Jau šajā nedēļas nogalē sāksies jau ceturtais Latvijas rallija čempionāta posms “Madona 2012”, kurš vienlaicīgi būs arī rallijsprinta un Igaunijas rallija čempionātu posms.

Šajās sacensībās startēs gan Latvijas, gan Igaunijas spēcīgākie sportisti, kuriem sīvu konkurenci sastādīs arī krievu, somu un ukraiņu sportisti. Pagājušās sacensības izvērtās ļoti aizraujošas gan ar neparedzamiem pavērsieniem, gan ar pilotu kļūdām un avārijām. Pašlaik priekšplāna ir izvirzījusies vairāki jautājumi.

Vai N4 klasē turpināsies Jāņa Vorobjova un Kaspara Koitlas dominance? 
Pēc pirmajiem trijiem posmiem par izteiktiem līderiem N4 klasē ir izvirzījušās divas ekipāžas ar Vorobjovu un Koitlu priekšgalā. Faktiski šie piloti kļuva arī par visu iepriekšējo čempionāta posmu absolūtajiem uzvarētājiem. Lai arī trasē viņu pārsvars ne vienmēr ir bijis pārliecinošs, bet sasniegtais rezultāts komentārus neprasa. Tomēr jāvērš uzmanība uz to, ka pirmajos divos posmos nestartēja viens no talantīgākajiem Latvijas N4 klases braucējiem Andis Neikšāns, kurš uzvaru “Rally Talsi 2012” izlaida tikai pēdējā posmā. Viņš noteikti vēlēsies reabilitēties arī pēc neveiksmīgā starta Akropoles rallijā. Arī Mārim Neikšānam pirmajās sacensībās nav veicies kā cerēts, tomēr viņš nestartēja “Rally Talsi 2012”. Kā atzinis Aivis Egle, tad arī viņš nav apmierināts ar saviem rezultātiem neskatoties uz to, ka pašlaik atrodas kopvērtējuma trešajā vietā.

Vai kāda ekipāža spēs konkurēt ar “Okartes autosporta akadēmijas” pilotiem R2 klasē? 
Pašlaik R2 klases kopvērtējuma pjedestālu ir okupējuši “Okartes autosporta akadēmijas” piloti. Lai arī pēdējā posmā Talsos viņiem cienīgu konkurenci izrādīja igaunis Markus Abrams, tomēr viņam radās tehniskas problēmas, kuru pēc viņš nespēja finišēt. Vislabāk no “OAA” komandas ir veicies Ralfam Sirmacim, kurš ir spējis uzvarēt divos posmos un vienā ierindojās otrajā vietā. Viņam cieši seko Kārlis Nebars. Tomēr arī Mārcim Ķenavam, kuram sezonas pirmajā startā piedzīvota izstāšanās, viss vēl nav zaudēts, jo jāatceras, ka sacensību kopvērtējumā tiek ņemti seši labākie rezultāti. Protams, ka šajā klasē vēl ņems dalību gan pašmāju, gan ārvalstu sportisti, bet vai viņi spēs nopietni ietekmēt cīņu par titulu?

Vai Jānis Berķis brauks bez kļūdām?
2WD ieskaitē, kurā piloti cīnās par Latvijas kausu, ir izvērtušās ļoti spraigas cīņas – trīs līderus šķir tikai viens punkts. Līdz šim katrs no līderiem Dmitrijs Mjačins, Jānis Berķis un Gatis Klemencis ir izcīnījuši vienu uzvaru, vienu otro vietu un vienreiz izstājušies. Jāpiezīmē, ka visas sacensības ļoti ātri un precīzi ir sācis Jānis Berķis, tomēr paša pārgalvība, jau pirmajā posmā viņam maksāja uzvaru un praktiski arī iespēju izcīnīt punktus, arī trešajā posmā tā paša iemesla pēc viņš piedzīvoja avāriju pēc kuras viņš tomēr nespēja turpināt sacīkstes. Līdz ar to pašlaik situācija ir kopvērtējumā ir izvērtusies ļoti interesanta un kausa ieguvēju izšķirs pilotu savstarpējais kļūdu skaits.

Vai Jānis Feldmanis spēs reabilitēties pēc pirmajiem neveiksmīgajiem posmiem?
R4 klasē par līderiem ir kļuvuši Artems Nazarovs un Vasīlijs Grjazins, kuri abi nav startējuši kādā no posmiem, tas ir liedzis kādam no viņiem atrauties no tuvākajiem sekotājiem. Tuvākaie sekotāji ir Jāņa Feldmaņa/Anrija Jesses ekipāža, kura aizvadīja lielisku ralliju Talsos uzvarot 8 no 10 ātrumposmiem, kas beidzot ļāva viņiem izcīnīt kāroto uzvaru un pietuvoties kopvērtējuma līderiem. Galvenais jautājums šaja klasē ir vai Feldmanis/Jesse iesākto Talsos spēs turpināt?
A+ klasē pašlaik visiem pa priekšu traucas Mārtiņa Sviļa ekipāža, kuru no ieņemtā kursa – čempionu titula var nostumt tikai pašu kļūdas vai tehnikas defekti, jo ātrums kopumā ir ļoti pārliecinošs. Pilotu sniegums un ātrums trasē ne vienmēr var nodrošināt viņiem uzvaru sacīkstēs un līdz ar to arī visā čempionātā. Jebkura kļūda, vai tehnisks defekts var novest pie punktu zaudēšanas. Un tieši pilotu mazās neveiksmes rada intrigu kopvērtējumā… tieši tāpēc jautājums par čempiona titulu visās klasēs paliek atklāts…