Pēc aizraujošās nedēļas nogales Katalonijā, MotoGP klase jau pirmdien atgriezās tajā pašā Katalonijas trasē, lai uzsāktu oficiālos sezonas testus.
Tieši “Repsol Honda” komandas pilots – Keisijs Stoners kļuva par līderi testu pirmajā daļā, uzstādot labāko rīta rezultātu (1,42`458 min.) un aiz sevis atstājot savu komandas biedru Danī Pedrosu, kura rezultāts bija tikai par divām sekundes desmitdaļām sliktāks kā Stoneram. Katalonijas GP trešās vietas ieguvējs Andrea Doviciozo arī testos saglabāja savu trešo pozīziju.Tomēr otrajā testu daļā Pedrosa ieņēma piekto un Stoners sesto pozīciju, bet Doviciozo uzstādīja labāko laiku šīs dienas testos (1.41`997 min.).
Pēc spēcīgām lietusgāzēm visas nakts garumā trase izrādījās pārāk slapja gandrīz priekš visām komandām, kas piedalījās šajos testos. Tikai daži piloti tomēr izbrauca slapjajā trasē, lai pārbaudītu savu spēkratu spējas arī šādos apstākļos. Viens no šiem pilotiem bija arī “Ducati” oficiālais testpilots Franko Bataini, kurš bija apņēmies veikt sākotnējo “Desmosedici” pārbaudi. Itālis koncentrējās uz jauno tehnisko sviru testiem un to regulējumiem. Nikijs Haidens šajā rītā finišēja piektais, kamēr Valentīno Rosi iekārtojās devītajā pozīcijā. Otrajā testu daļā “Ducati” tā arī nespēja atrast veidu kā noregulēt jaunās detaļas un līdz ar to Rosi uzrādīja tikai 11. rezultātu, kamēr viņa komandas biedrs Haidens ieņēma 10. pozīciju.
“Repsol Honda” komanda veica priekšējo “Bridgestone” riepu testus, lai atrastu labāko regulējumu jau priekš nākošās sacīkstes Silverstonā, līdz ar ko jaunais sastāvs riepām būs jau priekšlaicīgi sagatavots šīm sacīkstēm. Visas pazīmes liecināja par pareizā regulējuma izvēli, ņemot vērā abu komandas pilotu labo sniegumu šo testu pirmajā daļā.
“Yamaha” rūpnīcas komandas pilots – Horhe Lorenso bija viens no pilotiem, kurš izbrauca slapjajā trasē, lai uzsāktu pārbaudīt komandas testu plānus attiecībā uz šādiem laika apstākļiem, nolūkā labāk attīstīt jaudu. Katalonijas GP uzvarētājs rīta testus noslēdza ceturtajā pozīcijā, kamēr viņa komandas biedrs – Bens Spīss, kuram aiz muguras ir vēl viena sarežģīta sacīkste, finišēja sestajā pozīcijā. Testu otrajā daļā Lorenso dienu noslēdza ar 8. rezultātu, savukārt – Spīss dienu noslēdz uz pozitīvas nots, uzrādīdams 2. ātrāko laiku, pēc dažām veiktām izmaiņām dzinēja specifikācijā, kā arī elektronikas uzstādījumos.
“Monster Yamaha Tech3” komandas mērķis šajos testos bija pārbaudīt jaunas specifikācijas dzinēju kopā ar elektroniku. Jau testu sesijas sākums komandai neizvērtās pārāk daudzsološs, jo jau pēc pirmā apļa lielā ātrumā kritienu piedzīvoja šīs komandas pilots Kals Kračlovs. Brits atgriezās boksos ļoti uzmanīgi un šķita, ka nav ieguvis nevienu nopietnu savainojumu, izņemot dažus nobrāzumus un zilumus, bet neatkarīgi no tā viņš vienalga tika nogādāts uz vietējo Medicīnas centru, lai veiktu pārbaudes pēc kurām Kračlovam tika dota atļauja turpināt testus. Turpretī otrs komandas pilots Andrea Doviciozo pārņēma vadību un uzstādīja trešo labāko rīta sesijas laiku. Kā jau iepriekš tika minēts – Doviciozo testu dienu noslēdza ar labāko laiku, turpretī – Kračlovs, pēc piedzīvotā kritiena pirmajā sesijas daļā, spēja saņemties un dienu noslēdza ar septīto ātrāko laiku.
