Pēc kārtējā neveiksmīgā snieguma Spānijas GP izcīņā ar jaunu sparu ir atsākušās runas par iespējamo Felipes Masas nomaiņu jau pirms Kanādas GP posma.
Brazīlietis ar lielām grūtībām sestdienas kvalifikācijā iekļuva otrajā kārtā, kur bija pats lēnākais un 16.starta vietu ieguva tikai pateicoties Luisa Hamiltona sodam. Neskatoties uz lielisko startu, Masa sacīkstē nespēja progresēt attiecībā pret savu starta pozīciju un finišēja nožēlojamā 15.pozīcijā.
Turklāt viņš pamanījās nopelnīt ‘drive through‘ sodu par dzelteno karogu neievērošanu (aktivizēta DRS sistēma). Ja salīdzinām Masas sniegumu ar Alonso, tad aina kļūst vēl bēdīgāka – kamēr spānis cīnījās par uzvaru, Masa viņam zaudēja apli un sacīkstes ātrākais apļa laiks brazīlietim bija vairāk kā sekundi lēnāks nekā Alonso.
Šobrīd Fernanso Alonso dala pirmo vietu pilotu čempionātā ar Sebastianu Fetelu, bet “Ferrari” komanda Konstruktoru kausā atrodas tikai ceturtajā pozīcijā un Felipe Masa ir nopelnījis tikai divus no vienības 63 punktiem. Nenoliedzami tik sīvas sāncensības apstākļos “Ferrari” komanda ir nepieciešami divi piloti, kas izcīna pietiekami daudz punktus, lai finišētu sev atbilstošā (TOP2) vietā Konstruktoru kausā, kas turklāt tiks atalgota ar papildus ienākumiem.
[column size=”2-5″] [quote] Mēs sagaidām, ka Felipe reaģēs nekavējoties un strauji atgūsies pēc šīs neveiksmīgās nedēļas nogales.[/quote][/column]
“Mums ir ārkārtīgi nepieciešami šie (neizcīnītie) punkti, lai cīnītos par Konstruktoru kausu,” eļļu Masas atlaišanas ugunī pielēja arī “Ferrari” boss Stefano Domenikalli. “Mēs sagaidām, ka Felipe reaģēs nekavējoties un strauji atgūsies pēc šīs neveiksmīgās nedēļas nogales. Jau sākot ar Monako GP posmu.”
Kurš varētu nomainīt Masu?
Par to, kas varētu nākt Felipes Masa vietā, izskan dažādas versijas – dažas no tām ļoti ticamas, bet cits visai dīvainai. Pie pēdējām būtu jāpieskaita abu F1 veterānu Rubensa Barikello un Jarno Trulli pieminēšana “Ferrari” otrā pilota sakarā. Abiem noteikti nebūtu iebildumu atgriezties F1 un turklāt vēl “Ferrari” sastāvā, tomēr komandai šobrīd vajag nevis 20 gadu pieredzi, bet tūlītēju sniegumu un punktus – līdz ar to pretendents jāmeklē starp esošajiem pilotiem.
Reālākais scenārijs, protams, ir Serhio Peresa, kurš ir “Ferrari” jauno braucēju programmas līderis, izsaukšana no “Sauber” vienības. Par to, ka “Ferrari” komandai Peress ir īstais šaubu gandrīz nav, bet vai Peresam šajā karjeras posmā būtu veselīgi sezonas vidū doties uz Maranello nometni – par to nav pārliecības, jo tur likmes ir citas un psiholoģiskais spiediens arī, līdz ar to meksikānim ir ko zaudēt. Tomēr šāda scenārija iespējamību apstiprina arī Adriana Zutila, kurš šogad ir bez pilota vietas, paviesošanās “Sauber” boksos Spānijas GP laikā – vai Peters Zaubers jau noskata Peresa aizstājēju?
Otrs risinājums varētu būt talantīgā Pola di Restas nopirkšana no “Force India” komandas, kura tālredzīgi ir tikusi pie diviem jauniem un talantīgiem pilotiem un gaida iespēju viņus pārdot lielajām komandām. Turklāt “Force India” ir ko likt vietā – vienības trešais pilots ir bijušais GP2 pilots Žils Bjanki, kas šogad startē F-Renault 3,5 čempionātā un turklāt ir “Ferrari” jauno pilotu akadēmijas biedrs un viņa menedžeris ir Nikolā Tods, kurš pieskata arī Felipes Masas karjeru.
