Rallijs “Madona 2012” šogad bija ļoti plaši pārstāvēts tajā piedalījas vairāk nekā 100 ekipāžas, bet tas ir saprotams, jo šogad šis bija trīs čempionātu posms tajā skaitā Latvijas un Igaunijas rallija čempionātu posms. Diemžēl šis rallijs bija pierādījums tam, ka autosports ir ļoti bīstams. Piektdien vienā no ātrumposmiem notika sacīkšu negadījums, kura laikā gāja bojā Normunda Verbeļa ekipāžas stūrmanis Igors Bartaščenoks – izakām līdzjūtību autosportista tuviniekiem.
Kopumā jāsaka, ka šajā rallijā tika izjaukta ierastā kārtība, kad dominēja faktiski tikai N4 ekipāžas. Šoreiz sīvu konkurenci N4 pilotiem izrādīja arī A+ klases pilots Georgs Gross, kurš beigās izcīnīja ļoti pārliecinošu uzvaru visā rallijā un protams A+ klasē. Viņš uzvarēja 7 no notikušajiem 9 ātrumposmiem. N4 klasē dominēja Anda Neikšāna ekipāža, kura ļoti pārliecinoši izcīnīja uzvaru šaja klasē uzvarot pirmajos 6 posmos. Iepriekšējā posma uzvarētājam Jānim Vorobjovam rallijs sākās neveiksmīgi jau pirmaja posmā saņemts sods par pāragru startu krietni sarežģīja pilota izredzes cīnīties par uzvaru. Arī turpmākajos ātrumposms Vorobjovs īsti nespēja turēt līdzi līderiem un rezultātā izcīnīta trešā vieta kopvērtējumā un otrā N4 klasē. Pirmo posmu līderis Kaspars Koitla izcīnīja tikai 12 vietu N4 klasē.
Kā jau minēts tad A+ klasē ļoti pārliecinošu sniegumu demonstrēja igaunis Georgs Gross, kurš tuvākos sekotājus šeit apsteidza par vairāk nekā vienu minūti. Labākā Latvijas ekipāža šajā posmā bija Mārtiņa Sviļa/ Aivja Aizsilnieka ekipāža, kura no uzvarētāja beigās atpalika teju divas minūtes un ierindojās ceturtajā vietā.
R4 klasē startēja tikai trīs piloti un uzvaru šeit izcīnīja Vasīlijs Grjazins, kurš uzvarēja arī visos notikušajos posmos.
R2 klasē šoreiz cīņa netipiski izvērtās ne tikai “Okartes autosporta akadēmijas (OAK)” pilotu starpā, bet šajā cīņā iesaistījās arī igaņi Markus Abrams un Kristo Subi. Šie piloti pārmaiņus uzvarēja kādā no posmiem tomēr kopumā ātrāks izrādījās “OAK” pilots Ralfs Sirmacis kurš uzvarot šajā posmā vēl vairāk nostiprināja savu vietu kopvērtējumā R2 klasē. Ceturto vietu R2 klasē šajā rallijā izcīnīja cits “OAK” pilots Mārcis Ķenavs, trešais šīs komandas pilots izstājās motora defekta dēļ.
2WD klasē sīvākās cīņas izvērtās starp igauņa Ago Ahu un somu Jannes Korhonena ekipāžām, kur demonstrējot stabilu sniegumu uzvaru izcīnīja igaunis. Savukārt trešajā vietā braucošais Dmitrijs Mjačins izcīnīja uzvaru šaja klasē Latvijas kausa izcīņā. Ņemot vērā, ka šeit izstājās iepriekšējo reižu līderi Jānis Berķis un Gatis Klemencis, viņš ir nostiprinājies pārliecinošā vadībā. No vairāk nekā 20 startējušajām ekipāžām rallija gaitā izstājās 16 ekipāžas, kas liecina par to ka rallijs nav taupījis mašīnas.
Nākamais Latvijas rallija čempionāta posms startēs Igaunijā no 20. un 21. jūnijā. Lai arī Latvijas ralliju sezona nu jau ir tikusi pāri pusei tomēr visās klasēs ir vēl pāragri spriest par to kurš būs čempions. Tāpēc būs interesanti vērot kā norisināsies cīņa par čempionu titulu.
Mazliet ne par tēmu, bet šajā sakarā traģikomiska izskatījās vakar vairākos medijos izskanējusī ziņa, ka iepriekšējās divas dienas uz Latvijas autoceļiem bijušas traģiskas – 4 bojāgājušie. Taču, kas patiesībā: viens nosities rallijā, viens apgāzies ar traktoru, viens dziļos laukos bez tiesībām ielicis moci grāvī un 82-gadīgs opis ar Žiguli ietesis mersī… Latvija rullē…