Kimi Raikonens, kurš šogad atgriezās Formula 1 pasaulē, ir paziņojis, ka viņu saista tikai un vienīgi sacīkstes un pārējā F1 dzīve viņam ir vienaldzīga.

Tas lieliski sasaucas ar informāciju, ko vakar izplatīja “Lotus” komanda – Raikonens nepiedalīsies Mudžello testos. Oficiālais lēmuma pamatojums gan esot sliktie laika apstākļi, tomēr šeit nav grūti iztēloties somu pilota attieksmi pret testiem kopumā.

Pēc divu gadu pārtraukuma Raikonens ir atgriezies F1 un iepriekšējo posmā Bahreinā spēja kāpt uz goda pjedestāla, tomēr vēlāk atzina, ka nav apmierināts tikai ar otro pozīciju finišā sezonā, kad komandas nerāda stabilu sniegumu un ir iespēja pat vidējā ešelona vienībām cerēt uz uzvaru.

“Nav nemaz tik slikti,” Raikonens stāstīja intervijā “Bild am Sontag”. “Man patīk tas, ko es daru un ar to pietiek. Man neuztrauc tas, ko citi saka par manu sniegumu. Taču joprojām neesmu mierā tikai ar otro vietu, jo īpaši tāpēc, ka nav zināms, kas notiks nākamajā sacīkstē.”

“Es esmu šeit tikai dēļ sacīkstēm,” turpināja Raikonens, kurš no F1 aizgāja 2009.gada izskaņā. “Bez visiem pārējiem sūdiem es varu iztikt. Ja atņemsiet F1 lieliskās mašīnas, tad es šajā čempionāta nepalikšu. Formula 1 kā čempionāts nespēlē nekādu lomu manā dzīvē. Man ir īsta dzīve! Es domāju, ka daudziem cilvēkiem visa dzīve sastāv no Formula 1. Man tā nav.”

Šajā nedēļā Raikonenam vajadzēja piedalīties arī testos Mudžello, kur somu pilotam būtu bijis jādodas trasē šodien, tomēr “Lotus” paziņojusi, ka Kimi vietu ieņems Romēns Grožāns. Vakar “Lotus” sastāvā strādāja Žeroms D’Ambrosio un veica tikai 40 apļus lietus dēļ. Atlikušās divas testu dienas Mudžello strādās Romēns Grožāns, kamēr Raikonens gatavojas Spānijas GP posmam un lietainajā Mudžello nav ieradies.

1 KOMENTĀRS

  1. Jā, Kimis kaut kur atgādina tādu klasisku 70-to gadu mačo tipa F1 pilotu ar sex, drugs (vodka) and rock n’roll domāšanu. Ar savu iepriekšējo aiziešanu Raikonens klasiski nodemonstrēja, ka, atšķirībā no citām F1 zvaigznēm, viņam ir pie kājas pakaļdzišanās Šūmahera rekodiem, kārtējā miljona nopelnīšana vai nemitīga atrašanās “karalisko autosacīkšu” pilotu klubiņā. Tā teikt, ja kāds neļaus viņam runāt un darīt, ko vēlas, šamējais nospļausies un pacels cepuri bez jebkādiem sirdsapziņas pārmetumiem.

  2. Piekrītu augstākminētajiem viedokļiem, BET rungas otrs gals:
    Nu, kā gan var attīstīt mašīnu, ja tu tajā laikā sēdi bārā un skaties mazpilsētiņas hokeja maču? Ir lietas, kas bez tevis nenotiks! Viena testu diena, tomēr ir vairāk, nekā neviena un to pašu noloderēt… nu, nezin gan. Tomēr bišķīt atgādina šaušanu sev kājā.

    • redzi ir cilvēki, kuriem relaksācija barčikā ļauj labāk sagatavoties sacīkstēm (mentāli).

      zini tas ir tas pats kas ar studentiem – ir daļa, kas nakti nevar gulēt jo zubrījušies līdz pusnaktij un atlikušo nakti nevar normāli pagulēt no stresa (bet sirdsapziņa tīra :D), un tad ir tādi kāds es biju – iemet vakarā divus alus, aiziet pie dūdām patusē, izdara kas darāms un iet gulēt… nereti mana metode bija efektīvāka 😀

    • Tā viņš ir. Piemēram, ja paskatās visas tās filmas par Sennu, tad viņš tiek pozicionēts kā jaunā pilota tipa pionieris – cilvēks, kurš maniakāli sēdēja ar inženieriem līdz tumsai un knibinājās gar jaunievedumiem un stratēģijām. Tajā pat laikā Mansels vēsā angļu mierā dauzīja golfu tuvējā laukumā, bet Pikē čubinājās ap kārtējo melnīgsnējo meičuku 😀 Vai tāpēc viņi bija par Sennu lēnāki? Nē taču!
      Mūsdienu piloti visi kā viens tiek ielikti perfektā rāmī – atlēts, inženieris (amatieris), nedzer, nesmēķē, nelamājas, netaisa publiskus skandālus utt. Bet, vai tāpēc kāds, kurš ik pa laikam ‘iešauj pa lampu’ nevar tiem pārējiem turēt līdzi? Мастерство не пропьешь… 😀

    • nu imho tas mašīnas attīstīšanas storijs ir viena tāda liela “urban legend”, ciktāl tas attiecas uz konkrēti šofera tiešo ieguldījumu procesā

      to racēju a-la MSch gadījumā, ne pēdējā plānā bija tīma ‘enerģizēšana’ un saliedēšana, lietojot/rādot personīgo piemēru,ka nenotiks te nekāda grāvja rakšana no “šejienes līdz pusdienlaikam”, lietojot padarmijas terminoloģiju, bet gan no “šejienes līdz uzvarai”, vienalga, cik stundu/jevru/baksu tas neprasīs.

  3. Raikonens pilots ljoti labs, tomeer straadaat negrib. gaida kad aatru formulu pienesiis uz zelta paplaates. 🙁 ne pa velti vinju atlaida no Ferrari, turklaat veel piemaxaajot naudu.

    nedomaaju ka shaada attiexme paliidz sasniegt meerkjus. MS labs piemeers- straadaaja kaa zirgs un sasniedza visvairaak.

    • Lai strādā testu piloti, savādāk mūsdienās no viņiem vispār jēga nekāda, testu praktiski nav. MS ir labs piemērs ja runā par tekstu – mērķis attaisno līdzekļus.

      Netīrus līdzekļus 🙂

      Ir tādi, kurus aizrauj sacīkstes, kuri ir ātri, bet par pārējo pajāt un otrādi. Nav jābūt visiem vienādiem.