš taču katrā sacīkstē startā pakāš vairākas pozīcijas, kuras vēlāk uz ātrākās mašīnas rēķina parasti atkaro 🙂
Interesanti, cik apdzīšanas manevrus veicis Fetels? Vai ir vairāk par 10? 😀
Vēbers laikam Ķīnā startēja no 18. vietas. Tur viņš veica krietnu apdzīšnas skaitu