Divkārtējais pasaules čempions Sebastians Fetels Malaizijas GP laikā ir apzināti ignorējis komandas norādījumus, ziņo vācu prese.

“Red Bull” komanda pa radio atkārtoti pavēlēja savam pilotam sacīkstes izskaņā doties boksos un izstāties, jo tika konstatēta “bīstami augsta temperatūra bremžu sistēmā”. Fetela sacīkšu inženieris Žiloms Rokvelins (Rokijs) situāciju novērtēja kā “ārkārtas stāvokli”.

Jāņem vērā, ka sacīkšu izskaņā pēc sadursmes ar Narainu Kartikejanu, Sebastians Fetels jebkurā gadījumā atradās ārpus punktu zonas. Turklāt izstāšanas no sacīkstes komandai būtu devusi iespēju nomainīt Fetela mašīnas pārnesumu kārbu pirms nākamā posma Ķīnā.

“Red Bull” vēlāk paskaidroja, ka nav darbojušies radio sakari ar pilotu, tomēr fotogrāfijas liecina, ka sacīkšu pēdējos apļso visas insturkcijas tika nodotas ar informācijas plāksnes palīdzību no komandtilitņa.

Sebastians Fetels ar Žilomu Rokvelinu

Arī pats 24 gadus jaunais pilots uzreiz pēc sacīkstes atzinās, ka ir redzējis, bet nav ņēmis vērā šos norādījumus: “Protams, vienmēr pastāv iespēja pietaupīt mašīnu, tomēr es vēlējos redzēt rūtoto finiša karogu. Es domāju, ka tā tam būtu jābūt,” paziņoja vācietis.

Itāļu “La Repubblica” raksta, ka 2012.gada sezona izvēršas Fetelam par murgu, jo ir ļoti grūti no tādas dominējošas pozīcijas, kāda viņam bija pērn, atkal kļūt par “vienkārši vienu no daudziem citiem”.

Vācu “Bild” raksta, ka Fetels ir apzināti ignorējis komandas vadības norādījumus. “Mums par to būs atsevišķa saruna ar viņu,” “Bild” citē komandas vadītāju Kristianu Horneru.

Šajā nedēļas nogalē komandas vadība un piloti tiekas “Red Bull” bāzē Miltonkeinā, kur sacīkšu simulatorā notiks gatavošanās nākamajam posmam Šanhajas trasē.

1 KOMENTĀRS

  1. Nekomentēšu Fetela rīcību, bet situācija liek kārtējo reizi aizdomāties par mūsdienu F1 noteikumu absurdumu.

    IMHO normāli sacensību garā būtu, ja braucējs “aizvelk” līdz finišam kaut uz 3 riteņiem (ja vien tas neapdraud citus), nevis izstājas no sacīkstēm, lai izmantotu spraugu likumos…

  2. Raimond, kāda jēga finišēt uz trīs riteņiem, ja netiek punktos….padsmit gadus atpakaļ, kad vienas nedēļas nogales laikā varēja nomainīt kaut 10 dzinējus un iesēsties pat rezerves bolīdā, tad jā, bet tagad jādomā par turpmākajām sacīkstēm.

    • Izskatās, ka Tu komentē lai tikai kaut ko pateiktu, bet manu tekstu tā arī neizlasīji pēc būtības 😉

      Īstenībā Tavs teksts tieši apstiprina manis rakstīto – Normāli būtu, ja visi piloti censtos nobraukt līdz galam, nevis kalkulētu visādas izdevības lai nebrauktu.

      Tas ir absurds, ka izstāšanās posmā dod kaut kādas priekšrocības nākotnē.

      Tieši par to es arī rakstu, ka problēma ir šī brīža noteikumos…

      P.S. pēdējā aplī visss vēl var mainīties – kāds var izstāties vai saņemt diskābeli un Fetels bija tieši aiz punktiem

      • šajā sakarā atceros Hondas mahinācijas ar Batonu pāris gadus atpakaļ – no kādas ceturtās vietas apstājās finiša taisnes malā, lai iegūtu priekšrocību nākamajā sacīkstē (vairs neatceros kādu – tolaik laikam bija tie pavisam trakie kvalifikācijas noteikumi), un tajā finišēja vēl ntās vietas zemāk 🙂

        imo, problēma nav noteikumu būtībā bet izpildē – viņi tiešām uz bremžu sistēmas puseksistējošas problēmas rēķina var nomainīt ātrumkārbu? ja tā, tad tur arī ir tā problēma.

      • cik atceros ‘team radio’ tekstus, nekādi konkrēti iemesli piesaukti netika, bija vien “car is critical, stop NOW”

        storijs par šķiet radies kaut kad vēlāk

        var jau atkal lamāt , bet nevajadzētu arī nomest no svariem, ka DNF sacīkstes rezultātos ir (jeb vismaz var izrādīties sezonas beigās, bernija naudas zūksni dalot) visai jūtami sāpīgs zaudējums priekš komandas, līdz ar ko to nelieto aplam bieži
        Tāpatās, tiem noteikumiem jābūt arī kaut cik saprātīgā apjomā, nevar taču apriori smalki aprakstīt, kura mezgla kāds defekts ļauj mainīt to “bez sekām”, un vai tas arī attiecas uz citiem komponentiem jeb nē.

  3. respektējama rīcība, no Fetela puses, ja “bīstami augstā t-ra bremžu sistēmā” patiesi bija izdomāta kā otmazka, lai pratakalā varētu ierakstīt DNF pret Fetela vārdu, apmaiņā pret to vai citu mezglu nomaiņas brīvību

  4. Mjā, grūti laiki Fetelam sākušies – nepietiek ar blāvo sniegumu sezonas sākumā, bet tagad vēl jāiet uz paklāja izciest ‘atsevišķu sarunu’ ar Horneru… A, kas zin’, kā saruna izvērtīsies? Moš puisim atgādinās, ka viņam tomēr nepieder Red Bull limonādes fabrika, viņš nav arī tēvoča Bernija mazdēls, nav arī komandas boss, un patiesībā tīri tehniski ir tāda pati skrūvīte vienības mehānismā, kā riepu piepumpētājs vai trauku mazgātājs… Un par slavu un 2 tituliem padevīgi katru rītu un vakaru var izdarīt piesēdienu Red Bull bundžiņas priekšā… Tēpēc TEV BŪS KLAUSĪT BOSU !!!
    😀 😀 😀