Nākamajā nedēļā Formula 1 aizvadīs trīs dienu testu sesiju itālijā Mudžello trasē. Tie būs pirmie testi sezonas laikā kopš 2008.gada.

“Ferrari” būt vai nebūt

Atsevišķām komandām šie testi nozīmē ļoti daudz un pirmie rindā noteikti ir “Ferrari” komanda. Maranello ir sagatavota uzlabojumu pakete, kurai būtu jāpaceļ “Ferrari” tajā līmenī, no kuram var regulāri cīnīties par goda pjedestāliem un atsevišķos gadījumos arī uzvarām. Turklāt jauno detaļu ir tik daudz, ka visas nebūs iespējams sagatavot uz Mudžello testiem un daļa no tām ugunskristības piedzīvos pirmajā Eiropas posmā Spānijas GP. Galvenās izmaiņas “Ferrari” modeli ir skārušas formulas aizmuguri un izplūdes gāzu sistēmu.

“Williams” centīsies pārsteigt

Nopietni uzlabojumi būs arī vēl vairākām komandām. “Williams” ķersies pie apjomīgas aerodinamiskas paketes izmēģinājumiem un komandas tehniskais boss Marks Gilans cer, ka vienība spēs šīs trīs dienas izmantot pilnvērtīgi. Arī “Red Bull” ir jārisina savas problēmas un Miltonkeinas komanda turpinās meklēt labākos veidus, kā pilnvērtīgi izmantot jauno izplūdes gāzu sistēmu, kas šogad tai sagadā zināmas galvas sāpēs.

“McLaren” nav vajadzīgi testi

Vienīgā komanda, kas atklāti apšaubījusi Mudžello testu lietderību ir “McLaren”, kas izmēģinājumos izmantos abus testu pilotus un dos atpūtu pamatsastāva braucējiem. “Ja pavisam godīgi – mums šie testi nav vajadzīgi,” paziņoja “McLaren” tehniskais direktors Padijs Lovs. “Esmu drošs, ka nākamgad viņi nenotiks – vismaz ne šajā trasē. Mēs atbrīvojāmies no testiem sezonas laikā un tam bija savi iemesli – tagad mums atkal ir jātērē nauda un laiks, lai faktiski aizvadītu vēl vienu lieku posmu, par kuru turklāt mums nebūs ienākumu. Mēs esam izformējuši testu inženieru komandu un tāpēc nāksies uz Mudžello braukt sacīkšu inženieriem, kuriem jau tā ir milzīga slodze.”

Kāpēc Mudžello?

Vairums komandu atbalstīja testu sesiju sezonas laikā un sākotnēji tika izvēlēta Barselonas trase. Taču tieši “Ferrari” komandas, kas tolaik vēl bija komandu asociācijas sastāvā, spiediena un politiskās ietekmes rezultātā tika apstiprināta Mudžello trase Itālijā, kur “Ferrari” savulaik aizvadīja neskaitāmas testu sesijas. Interesanti, ka citas komandas arī testu brīvības laikā ļoti reti apmeklēja Mudžello un dažas vispār šajā tasē nav bijušas. Bez “Ferrari” Mudžello biežāk testējās “Sauber” vienība un “Minardi”, kas bija bāzēta Itālijā un ir “Toro Rosso” priekštecis. Tradicionāli testi Mudžello notika uzreiz pēc Sanmarīno posma.

Jauno pilotu testi

Tostarp interesants pavērsiens noticis attiecībā uz jauno braucēju testu norisi. Šie testi ir vienīgie bez Mudžello, kur F1 komandas piedalās sezonas laikā, tomēr tajos var izmantot tikai jauno pilotus, kas Formulā 1 nav aizvadījuši vairāk par 6 posmiem. Vairums komandu šogad ir nolēmušas aizvadīt jauno braucēju testus Silverstonas trasē uzreiz pēc Lielbritānijas GP posma, tomēr “Red Bull” un “Toro Rosso” palika pie sava un šos testus aizvadīs kā ierasts Abu Dabī sezonas beigās. Nevar aizmirst, ka abas “Red Bull” ģimenes vienības vairs nav FOTA sastāvā un tāpēc šāds atšķirīgs lēmums nav nekas neparasts. Vienīgos sarežģījumus tas rada “Pirelli” riepu piegādātajam, kuram tagad nāksies piegādāt pilnīgi identisku tipu un specifikācijas riepas (lai neviens negūtu priekšrocības) uz divām dažādām trasēm un ar lielu laika starpību. Turklāt mums nebūs iespēja redzēt vienkopus visus jaunos talantus un salīdzināt viņu spējas.

1 KOMENTĀRS

  1. īstenībā dīvaini ka Ferriem šitais plāns izgāja cauri, viņi zina visu par Mudžello un var darīt savas lietas straight away kamēr citiem paies diena kamēr iepazīs trasi kaut cik. stulbums. tad labāk testēt neitrālā zemes gabalā, teiksim Brno vai Heresā vai Eštorilā. 🙂 vai Biķerniekos