“Red Bull” komanda joprojām nav apmierināta ar FIA spriedumu par “Mercedes” DRS sistēmas legalitāti.
FIA ar Čarliju Vaitingu priekšgalā jau divas reizes pēc rūpīgas izmeklēšanas un izvērtēšanas paziņoja, ka “Mercedes” atjautīgā DRS efektu pastiprinošā sistēma ir legāla. Tomēr “Red Bull” un “Lotus” komandas turpina pieprasīt detalizētu izmeklēšanu – šīm vienībām acīmredzot nepieciešams trešais apstiprinājums.
No otras puses var saprast arī “Red Bull”, jo vairāki Adriana Ņūveja viltīgie tehniskie jauninājumi pēdējos pāris gados ir bijuši aizliegti – tostarp izplūdes gāzu sistēmas izmantošana difuzora darbības pastirpināšanai. Tieši uz šīs sistēmas pamata balstījās “Red Bull” panākumi pēdējos divos gados. Arī “Lotus” ir cietuši pavisam nesen – vēl pirms šīs sezonas FIA nepieļāva savdabīga risinājuma aktīvās balstiekārtas sistēmas izmantošanu E20 modelī.
Tagad kļuvis zināms, ka vēl pirms Ķīnas GP izcīņas “Red Bull” ir pieprasījuši no FIA tālāku izmeklēšanu. Kristians Horners savu neatlaidību pamato ar to, ka arī viņa komandai nāksies ieguldīt līdzekļus sistēmas izveidē un pirms tas tiek pilnvērtīgi darīts, jānoskaidro vai FIA kādā brīdī sezonas gaitā tomēr neaizliegs šo risinājumu.
Lielākais strīds šajā situācijā šķiet ir ap sistēmas definīciju. Kamēr “Mercedes” boss Ross Brauns šo risinājumu uzskata par daļu no DRS sistēmas, kas vienkārši pastiprina tās efektu, oponenti tajā saskata iepriekš aizliegtās ‘F-Duct’ sistēmas iedīgļus un galu galā arī pilota līdzdalību procesā, jo ar DRS pogas nospiešanu sākas viss ķēdes process.
Tikmēr “Mercedes” pagaidām no šī risinājuma lielas dividendes nav guvuši. Lai arī pēc aplēsēlm šis risinājums kvalifikācijā dot līdz pat 0,5 sekunžu ieguvumu aplī un ir nodrošinājis Mihaelam Šūmaheram labākās starta pozīcijas pēdējos 3 gados, sacīkstē sistēma nav izmantojama un “Mercedes” rezultāti ir pietiekami bēdīgi: 1 punkts kopvērtējumā un nožēlojama 9.vietā. Taču uzreiz jāpiebilst, ka tik zemai pozīcijai kopvērtējumā nav tieša sakara ar DRS sistēmu – ja komanda izārstēs riepu nodilšanas problēmas, tad var sākt plūkt arī augļus no labām starta pozīcijām.
“Mercedes” DRS sistēma





