“Sauber” komandas boss Peters Zaubers ir noliedzis baumas par to, ka Serhio Peresam tika pavēlēts neuzbrukt Fernando Alonso līderpozīcijai Malaizijas GP pēdējos apļos.

Malaizijas GP sacīkstes pēdējos apļos jaunais meksikānis bija ātrāks par līderi Alonso un brīžiem viņa pārsvars pat sasniedza vienu sekundi aplī. Brīdī, kad Peress pietuvojās Alonso līdz uzbrukuma attālumam, “Sauber” vienība pa radio ziņoja pilotam: “Esi uzmanīgs – mums ir vajadzīga šī pozīcija, mums ir vajadzīga šī pozīcija.”

Pāris mirkļus vēlāk 22 gadus jaunais Peress izslīdēja no trases brīdī, kad uzbrauca uz mitrās apmales, tomēr tajā līkumā bija asfaltētā drošības josla un viņš spēja atgriezties trasē. Pēc incidenta Peresa deficīts līdz Alonso pieauga līdz 5 sekundēm, taču līdz finiša līnijai “Sauber” pilots to samazināja līdz 2,2 sekundēm.

Ņemot vērā, ka Peress ir “Ferrari” jauno pilotu akadēmijas absolvents un reālākais pretendents uz Felipes Masas nomaiņu, kā arī paturot prātā, ka “Sauber” uz īpašiem nosacījumiem izmanto “Ferrari” motorus, pēc sacīkstes Sepangā sākās baumas ar sazvērestības teorijām. Tomēr Zaubers noliedza, ka sacīkstē tika izmantotas komandas pavēles.

“Sacīkšu inženieris ar to bija domājis, ka mums ir vajadzīgs šis rezultāts, bet viss pārējais ir pārpratums,” paziņoja Zaubers. “Jāņem vērā, ka aiz mums bija vairāki vidus ešelona komandu piloti, ar kuriem mums ir jācīnās kopvērtējumā. Tāpēc bija tik ļoti svarīgi noturēt šo rezultātu, bet runa nebija par konkrētu pozīciju.”

“Mums nav bijušas nekādas pārrunas ar “Ferrari” par iespējamo Serhio pāreju pie viņiem,” uz žurnālistu jautājumu atbildēja Zaubers. “Mums ar viņiem nebija pārrunas ne par pozīcijas saglabāšanu, ne par Čeko (Serhio Peresa iesauka) pāreju. 100% nē.”

1 KOMENTĀRS

  1. Peress ir lielisks (beidzot sapratu par ko runāja krievu komentētājs, kad teica ČEKO…, labi noraksturots Peresss bija arī EMAG pēdējā žurnālā, izskatās ka ir jau izpildījis prognozes un uzdevumu.

    • vo vo, nu jau vairs neko. vajadzēja laicīgāk Zauberam padomāt, kas viņam svarīgāks – komandas punkti vai tas, kā viņš izskatās interneta sazvērestību teoristu acīs. izlietu ūdeni vairs nesasmelsi…

      • Cik atceros Morloka kungam svulaik bija visai kvēli iebildumi pret manipulēšanu ar sacīkšu rezultātiem. 🙂 Bet laiki acīmredzot mainās, vai arī ir ‘labas’ manipulēšanas un ‘sliktas’ manipulēšanas 😛

      • ir ‘manipulēšana’ un ir ‘nav manipulēšana’. tevis paša piesauktie “push, push”, tavuprāt, arī ir manipulēšana?

        tici man, es ļoti gribētu, lai kāds pirms nedēļas būtu pamanipulējis ar Maldonado un tagad Williams būtu divreiz vairāk punktu.

      • Nē, nu tik augsts domas lidojums, lai normālai pilota darbībai atbilstošu uzmundrinājumu sāktu tulkot kā manipulēšnu ar sacīkšu rezultātiem, man nav 🙂 Nevaru Tevi iepriecināt 😛

      • nu un ar ko tad atšķiras “push, push” no “be careful”? ar to, ka pirmo tu gribēji dzirdēt, bet otro nē 🙂

      • Kā jau rakstīju push push atbilst normālai pilota darbībai tie pārējie tipa – be carefull, ….is faster, let …. go un tā tālāk isti normālai neatbilst 🙂 Bet daivai tikai nesākam par šo izpratni strīdēties 😛

      • varbūt arī radio derētu izvākt no F1, un vispār, nav tur ko snaikstīties uz pitwalla ar informācijas dēļiem.
        lai tik, dies’pas’, neiznāk kāda nebūt 😉

  2. Lai kādi arī nebūtu bijuši Zaubera motīvi, tā ir smaga kļūda, kas var atstāt smagu iespaidu uz Peresa turpmāko karjeru. Tā vietā, lai audzinātu zuvarētāju, kas visus savus pēkus ieliek cīņā par uzvaru, tiek gatavots rēkinātājs un punktu vācējs. Tas ieiet asinīs, un ja tev nebūs pārliecības, ka tavs uzdevums ir cīnīties par uzvaru, bet gan vākt ‘vajadzīgos’ punktus. tad tikai un vienīgi punktu vācējs arī iznāks.

  3. Lauda pilnībā un galīgi noliedza, ka šeit varētu būt komandas taktika, pēcāk arī pats Zaubers to noliedza.
    Diezin vai pašam Zauberam būtu asaras acīs pēc finiša, ja būtu vienkārši mehāniski liedzis uzvarēt…
    Gan jau turpmākajā sezonas gaitā vēl būs situācijas, kurās Sauber cīnīsies ar Ferrari.
    Turklāt, neba jau Sauber saņem šos dzinējus bez maksas. Tad jau līdzīgi varētu meklēt sazvērestību starp McLaren un Mercedes vai Lotus (tomēr kā Renault komanda) un Red Bull.