Izcilākā personība moto šosejas sacīkšu vēsturē, deviņkārtējais pasaules čempions Valentīno Rosi gatavojas  beigt savu motosportista karjeru MotoGP šīs sezonas beigās, nav izslēgts, ka pat pirms sezonas beigām. Par to, britu tabloīdam „The Telegraph” ir pavēstījusi kāda Valentīno Rosi tuvu stāvoša, vārdā nenosaukta persona.

Rosi, kam darba līgums ar „Ducati” vienību beidzas 2012.gada izskaņā, vēl janvārī apstiprināja, ka vēlētos to pagarināt vēl uz diviem gadiem, tomēr tas tā arī ir palicis neparakstīts, lai arī šobrīd notiek spekulācijas par to ka Doktors varētu atgriezties „Yamaha” vai „Honda” rūpnīcu komandās, neizslēdzot pat kādu no šo vienību satelītkomandām.

Čempions ir pavadījis jau 18 pazemojošus mēnešus kopā ar slaveno itāļu vienību, kura tika celta debesīs brīdī, kad Rosi tai pievienojās un šo savienību pamatoti sāka uzskatīt par neuzvaramu, bet tās, diemžēl bija tikai ilūzijas un izrunāti vārdi, kuriem, acīmredzot nav lemts piepildīties.

Pagājušo sezonu itālis noslēdza tā arī neizcīnot nevienu uzvaru kādā no sacīkstēm, un šajā sezonā kopvērtējumā ieņem vien devīto vietu un viņam priekšā pat ir viens no šīs sezonas debitantiem MotoGP klasē. Arī Rosi sacīkšu motocikls praktiski nesastāda reālu konkurenci citām japāņu markām.

Doktors izcīnīja vien septīto vietu Estorilā, Portugāles „Grand Prix” iepriekšējā nedēļas nogalē, bet kvalifikācijā uzrādīja devīto labāko laiku. Komanda šo rezultātu gan uzskatīja par ļoti atzīstamu, bet objektīvi raugoties uz to ir redzams cik tālu no gaidītā un cerētā tomēr ir šis sniegums.

Daudz cerības tika liktas uz „Ducati” jauno dzinēju, kurš tika testēts Portugālē, testos, kas risinājās, pirmdien, lietainos apstākļos, bet neparedzētu apstākļu dēļ rezultāts tomēr bija tālu no vēlamā.

„Ducati”, kuru tikko par 1,12 miljardiem ASV dolāriem ir iegādājies „Audi” koncerns, nav pietiekams budžets, lai uzlabotu savu patreizējo sacīkšu baiku tādā līmenī kādā ir bijuši tā priekšgājēji. „Ducati” MotoGP sacīkšu komanda gan galvenokārt tiek sponsorēta no „Ferrari”  F1 komandas sponsora „Philip Morris”, bet cik zināms, tad šim cigarešu gigantam atvēlētais budžets „Ducati” sponsorēšanai ir izsmelts.

Tuvākie Rosi draugi un konsultanti ir izteikušies, ka šobrīd „Doktoram” esot sajūta, ka ir pēdējais brīdis, lai aizietu no MotoGP pirms, sliktā snieguma dēļ viņa reputācija nav pavisam sabojāta, vai arī vēl sliktāk – iegūta kāda nopietna trauma dēļ neatbilstošās tehnikas. Savos 33 gados viņa meistarība, kas ļāvusi iegūt 9 titulus no kuriem 7 – karaliskajā klasē, sāk mazināties un kā ziņo „The Telegraph”, tad arī vecie un līdz galam neizārstētie savainojumi ar vien vairāk apgrūtina sacīkšu zirga savaldīšanu. Vienīgi kolorītā itāļa lepnums un domas, ka brīnumainā kārtā viņš varētu atgriezties uz uzvarēt spējīga sacīkšu motocikla ir atturējušas no dvieļa izmešanas ringā jau pirms laika.

Atsaucoties uz „The Telegraph” – Rosi jau par saviem nodomiem jau ir informējis gan savu tēvu – Graziano, gan savu menedžeri – Davidu Brivio, ka viņš vairs nepiedalīsies sacīkstēs nākošajā sezonā. Viņa lēmumu varētu iespaidot tikai viņa ilggadējais galvenais inženieris un mentors, austrālietis Džerijs Burges, kurš, it kā šoziem esot pametis Rosi un devies atpakaļ uz Austrāliju dēļ sievas veselības problēmām.