Lai situāciju vēl vairāk samudžinātu, atgādināšu arī Sera Džekija Stjuarta izteikumus pirms Spānijas GP posma. Pola di Restas slavenais tautietis paziņoja, ka jaunais skots būtu ideāls kadrs “Ferrari” komandai esošajā situācijā.
Secinājums – Felipes Masa karjera ne tikai “Ferrari”, bet arī Formulā 1, karājas mata galā un tikai fenomenāls sniegums Monako GP varētu viņa atlaišanu uz laiku atlikt. Pēdējos piecos Monako GP posmos Masas kontā ir divas trešās vietas, divas ceturtās vietas un pērn izstāšanās pēc sadursmes ar Luisu Hamiltonu.
nākamajā sezonā viņš pie sarkanajiem droši vien vairs nebūs, bet tagad – kurš no sezonas vidū tā vienkārši dabūjamajiem tad būs tas, kas rausīs tos lielos punktus? un gan Peresam gan di Restam tas tomēr var slikti beigties – ja ar svešu formulu neparādīs sevi no labākās puses, var palikt bez komandas vispār.
lai arii kursh nomainiis Massu, viegli vinjam neklaasies braukt vienaa komandaa ar Alonso. vinjsh ir izteikts komandas liideris, kas automaatiski noziimee ka “Fernando is faster than you”, jo Alonso Sarkano labaa jau ir iekaseejis 61 punktu.
vispraatiigaak buutu ljaut Massam pabeigt sezonu. tad tas pilots kursh vinju nomainiis vismaz ieguus iespeeju pienaaciigi iepaziities ar Ferrari formulu pirms-sezonas testos. nav labi komandu mainiit sezonas viduu, turklaat ja veel taas iipashnieks pazinjo ka no jaunaa pilota gaidiis varen razhenu punktu kraajumu.
es personiigi Ferrari sastaavaa gribeetu redzeet Di Restu. chalis vienaa intervijaa pazinjoja ka nav ne par kapeiku sliktaaks par Fetelu, jo braucot mazo formulu klasee vinjsh vinju vineeja. tad nu lai paraada ko vinjsh var izdariit ar konkureetspeejiigu autinju F1 liimenii, braucot vienaa komandaa ar Alonso.
Ferrari, manuprāt, i r daudzu braucēju sapnis, bet nonākot tajā komandā reti kuram iet tik spoži kā iztēlojies. Visvairāk jau tas, ka Alonso ir 1. numrus komandā.
Di Resta arī visticamāk varētu būt ātrāks, bet jautājums – Vai ar Ferrari?
Kā arī, atceramies, ka savā laikā Šlegelmilhs arī mazajās formulās brauca ātrāk par, piemēram, Kobajaši.
arii Hains Haralds Frencens mazaajaas formulaas bija aatraaks par Mihaelu Shuumaheru. un ko tas vinjam deva?
neko dižu, patiesi, pat Korinna deva priekšroku Mihaēlam, ne HHF.. 😉
Īstenībā žēl Masu. Jo kaut kādus pēdējos 2-3 gadus uz viņu taisa spiedienu, runā par atlaišanu un tādos apstākļos startēt ir ļoti grūti. Tad labāk viņu atstādināt un miers un Dievs. Ja jau ir zināms, ka Ferrari gribēja ņemt Batonu uz šo gadu, tad vajadzēja Masu atlaist un paņemt jebkuru citu pilotu. Jo abpusējā uzticamība, man liekas, ir tuvu 0.
Massas jautājums ir vairs tikai formalitāte. nu jau pat Dominiks Kālis brauc virsū. Monako viņu = Massu neglābs. a vot ko vietā likt ? vis-sakarīgāk priekš visiem varbūt būtu Zutils vai Algusorī, vai nu di Resta varbūt – Mallijam pamatīgs piķis lieti noderētu ko varētu par viņu iekāst(kas jau tāpat ir tikai laika jautājums)
ar pilota aizvietošanu pussezonā der atcerēties, kā izgāja Lukam Badoeram un Žankarlo Fisi. Tā, ka nez vai jaunajiem pār galvu ,pār kaklu jālec aizvietot Massu. Protams, stūrēt “sarkanu” mašīnu ir vilinoši.
Valentino Rosi – laipni lūdzam F1 😀
Domāju, ka pie FM vājā snieguma ir vainīgs tieši šis psiholoģiskais spiediens. Nedomāju, ka viņš ir pazaudējis savu meistarību.
Esmu pārliecināts, ka, ja FM nākamsezon būtu citā komandā, tas būtu pavisam cits sniegums (labā nozīmē).