 Pretendenti uz Felipes Masas vietu “Ferrari” komandā stājas rindā.
Pretendenti uz Felipes Masas vietu “Ferrari” komandā stājas rindā.
Iespējams tā ir skriešana vezumam pa priekšu, tomēr neviens nevar aizliegt mums pafantazēt – kurš no pilotiem būtu labākajās pozīcijās, ja “Ferrari” komanda nolemtu nomainīt Felipie Masu, kuram jau ūdens smeļas mutē.
Kā raksta žurnāls “Autosport”, pēdējais pilots kuru “Ferrari” komanda atlaida sezonas vidū bija Ivans Kapelli, kurš 1992.gadā pameta Maranello vienību divus posmus pirms sezonas beigām. Līdz tam brīdim Kapelli bija izcīnījis tikai 2 punktus, kamēr komandas biedra Žana Alezī kontā bija 13. Tie bija citi laiki, tomēr šobrīd Alonso ir vēl krietni smacējošāks pārsvars pār Masu: kamēr spānis ir čemepionāta līderis, brazīlietis nav guvis ne punktu un kopvērtējumā ir aiz abiem “Marussia” pilotiem kas spējuši finišēt augstāk.
Tomēr maz ticams, ka Masa tiks nomainīts tuvāko divu posmu laikā – komanda pati nav tikusi galā ar savām problēmām un pirms Ķīnas sacīkstes Maranello tiek strādāts trīs maiņās. Arī Masa ir atcēlis savas brīvdienas Brazīlijā un šīs divas nedēļas pavadīs Maranello un tikai uz nedēļas nogali dosies uz savu dzīvokli Monako pirms atkal jau jāpošas ceļā uz Ķīnu.
Un tomēr, kurš tad šobrīd ir labākajās pozīcijās, lai aizstātu Felipi Masu (secībai ir nozīme):

Serhio Peress
Pēs visa spriežot, pastāv protokols, pēc kura “Ferrari” ir tiesības pieprasīt meksikāņa pievienošanos komandai, jo Peress ir itāļu vienības pilotu akadēmijas absolvents. Jau pirms šīs sezonas tieši Peress tika uzskatīts par reālāko kandidātu uz Masas nomaiņu pirms 2013.gada, tomēr šobrīd situācija ir mainījusies. No otras puses gan nav garantijas, ka tas būs pats labākais risinājums pašam Peresam – tikt iemestam sezonas vidū nepazīstamā formulā un riskēt ar izgāšanos. Kamēr pirms 2013.gada viņš saņemtu laiku sagatavoties testos.

Adrians Zutils
Zutils šobrīd ir viens no augstākā līmeņa (pieredze + spējas) pilotiem, kas palicis aiz borta un viņa atgriešanās jebkuras komandas sastāvā būtu tikai loģisks risinājums. Zutils nupat ir noslēdzis pamieru ar Ēriku Luksu un atsaucis savu apelācijas procesu pret iepriekš noteikto tiesas sodu. Tātad tās nedienas ir aiz muguras un viņš var pilnībā koncentrēties uz F1. Zutils nenoliedzami būtu labs ieročnesējs Alonso.

Jarno Trulli
Itālieties iekš “Ferrari”! Prese un tifozi Itālijā būtu ekstāzē. Tas turklāt radītu labu fonu “Ferrari” prezidenta Lukas di Montidzemolo politiskajām ambīcijām. Ar milzīgu pieredzi Trulli pareizajā formulā vēl varētu nodemonstrēt savu ātrumu, lai gan 2011.gads parādīja, ka labākie gadi ir aiz muguras.

Haime Algersuari
Joprojām jauns un vēl pietiekami perspektīvs. Pērn sniegums sezonas otrajā daļā “Toro Rosso” sastāvā parādīja, ka spēj stabili būt punktos pat ar viduvēju formulu. Protams, fakts, ka Algersuari izbrāķēja “Red Bull” neļauj uz spāni skatīties kā uz ilgtermiņa risinājumu, tomēr kā aizstājejs “Ferrari” sastāvā viņš nebūtu peļams kandidāts. Arī nupat noslēgtais līgums ar “Pirelli” šķēršļus noteikti neradītu, turklāt šī vienošanās tikai cels Algersuari vērtību pirms nākamās sezonas.

Žils Bjanki
Gluži kā Masa Bjanki ir Nikolā Toda uzraudzībā un gluži kā Peress viņš ir “Ferrari” pilotu akadēmijas biedrs. Pat neskatoties uz salīdzinošo izgāšanos GP2, francūzis jorpojām tiek vērtēts kā nākotnes zvaigzne. Tomēr viņam trūkst pieredzes un tas nav gluži kas “Ferrari” šobrīd ir vajadzīgs. Priekš Bjanki šī pāreja tik pat labi varētu kļūt par karjeras izlaušanos, kā par karjeras galu gadījumā, ja neseko labāki rezultāti par Masu. Labāk viņam koncentrēties uz “Force India” trešā pilota pienākumiem.

Roberts Kubica
Vispirms jau nav skaidrs, cik tālu Robers šobrīd ir no atgriešanās kokpitā vispār. Savā labākā kondicījā un pirms avārijas versijā, Kubica varētu būt gluži vai ideālākais risinājums “Ferrari” komandai. Tomēr pagaidām ir pārāk daudz nezināmo, lai poli varētu vispār vērtēt kā nopietnu pretendentu uz vietu jebkurā F1 komandā.




