“Red Bull” svētdienas rīts pirms sacīkstes Hokenheimā iesācies ar nepatīkamu pārsteigumu – FIA tiesnešu izmeklēšanu.
FIA tehniskais delegāts Džo Bauers paziņoja, ka “Red Bull” abu formulu dzinēja regulējumu rādītājos pamanītas pāris iezīmes, kas norāda uz noteikumu pārkāpumiem.
“Griezes momenta rādītāji pie vidējiem dzinēja apgriezieniem ievērojami atšķiras no normas un no rādītājiem, kas tikuši konstatēti šiem motoriem citos posmos,” paziņoja Bauers. “Manā skatījumā tas ir dzinēju regulējumu noteikumu pārkāpums pats par sevi un turklāt šādi dzinēja regulējumi ietekmē ar mašīnu aerodinamiskos rādītājus, kas šajā sezonā ir aizliegts.”
Šie pārkāpumi pamantīti pēc kvalifikācijas izskaņas un šobrīd tiesneši lemj par iespējamām sankcijām – ļoti iespējams abiem “Red Bull” pilotiem var tikt anulēti kvalifikācijas rezultāti.
Gadījumā, ja “Red Bull” kvalifikācijas rezultāti tiek anulēti, komandai ir iespēja iesniegt apelāciju un tādā gadījumā Fetels un Vēbers startēs no izcīnītajām otrās un astotās pozīcijas. Taču gadījumā, ka apelācija vēlāk tiks noraidīta, “Red Bull” jau var zaudēt krietni vairāk – sacīkstē izcīnīto rezultātu.
Galarezultātā FIA tiesneši uzklausīja “Red Bull” un “Renault” dzinēju ražotāja paskaidrojumu un nolēma nepiešķirt sodu. Lai arī tiesneši nepiekrita visiem komandas argumentiem, tehniskie noteikumi 5.5.3 neesot pārkāpti un tāpēc sods nesekos.
UN VEL TULIITAS TULIIT KAADS LATVIETIS SAAKS TO APSTRIDEET :d
hehe, tas priecē, nepietika ar lokanajiem priekšējiem spārniem iepriekš un caurumiem grīdās, tagad vēl šis.
Neprot godīgi cīnīties šī komanda…
Tādas “negodīgās” komandas veicina formulu attīstību, ieviešot jaunus standartus, kas vēlāk kļūst par normu, un palielina formulu ātrumu, lai būtu lielāks prieks skatīties. Iespējams, ka viņi arī šoreiz negribēja pārkāpt noteikumus, tikai nedaudz pārcentās ar saviem regulējumiem.
Nu bet F1 taču (vismaz uz papīra) ir autosporta virsotne un būtu tikai normāli, ja te visu laiku izmēģinātu kaut ko jaunu un nebijušu… Un censtos ar to visu izspiest papildus desmitdaļas no apļa laikiem. (Dubultie difozuri, F-Duct, karstie difuzori, gudrie DRS utt)
Tikai tagad nonācis viss ir tik tālu, ka radot kaut ko jaunu ir tikai jācer, ka jaunievedums vismaz pāris posmus skaitīsies legāls pirms FIA to atkal aizliegs un pirms pārējās komandas būs paspējušas nokopēt..
Vispār RB taisījās ieviest vai varbūt jau ieviesa jaunus izpūtējus, kas palielina dzinēja efektivitāti. Bet nu vispār šitais velk drusciņ uz sviestu, jo runa ir par zemāku (nevis augstāku) nekā parasti griezes momentu, kas noteikumos ir saistīts ar gāzes pedāli. Man liekas, matu skaldīšana ar skaļu blīkšķi.
Pilnīgi normāli, ka visi cenšas izmantot jebkuru iespēju apiet noteikumus. Nedaudz komisks ir tiesnešu formulējums, kas principā nozīmē “da neticam mēs jūsu pasaciņām, bet par cik noteikumi šajā vietā nav precīzi, tad arī sodu uzlikt nevaram” 🙂
Viss beigsies ar noteikumu precizēšanu, jo pat tiesnešu komisijas pārstāvis teica, ka “ar šo viss nebeigsies”
cik sapratu no sky tad tie regulejumi viniem lauj likumos atslet paris cilindrus, ak rezultata vini ekenome degvielu, bet to jau velak gan jau ka uzzinasim ko tas vis dara 😉