Esmu pārliecināts, ka ļoti daudziem F1 līdzjutējiem ir liels prieks par “Williams” atgriešanos uz augstākā pjedestāla pakāpiena – Sera Frenka Viljamsa personības harizma un komandas aizraujošā vēsture ir nodrošinājusi tai lielu atbalstītāju pulku arī Latvijā.

“Williams” ir trešā vecākā komanda Formulā 1 aiz “Ferrari” un “McLaren”. Savas pastāvēšanas pirmajos 20 gados Frenka Viljamsa un Patrika Heda vadībā vienība izcīnīja vairāk kā 100 uzvaras, tomēr pēc šķiršanās no “Renault” dzinējiem 1997.gadā pēdējos 15 gados ir gūtas tikai 10 uzvaras. Nevarēja nepamanīt “Williams” stabilo lejupslīdi pēdējā desmitgadē un gluži vai agoniju pagājušajā sezonā, kad iestājās smagākā krīze.

Taču tieši šis katastrofālais sniegums lika pilnībā pārveidot komandas struktūru, kas joprojām darbojās pēc tiem pašiem principiem, kā deviņdesmitos gados, kad “Williams” bija viena no lielākajām un resursiem bagātākajām komandām. Noteikti palīdzēja arī jaunu spēku piesaiste tehniskajā departamentā – tika ievērojami pastiprināts Formulā 1 tik ļoti nozīmīgais aerodinamikas departaments un tehniskā direktora amatam nolīgts bijušais “McLaren” spiegošanas skandāla vaininieks Maiks Kuglans. Protams, tieši laikā nāca arī švakā “Cosworth” dzinēja nomaiņa ar “Renault” motoru, kas “Williams” komandā saistās ar ļoti labām atmiņām.

“Mēs šogad esam uzbūvējuši ļoti labu modeli,” nedēļu pirms Spānijas GP stāstīja “Williams” boss Frenks Viljamss. “Turklāt tagad mums ir arī lielisks dzinējs, kuru izmanto vēl vairākas vadošās komandas. Pārējais viss atkarīgs no cilvēkiem un šogad mums ir ļoti saliedēta un laba komanda.”

Maldonādo – “Williams” pilnā loze

Kas attiecas uz Pastoru Maldonādo, kurš Spānijā vienā rāvienā tika pie savas pirmās ‘pole‘ un uzvaras, tad venecuēlietis ir izrādījies pilnā loze priekš “Williams” komandas. 2010.gada beigās viņš tika nolīgts talantīgā Niko Hilkenberga vietā un lielā mērā pateicoties 29 miljoniem sterliņu mārciņu, kuras par Maldonādo ik gadu maksā Venecuēlas naftas kompānija.

Tomēr savas spējas Pastors pierādīja jau iepriekš kļūstot par GP2 čempionu un 2011.gada sezonas laikā viņš savu arsenālu ir papildinājis ar briedumu, pacietību un nelielu pieredzes devu, kas lieliski tika nodemonstrēta cīņā ar Fernando Alonso. Tagad ar nepacietību gaidām nākamo posmu Monako – tā ir iecienītākā Maldonādo trase, jo šaurajās ielās venecuēlietis vienmēr demonstrējis lielisku sniegumu.

1 KOMENTĀRS

  1. Nu, 29 miljoni, ko Pastoram gādīgi maksā Venecuēlas naftas kompānija, šķiet tikai tāda formalitāte. Man patīk šis teikums iz Vikipēdijas: “Maldonado is an outspoken political figure, which is rare in the racing world. He considers himself a socialist and is a friend of Venezuelan president Hugo Chávez.”
    😀

  2. ==set sazvērestības teorija on
    Kas zina 🙂 A varbūt tika lietota zupa dupa degviela, kas tad nu bija jānosvilina 🙂
    ==set ssazvērestības teorija off
    Dzīvosim redzēsim, vai tas bija gadījums vai arī norma

  3. jā, tik ilgs laiks pagājis 🙂 ’05 vēl cīnijās, ’06 sākumā arī, kopš tā laika – cik reizes pārspēja sliktākās sezonas rekordu? un šī nav arī tāda uzvara kā Jordan pēdējā, bet gan balstīta mašīnas un pilota ātrumā, un vēl sausā trasē.

    ceru, ka šis ātrums būs paliekošāks kā Mercedes/Rosberga gadījumā – viens, ka Barcelona tiešām ir puslīdz uzticama atskaites, otrs, ka šī bija pirmā sacīkste pēc sezonas testiem.

    un ka tik nākamā nav Maldonado mīļākā trse 🙂

    līdz ar ko vismaz pagaidām atļaušos cerēt uz to labāko.

    • nekādi negribot noniecināt šo WIlliams uzvaru, tomēr “nevar aizmirst” par HAM poles anulēšanu..
      Ātrums viņam bija, to nu laikam neapšaubīs neviens (pat ja pieņem, ka iespaidīgais pussekundes pārsvars Q3 bija tikai dēļ šmaukšanās ar degvielas daudzumu (mazumu laikam būtu pareizāk teikt))