 Fernando Alonso vēlreiz ir pierādījis, ka ir viens no izcilākajiem Formula 1 mūsdienu talantiem un šajā sezonā tas viņam var beidzot atnest titulu arī “Ferrari” sastāvā.
Fernando Alonso vēlreiz ir pierādījis, ka ir viens no izcilākajiem Formula 1 mūsdienu talantiem un šajā sezonā tas viņam var beidzot atnest titulu arī “Ferrari” sastāvā.
Šo tēmu jau aizskāru man atvēlētajā slejā laikrakstā “Diena”, tomēr raksta zīmju skaita ierobežojums man neļāva pamatot domu līdz galam. Ar “Ferrari” modeli, kas pagaidām tikai atsevišķos posmos ir starp trim ātrākajām mašīnām Formulā 1, Alonso spēj demonstrēt apskaužamu stabilititāti. Tieši stabilitāte šobrīd ir nodrošinājusi viņam līdera godu čempionāta kopvērtējumā.
Alonso kopā ar Hamiltonu ir vienīgie no vadošajiem pilotiem, kas guvuši punktus visos posmos. Alonso kontā ir trīs goda pjedestāli – tostarp uzvara Malaizijā, bet zemākā vieta ir 9.pozīcija. Tikmēr Hamiltons ļoti stabili sāka sezonu ar trim trešajām vietām, taču tad sākās problēmas “McLaren” komandā – kļūdas boksu apmeklējumos un lēmumu pieņemšanā liedza Hamiltonam pacīnīties par augstām vietām.
Neliela atkāpe par Hamiltonu – vai esat pamanījušā, kā šogad ir izmainījies Hamiltons? Atmetis savas galejības un bezkompromisa pieeju un tas ir devis rezultātu un ja ne šīs “McLaren”kļūdas, tad tieši brits pat bez uzvarām būtu čempionāta līderis. Interesanti, cik liela loma tajā visā ir viņam jaunajam guru-menedžerim Didjē Kotonam, kurš savulaik spēja sapurināt arī emocionālo Miku Hakinenu.
Atgriežamies pie Alonso. Lai gan pagaidām izklausās un šķiet, ka “Ferrari” komanda nav izdarījusi ne nieka, lai palīdzētu spānim, jo formula nav konkurētspējīga, tas nebūs īsti tiesa. Pamanījāt, kā “Ferrari” strādā boksu apmeklējumu laikā? Kā Šveices pulkstenis – Monako tas bija labi pamanāms. Kamēr Hamiltons ar milzīgām bažām gaida došanos boksos, Alonso var paļauties uz savu komandu un arī sacīkšu inženiera Andrea Stellas pieņemtie lēmumi šogad pagaidām nav pievīluši. Otrs panākumu priekšnoteiktums ir lieliskie Alonso starta manevri – bez kļūdām un ar pozitīvu lietderības koeficientu: pirmajos sešos posmos startā Alonso ir ieguvis 14 pozīcijas. Šeit gan jāņem vērā, ka tieši starta pozīcijas Alonso nav bijušas pašas labākās un tātad ir iespēja tās uzlabot startā – pirmajos sešos posmos Alonso vidējās starta pozīcijas cipars sanāk 7,2. Ja “Ferrari” atlikušajā sezonas daļā izdosies uzlabot ātrumu kvalifikācijā un izprast riepu uzvedību, Alonso viesošanās uz pjedestāla noteikti turpināsies un tas viņam var nodrošināt titulu.
Alonso var nepatikt kā cilvēks vai personība, bet mēs nevaram noliegt viņa milzīgo talantu. Šeit turklāt ir ļoti labi redzams, kas labus pilotus šķir no lieliskiem pilotiem. Pēc Džekija Stjuarta vārdiem tas ir ‘mind management’ – kontrole pār emocijām, prātu un pat instinktiem. Lielisks piemērs ir Pastors Maldonādo – nepieļāva kļūdu Spānijā pat neskatoties uz Alonso presingu sacīkstes garumā, bet jau nākamajā posmā Monako pilnībā iznīcināja iegūto reputāciju – kvalifikācijā ‘aizkrita širme’ un Maldonādo vispirms uzbruka Peresam, bet pēc minūtes sasita mašīnu “Casino” līkumā. Arī sacīkste viņam beidzās pēc avārijas jau pirmajā aplī.
Ja Alonso salīdzinājums ar Maldonādo iespējams ir galējība, tad varam paņemt par piemēru arī līderus: pat allaž stabilajiem Fetelam un Vēberam ir par ‘nullītei’ vienā no posmiem, bet Batonam tādu ir pat trīs.