“San Carlo Honda Gresini” komandas pilots Alvaro Bautista veica jaunās balstiekārtas uzstādījumus, kamēr viņa komandas biedrs ar CRT klases motociklu – Michele Pirro pārsvarā turpināja darbu ar sava “FRT – Honda” šasijas regulējumiem. Bautista ierindojās septītajā vietā, bet Pirro – 17. pozīcijā. Savukārt otro sesijas daļu Bautista noslēdza ar ceturto labāko laiku, bet Pirro ar savu CRT klases spēkratu ierindojās 16. vietā dienas izskaņā.
“LRC Honda” pilots Stefans Bradls, kurš rīta sesiju noslēdza 8. vietā, koncentrējās uz spēkrata priekšgala sajūtām, kamēr uz pēcpusdienas testiem komanda plānoja testēt dzinēja vilcējspēku paātrinoties no līkumu izejām, koncentrējoties gan uz balstiekārtu, gan uz elektroniku. Pēc otrās testu daļas Bradls ieņēma devīto pozīciju līdz ar to diena pilotam noslēdzās ar cerībām uz labāku sniegumu nākošajās sacīkstēs.
“Cardion AB” komandas pilots Karels Abrahams kļuva par upuri rīta slapjajai trasei, jo piedzīvoja kritienu jau savā pirmajā iesildīšanās aplī. Par laimi incidentā pilots traumas neguva. Čehu pilots savos boksos no rīta ieradās viens no pirmajiem, kā arī bija viens no pirmajiem braucējiem, kas izbrauca trasē un dienas testu sesiju noslēdza 12. vietā. “Pramac Racing” komandas pilotam Hektoram Barberam šajā sesijā nebija jauninājumi, kurus testēt, tāpēc spānis, tāpat kā Abrahams, koncentrējās tikai uz uzstādījumiem un regulējumiem. Barbera bija desmitais ātrākais šajā sesijā pirms pārtraukuma, bet otrajā testu daļā uzstādīja trešo labāko rezultātu.
“Paul Bird Motorsport” komanda mēģināja izmantot Britu Superbaiku pilota Šeina Bjerna pakalpojumus un centās atrast uzlabojumus “ART” motocikla uzstādījumiem. Arī Džeims Elisons tika iesaistīts komandas darbā visas dienas garumā, kaut gan trasē šis pilots motociklu testēja tikai 5 apļu garumā, kamēr Bjerns to darīja lielāko dienas daļu. “Speed Master” komandas pilots Matia Pasini un “Power Electronics Aspar” pilotu pāris Rendijs de Punjē un Aleiks Espargaro arī koncentrējās uz labāko regulēmjumu meklēšanas jau priekš Silverstonas posma, par cik arī šo pilotu motocikliem nebija jaunu detaļu ko testēt. Rendijs de Punjē bija ātrākais no CRT klases, dienas beigās ierindojoties 13. vietā, priekšā Espargaro, kamēr Pasini dienu noslēdza ar 19. rezultātu.
“NGM Mobile Forward Racing” komanda turpināja savu darbu, lai labāk adaptētu elektronisko paketi motociklam līdz ar ko Kolins Edvards dienu beidza ar 15. labāko rezultātu, bet “Avintia Blusens” komandas pilots Ivans Silva strādāja gan ar “FRT”, gan arī daļēja oglekļa “Inmotec” šasiju, cerībā, ka komanda varētu sāk pieņemt lēmumu – kuru no tām lietot nākotnē.
Nākošie oficiālie MotoGP testi notiks Aragonā, trešdien – 6. jūnijā.