Kimi Raikonens Ungārijas GP izcīnīja otro vietu, tomēr viņa ātrums un stratēģija būtu ļāvusi pacīnīties arī par uzvaru, tāpēc soms pēc sacīkstes nebija īpaši apmierināts.

“F1LV

Pirmajā sacīkstes nogrieznī Kimi Rikonens zaudēja visvairāk, jo iesprūda aiz Fernando Alonso. Taču brīdī, kad pēc 17 apļiem boksos devās Alonso, atgriežoties trasē, viņš iestrēga aiz Serhio Peresa un tas nospēlēja Raikonena labā. “Lotus” pilots varēja palikt trasē ilgāk un izmantot mašīnas priekšrocības riepu saglabāšanā, iegūstot vienu pozīciju uz Alonso rēķina.

Garāks pirmais sacīkstes nogrieznis palīdzēja Kimi arī turpmākajā sacīkstes gaitā, jo viņš varēja pietiekami ilgu periodu braukt brīvā trasē, uzrādīt ātrus apļa laikus un ķert līderus, turklāt pārāk nenoslogojot savas riepas, jo netraucēja priekšā braucošas formulas radītā turbulence. Līdz ar to Raikonens bija ātrākais pilots trasē laika posmā starp 25. un 39. sacīkstes apli.

Vadošie piloti savus otros boksu apmeklējumus veica nedaudz ātrāk nekā viņiem tas būtu vajadzīgs, jo nācās reaģēt uz tuvāko sāncenšu stratēģiju. Tikmēr Raikonenam aiz muguras nebija tiešo konkurentu un viņš varēja boksos doties vēlāk kā citi. Tas ir labs piemērs, kā ātra mašīna dod pilotam un komandai vairāk un veiksmīgākus stratēģiskus risinājumus.

Raikonens neiztika arī bez veiksmes – palīdzības no citus puses. Alonso nolēma pirms otrā boksu apmeklējuma palikt trasē ilgāk un tādejādi spānis aizkavēja Raikonena konkurentus Romēnu Grožānu un Sebastianu Fetelu, kuri no saviem boksu apmeklējumiem trasē atgriezās aiz Alonso. “Ferrari” līderis tādā veidā ne tikai aizkavēja vienu no saviem sīvākajiem titula sāncenšiem, bet arī padarīja īsāku pēdējo sacīkstes nogriezni, lai izvairītos no riepu problēmām pēdējos apļos.

Tikmēr Grožānu vēlāk aizkavēja arī Mihaels Šūmahers, kurš pietiekami laicīgi nereāgēja uz ziliem karogiem. Vēlāk Grožāns tieši šo Šūmahera rīcību nosauca par galveno iemeslu, kādēļ viņš palika aiz sava komandas biedra Kimi Raikonena un nevarēja pacīnīties par uzvaru. Ņemot vērā, cik sīva bija Grožāna un Raikonena cīņa, kad soms atgriezās trasē pēc boksu apmeklējuma, tur tiešām francūzim pietrūka pāris desmitdaļas, lai paliktu priekšā. Žēl, ka Grožāns tobrīd neapsteidza Kimi, jo būtu bijis interesanti uzzināt vai “Lotus” pavēlētu francūzim palaist garām Raikonenu, kurš trasē bija ar par 6 apļiem svaigākām riepām.

Ungārijas GP ātrākie apļi

V Pilots Mašīna Laiks Atst. Aplis
1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1’24.136 68
2 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1’25.218 1.082 65
3 Mark Webber Red Bull-Renault 1’25.402 1.266 41
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1’25.677 1.541 65
5 Pastor Maldonado Williams-Renault 1’25.723 1.587 63
6 Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1’25.728 1.592 41
7 Fernando Alonso Ferrari 1’25.738 1.602 65
8 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1’25.745 1.609 61
9 Nico Rosberg Mercedes 1’25.830 1.694 58
10 Jenson Button McLaren-Mercedes 1’25.831 1.695 58
11 Felipe Massa Ferrari 1’25.920 1.784 54
12 Paul di Resta Force India-Mercedes 1’25.976 1.840 57
13 Romain Grosjean Lotus-Renault 1’26.050 1.914 59
14 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1’26.061 1.925 66
15 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1’26.073 1.937 60
16 Bruno Senna Williams-Renault 1’26.248 2.112 65
17 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1’26.508 2.372 59
18 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1’26.595 2.459 62
19 Michael Schumacher Mercedes 1’26.778 2.642 56
20 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1’27.629 3.493 59
21 Timo Glock Marussia-Cosworth 1’28.447 4.311 55
22 Charles Pic Marussia-Cosworth 1’28.727 4.591 22
23 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1’28.765 4.629 56
24 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1’29.506 5.370 56

Info: F1Fanatics

1 KOMENTĀRS

      • Ne jau tikai mašīna nosaka ātrumu.
        Grožāns nebija ātrāks par Ham sacīkstes otrajā nogrieznī. Pat lēnāks nedaudz.