Esmu pārliecināts, ka ļoti daudziem F1 līdzjutējiem ir liels prieks par “Williams” atgriešanos uz augstākā pjedestāla pakāpiena – Sera Frenka Viljamsa personības harizma un komandas aizraujošā vēsture ir nodrošinājusi tai lielu atbalstītāju pulku arī Latvijā.
“Williams” ir trešā vecākā komanda Formulā 1 aiz “Ferrari” un “McLaren”. Savas pastāvēšanas pirmajos 20 gados Frenka Viljamsa un Patrika Heda vadībā vienība izcīnīja vairāk kā 100 uzvaras, tomēr pēc šķiršanās no “Renault” dzinējiem 1997.gadā pēdējos 15 gados ir gūtas tikai 10 uzvaras. Nevarēja nepamanīt “Williams” stabilo lejupslīdi pēdējā desmitgadē un gluži vai agoniju pagājušajā sezonā, kad iestājās smagākā krīze.
Taču tieši šis katastrofālais sniegums lika pilnībā pārveidot komandas struktūru, kas joprojām darbojās pēc tiem pašiem principiem, kā deviņdesmitos gados, kad “Williams” bija viena no lielākajām un resursiem bagātākajām komandām. Noteikti palīdzēja arī jaunu spēku piesaiste tehniskajā departamentā – tika ievērojami pastiprināts Formulā 1 tik ļoti nozīmīgais aerodinamikas departaments un tehniskā direktora amatam nolīgts bijušais “McLaren” spiegošanas skandāla vaininieks Maiks Kuglans. Protams, tieši laikā nāca arī švakā “Cosworth” dzinēja nomaiņa ar “Renault” motoru, kas “Williams” komandā saistās ar ļoti labām atmiņām.
“Mēs šogad esam uzbūvējuši ļoti labu modeli,” nedēļu pirms Spānijas GP stāstīja “Williams” boss Frenks Viljamss. “Turklāt tagad mums ir arī lielisks dzinējs, kuru izmanto vēl vairākas vadošās komandas. Pārējais viss atkarīgs no cilvēkiem un šogad mums ir ļoti saliedēta un laba komanda.”
Maldonādo – “Williams” pilnā loze
Kas attiecas uz Pastoru Maldonādo, kurš Spānijā vienā rāvienā tika pie savas pirmās ‘pole‘ un uzvaras, tad venecuēlietis ir izrādījies pilnā loze priekš “Williams” komandas. 2010.gada beigās viņš tika nolīgts talantīgā Niko Hilkenberga vietā un lielā mērā pateicoties 29 miljoniem sterliņu mārciņu, kuras par Maldonādo ik gadu maksā Venecuēlas naftas kompānija.
Tomēr savas spējas Pastors pierādīja jau iepriekš kļūstot par GP2 čempionu un 2011.gada sezonas laikā viņš savu arsenālu ir papildinājis ar briedumu, pacietību un nelielu pieredzes devu, kas lieliski tika nodemonstrēta cīņā ar Fernando Alonso. Tagad ar nepacietību gaidām nākamo posmu Monako – tā ir iecienītākā Maldonādo trase, jo šaurajās ielās venecuēlietis vienmēr demonstrējis lielisku sniegumu.