Kā viena no augstākā profila moto sportistiem uz mūsu planētas, Valentīno Rosi tirgus cena ir palikusi tik pat augsta kā iepriekš. Tas ir skaidrs un nemainīgs lielums.

Paredzams, ka Rosi, kurš ir uzstādījis konkurētspējīgus rezultātus „Ferrari” testos pirms dažiem gadiem cer nopietnāk iesaistīties kādā sacīkšu sērijā uz četriem riteņiem. Rallijs un formulu sērijas tiek uzskatītas kā reālas izvēles iespējas.

Viens noteikti ir skaidrs. Ja Valentīno Rosi kārs savu ķiveri vadzī, tad MotoGP noteikti būs jāpāršķir jauna lapaspuse, jo atkal viena aizraujoša ēra būs beigusies.

Dzīvosim – redzēsim un noteikti sekosim līdzi turpmākajiem paziņojumiem no „Doktora” puses, kā arī šīs sezonas atlikušajiem posmiem, kuros, šobrīd būtībā ir ekskluzīva, iespējams pēdējā iespēja redzēt leģendu sacīkšu režīmā uz moto baika.

1 KOMENTĀRS

  1. “Savos 33 gados viņa meistarība, kas ļāvusi iegūt 9 titulus no kuriem 7 – karaliskajā klasē, sāk mazināties un kā ziņo „The Telegraph”, tad arī vecie un līdz galam neizārstētie savainojumi ar vien vairāk apgrūtina sacīkšu zirga savaldīšanu…”

    Te viss pateikts. Pilnīgi dabīgi, ka nāk jauna paaudze, un veciem paliek grūti turēt līdzi. Brīnumi gan notiek, bet tad Rossi mocim jābūt ĻOTI pārākam par pārējiem. Ja tā nav….tad savu tiesu ņems Stoners un Lorenco, kuri tu vojas savam augstākajam meistarības līmenim.

  2. Nezinu, kurš rakstīja rakstu, bet viena nianse Moto GP nepārzinātajiem :). Rossi intervijas dod praktiski tikai un vienīgi Itālijas presei, te arī rodas baumas no angļiem, kuri to nevar izturēt. Šīs ziņas ir jau pavecas un Rossi un komanda jau tās noliedza.

    Ducati jaunā motora testi atcelti, jo iztraucēja lietus, tāpēc testi tiks veikti vēlāk. Galvenais, kas motoram tiks mainīts ir samazināta jauda pie maximālajiem abarotiem, taču pludenāka jaudas kāpuma līnija pie zemākiem apgriezieniem. Tieši te daudz izejās zaudē Ducati.

    Tā ka dzīvosim redzēsim, jo arī pēc sava izstrādes vecuma Ducati mocis ir krietni jaunāks un to vēl mēģīna apseglot, skatīsimies kas no tā visa sanāks!

    To Karlsons2 🙂 Rossi vajagot pāraku moci 😀 nesmīdini, ar līdzvērtīgiem motocikliem , viņiem (jaunajiem) būtu maz izredžu. Pagaidām visi Ducati braucēji atpaliek no Hondas un Yamahas, jo satelītiem arī šie moči ripo teicami, sevišķi pāŗsteidz 🙂 Yamahas satelīts :).

  3. ArmandovichRBR…paskatīsim, ko laiks rādīs…Šumahera piemērs liek domāt ko citu. Un jaunie vairs nav jaunie….bet veči ar pieredzi un ambīcijām. Un Heidena spēja turēt līdzi Rossi (abiem motocikli vienādi )liek domāt, ka Rossi vairs nebrauc tā kā ziedu laikos.

  4. Nevajag salīdzināt Šumaheru, kurš ir uzspūsts čempions un leģendu, kurš teiksim kā ir – fiziski vājāks par citiem sava laika braucējiem, bet tas neliedz viņam būt pašam ātrākajam un labākajam pēdējās piecpadsmitgades MotoGP braucējam.