“Yamaha” komandas pilots, spānis – Horhe Lorenso šodien nebija apturams, līdz ar ko izcīnīja uzvaru savās mājās – “Gran Premi Aperol de Catalunya” sacīkstēs un aiz sevis atstāja savu tautieti no “Honda” – Danī Pedrosu, kā arī “Tech3” pilotu Andrea Doviciozo.
Pēc rīta slapjās “Warm-up” sesijas, trase līdz pēcpusdienas sacīkšu startam bija jau nožuvusi līdz ar ko spīdoši sacīksti uzsāka “Repsol Honda” komandas pilots Danī Pedrosa, kurš startā no 5. vietas spēja izrauties 1. vietā, apdzīdams Benu Spīsu no “Yamaha”, kuram arī izdevās lielisks starts, paceļoties no 4. uz 2. vietu, kā arī Keisiju Stoneru, Horhi Lorenso un Kalu Kračlovu.
Jau pēc dažiem līkumiem “Monster Yamaha Tech3” komandas pilots Andrea Doviciozo no 5. vietas pacēlās uz ceturto – apdzīdams Keisiju Stoneru, kurš vēl pēc viena apļa palaida garām arī otru “Tech3” pilotu – Kalu Kračlovu. Pēc diviem apļiem “Yamaha” pilots Bens Spīss, kurš acīmredzami uzrādīja pārliecinošu tempu, kādā no līkumiem pabrauca garām pirmajā vietā braucošajam Pedrosam, tomēr sāka bremzēt pārāk vēlu un līkuma izejā nenoturēja savu motociklu, ļaudams tā riteņiem nokļūt trases malā esošajā grants joslā, līdz ar ko sekoja kritiens. Kaut arī šis kritiens Spīsam visticamāk maksāja vietu uz pjedestāla, amerikānis tomēr spēja piecelt savu spēkratu no grants un turpināja sacīkstes uzsākot aizraujošu pakaļdzīšanos sportistu peletonam no pēdējās pozīcijas, finišēdams 10. vietā.
Ceturtajā aplī pirmais piecinieks, kurš sastāvēja no Pedrosas, Lorenso, Doviciozo, Kračlova un Stonera, uzstādīdami savu tempu – sāka attālināties no sekojošās grupas, kuras galvgalī tobrīd atradās “San Carlo Gresini” pilots Alvaro Bautista. Tajā pašā aplī, ārpus trases izbrauca “Avintia Blusens” komandas, CRT klases pilots – Džonijs Hernandes, spēdams izvairīties no grants lamatām.
Divus apļus vēlāk Lorenso apdzina Pedrosu, izvirzoties pirmajā vietā, bet tūlīt pēc tam Stoners apdzīna Kračlovu cīņā par ceturto vietu. Tālāk, sekotāju grupā, “Ducati” pilots Valentīno Rosi apdzina 7. vietā braucošo “LRC Honda” pilotu Stefanu Bradlu un uzsāka pakaļdzīšanos “San Carlo Honda Gresini” komandas pilotam – Alvaro Bautistam. Šajā brīdī Spīss no pēdējās vietas bija pacēlies jau līdz 12. vietai.
12. aplī, uzrādīdams lielāku ātrumu taisnē, Pedrosa atguva savu pirmo pozīciju, pirmajā līkumā apdzīdams Lorenso. Vēl pēc viena apļa Lorenso pieļāva kļūdu kādā no līkumiem un zaudēja dažas sekundes desmitdaļas, ļaudams pietuvoties trešajā vietā braucošajam Doviciozo.
11 apļus pirms sacīkstes beigām Doviciozo nedaudz kļūdījās pirms kāda no līkumiem, pārāk strauji nometot ātrumu, kas deva lielisku iespēju viņa komandas biedram Kračlovam apdzīt viņu, taču brits šo iespēju neprata izmantot, iebraucot pārāk tālu līkumā, kas prasīja laiku, lai atgrieztos atpakaļ uz ideālās traektorijas.
No pirmajā desmitniekā braucošajiem pilotiem tikai Stoners, Pedrosa un Bradls bija izvēlējušies cietā sastāva aizmugures riepas saviem spēkratiem, kas acīmredzot šajā reizē nekādas priekšrocības tomēr nedeva.
Sešus apļus pirms sacīkstes beigām Lorenso jau atkal bija panācis Pedrosu un jau “sēdēja” uz viņa aizmugures riteņa. Tas acīmredzami lika sākt nervozēt Pedrosam, līdz ar ko sekoja kļūdas, kuras prasmīgi izmantoja Lorenso, atkal apdzīdams Pedrosu. Nedaudz tālāk, aiz šī pāra, notika cīņa par trešo pozīciju starp Doviciozo, Stoneru un Kračlovu, kuriem sekoja vēl viens pāris, kas cīnījās par sesto pozīciju – Bautista un Rosi.
Trīs apļus pirms sacīkstes beigām Lorenso sāka nedaudz attālināties no Pedrosas, kamēr Kračlovs “sēdēja” jau uz ceturtajā pozīcijā esošā Stonera aizmugures riteņa, tomēr tā arī nespēdams atrast kādu spraugu, lai tiktu austrālietim garām līdz pat finišam.
Lai arī kā, tieši Lorenso pirmais ieraudzīja finiša rūtoto karogu, atrazdamies piecas sekundes priekšā otrajā vietā braucošajam Pedrosam. Trešais finišēja Doviciozo, noturot aiz sevis cieši braucošo Stoneru, kurš palika ceturtajā vietā, tādējādi pirmo reizi paliekot ārpus goda pjedestāla kopš Heresas posma iepriekšējā sezonā. Savukārt Doviciozo šīs bija labākais sasniegtais rezultāts pārstāvot “Tech3”, kas godalgojās ar goda pjedestāla trešo augstāko pakāpienu. TOP 10 noslēdza attiecīgi – Kals Kračlovs, Alvaro Bautista, Valentīno Rosi, Stefans Bradls, Nikijs Haidens un Bens Spīss.
No CRT klases pilotiem labāko rezultātu uzrādīja mājinieks Aleiks Espargaro no “Power Electronics Aspar” komandas.