Elio Kastronevess ir izcīnījis uzvaru IndyCar pirmajā posmā St. Pītersburgā, kur debitēja jaunās “Dalara” šasijas.
Brazīlietis finišā bija 5 sekundes priekšā Skotam Diksonam un līdz ar to Kastronevess pielika punktu savai bezuzvaru sērijai, kas ilga jau kopš 2010.gada Motegi posma.
St.Pītersburga bija pērn bojā gājušā Dena Veldona dzīves vieta ASV karjeras laikā un nedēļu pirms šī posma tika atklāta avēnija, kura turpmāk nesīs britu pilota vārdu. Tieši šo vietu Elio Kastronevess izvēlējās, lai nosvinētu savu uzvaru.
Aiz Kastronovesa un Diksona finišu sasniedza Paijans Hanters Reijs, bet liela uzmanība tika pievērsta arī F1 veterānam Rubensam Barikello, kurš piedzīvoja savu debiju IndyCar. Nedēļas nogale neizvērtās veiksmīga, jo problēmas sākās jau treniņos un galarezultātā brazīlietis, kurš vēl pērn startēja “Williams” komandā, finišu sasniedza 17.pozīcijā.
Sacīkstes starts
Sacīkstes finišs un Kastronevesa uzvaras atzīmēšana
kuras tad ir ātrākas mašīnas šīs vai f1? un kāda iemesla pēc? motori, tehn. noteikumi?
Par to vēl zinātnieki strīdas 😀
Klasiskajās trasēs, protams, F1 mašīnas ir krietni ātrākas, jo Indy Car aerodinamika un tehnoloģijas ne tuvu nav tik kosmiskas. Turpretī lielajos ovālos mūsdienās Indy Car sasniedz ap 370 km/h, bet 90-tajos gados pat gāja pāri 400 km/h.
Nav jau īsti mēģināts ar F1 mašīnu uz max pa ovāliem braukt
Helio malacis – pulveris vēr ir iekšā! 😀
Tomēr vizuāli čempionāts kļuvis dīvains – jaunās šasijas no priekšas atgādina kaut ko no 90-to gadu F-3000, bet no aizmugures vispār izskatās pēc Sports Car. Galīgi nekāda šarma…
Jā, tieši gribēju teikt, ka šasijas izskatās dīvainas. Turklāt tās maina arī tuvcīņu, jo vairs nav vietas mašīnas sānos starp riteņiem – iepriekš tur konkurenta mašīnas ritenim bija vieta līkumā braucot sānu pie sāna.
izskataas ka aizmugureejais ritenis shajaas open wheel formulu sacensiibaas nemaz nav open wheel.
laigan man gluzhi vienalga. neredzu vajadziibu sekot liidzi trulai rinkjoshanai pa ovaalu, vai gruustiishanai pa ielu saciiksteem.
Jaunajām šasijām ir nedaudz savāds izskats.
Bet vienalga labāk par F1 izskatās (labi, “Mclaren” vēl ciešams). Priekšgals ir OK.
Kas man pirmām kārtām dūrās acīs?
Tas, ka par laimi, formulu krāsojumi ir daudz izteiksmīgāki in spilgtāki nekā F1. Jā, jā – tas nav mazsvarīgi! Skaidri redz Hinčklifu spilgti zaļajā “GoDaddy`s” formulā, vai dzelteni balto Hateru-Reju utml. Dzelteni sarkano Nevesu utml. Protams, ir arī melns krāsojums “McAfee” Burdē bolīds. Viss pamatkrāsu spektrs.
Turpretim F-1 vizuāli ir daudz vienmuļāks – “Sauber” – melns, balts, “Williams” – melns (tumšzils tas tiešām vairs nav – praktiski melns), Mercedes – “sudrabains”(?) – faktiski pelēks.
Izceļas “Force India” un vēl pāris komandas, bet tendence F1 ir nomācoša. Es brīžiem nevarēju atšķirt formulas Malaizijā.
Jā, izskatās dīvaini, bet par lauztajiem purngaliem tomēr acij tīkamāki.
izskats tika veidots, lai nodrošinātu aptekamību un ļautu aizmugurējai mašīnai braugt cieši aizmugurē, tādēļ aiz riteņiem tās “lamborgini” uzpariktes. Protams, jautrāk būtu bijis, ja toreiz pirms pāris gadiem uzvarētu DeltaWing projekts, bet iespējams, ka organizātori saprata, ka tas draud ar auditorijas pazušanu.
Indycar ir lielisks čempionāts un jācer, ka pēc visām sķelšanās domstarpībam, tas spēs konkurēt ar F1. Jo atšķirībā no Bernijstounas, amerikāņi nav aizmirsuši jēdzienu RACING.
Njā, šitās formulas atgādina 90. gadu sākuma F1, kad brauca Senna un Mansels. Vismaz pēc ātruma un vadāmības, kā tas izskatās. Protams, mūsdienu F1 arī vairs nav tik žiperīgs kā bija 2004. gadā, kad plosījās Šūmis, bet vienalga tie ātrumi ir daudz lielāki.