Ar Mihaela Šūmahera labāko apļa laiku ir noslēgušies otrie brīvie treniņbraucieni pirms Austrālijas GP izcīņas Melburnas trasē.
Arī pirms otrās treniņu sesijas Melburnā nolija pamatīgs lietus un pilotiem lielāko sesijas daļu nācās izmantot lietus riepas. Tikai pēdējās 15 minūtēs trases ideālā trajektorija bija pietiekami nožuvusi, lai būtu iespējams izmantot sausam laikam paredzētās riepas.
Šajos mainīgajos laika apstākļos lieliski jutās “Force India” piloti, kas pastāvīgi uzlaboja savu rezultātu, regulāri nokļūstot pirmajās pozīcijās. Tomēr jau pēc rūtotā karoga izkāršanas ar savu pēdējo lidojošo apli Niko Hilkenberga labāko rezultātu pārspēja Mihaels Šūmahers, kuram bija trešais labākais rezultāts pirmajā treniņā.
Jāpiebilst, ka FIA dienu iepriekš deva zaļo gaismu “Mercedes” komandas ļoti sarežģītajam tehniskajam risinājumam, kas DRS sistēmas izmantošanas laikā novērš disbalansu starp mašīnas priekšējās un aizmugurējās daļas piespiedējspēku. Šī sistēma ir balstīta uz iepriekš 2010.gadā “McLaren” ieviesto ‘F-Duct’ principu, tomēr šajā gadījumā pilots procesā tiešu dalību neņem.
Tostarp žūstošajā trasē notika arī vairāki incidenti, kas par laimi nebeidzās ar sadauzītām formulām. Heiki Kovalainens pēc lidojošā apļa uzrādīšanas, nespēja sabremzēties pirmajā līkumā un pa slapjo drošības joslu bīstami atgriezās trasē priekšā diviem sāncenšiem. Tostarp Kobajaši saslīdēja uz pēdējā līkuma slapjās betona apmales un tikai ar savas meistarības un veiksmes palīdzību nesadauzīja formulu pret betona sienu starta finiša taisnē.
Austrālijas GP – Treniņi 2
V. |
Nr. |
Pilots |
Mašīna |
Laiks |
Atst. |
1 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1’29.183 | |
2 | 12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1’29.292 | 0.109 |
3 | 15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1’30.199 | 1.016 |
4 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’30.341 | 1.158 |
5 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1’30.709 | 1.526 |
6 | 11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1’31.466 | 2.283 |
7 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1’31.505 | 2.322 |
8 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1’31.932 | 2.749 |
9 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1’32.184 | 3.001 |
10 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1’32.194 | 3.011 |
11 | 2 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1’32.296 | 3.113 |
12 | 24 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 1’32.632 | 3.449 |
13 | 21 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 1’32.767 | 3.584 |
14 | 10 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1’32.822 | 3.639 |
15 | 3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1’33.039 | 3.856 |
16 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1’33.252 | 4.069 |
17 | 18 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1’34.108 | 4.925 |
18 | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus-Renault | 1’34.275 | 5.092 |
19 | 19 | Bruno Senna | Williams-Renault | 1’34.312 | 5.129 |
20 | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 1’34.485 | 5.302 |
21 | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | 1’34.604 | 5.421 |
22 | 25 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1’34.770 | 5.587 |
23 | 23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1’42.627 | 13.444 |
24 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | Nav laiks |
nereāli intereasnti, gaidu 7dienas rītu, un arī 6dienas..
Žēl ka nav sausa trase, tad varētu labāk izprest cik tad patiesi ir spēku samēri, bet tāpat izkatās ka prognozes par ļoti interesantu sezonu būs piepildījušās…
Gribētos, lai kāda relatīvi mazāka komanda spētu konkurēt ar ierastajiem līderiem.
nu es nezinu vai to var skaitīt pie mazās, bet nu Force India ar Hulkenbergu varētu pārsteight un es arī par to priecātos. citu mazo domāju ka nebūs uz podestiem, moška lotus.., bet tie jau ar nav nekādi mazie
Jā, liste izskatās interesanti. Tomēr pagaidīsim rītdienu un ‘cāļus skaitīsim’ pēc kvalifikācijas 🙂
vai es esmu vieniigais kam pirmaa dzirdeeshana par Mercedes automaatisko F-daktu?
Nu es taču jau iepriekš teicu, ka gan jau visiem skapī kāds līķis ir paslēpts. 🙂 Kaut gan kaut kāda čukstēšana par šo tēmu testos bija.
Būtu patīkami, ja sacīkstēs rezultāti būtu tikpat raibi (tik nemainot līderi)…
Var kāds ātrumā uzrakstīt kvalifikācijas formātu kāds tagad ir?
Es pēdējās divas sezonas vispār neesmu skatījies…
Ir tāpat kā bija kādreiz, 3 sesijas un katrā atsijā kaut kādu daļu pilotus līdz pēdējā sesijā labākie 10 cīnās par pole?
Un sacensības ir jāsāk ar tādu benzina daudzumu bākā kā izbraukta kvalifikācija?
Un cik daudz sacīkstes laikā vaveikt pitstopus? Riepas maina nemaina? Esmu galīgi atpalicis…
Q formāts: 3 sesijas, kur atbirst 7 + 7 un Q3 paliek 10 ātrākie. Sacīksti sāk ar pilnu degvielas tverti vai tik cik vajadzīgs, lai aizbrauktu līdz finišam, jo degvielas uzpilde ir aizliegta. Maina tikai riepas cik nu bieži tas ir vajadzīgs. Top10 piloti no Q sacīksti sāk ar tām pašām riepām, ar ko pabeidz Q3. Pirelli riepas (apzināti) ir krietni neizturīgākas par Bridgestone un līdz ar to: vairāk apdzīšanu, lielāka nozīme stratēģijai, spēja taupīt riepas un pareizā brīdī tā mainīt.