Felipes Masa nākotne Formulā 1 ir atkarīga no “Ferrari” komandas žēlsirdības pret viņu. Tomēr ņemot vērā brazīlieša sniegumu un viņa paša apgalvojumus, ka nestartēs mazās komandās, visdrīzāk viņa karjera varētu noslēgties 2012.gada izskaņā.

“F1LV

25.jūlijā beidzās pēdējais termiņš, kad “Ferrari” varēja izmantot ‘pirmo roku’ uz Masas līguma pagarināšanu. Tas nenotika un šobrīd Masa drīkst vienoties ar citu komandu, tomēr neviena vienība nav izrādījusi interesi par brazīlieti. Pēdējā posmā Ungārijā Masa bija labs kvalifikācijā, tomēr sacīkstē finišēja devītā vietā un šogad ir izcīnījis nieka 15% no Fernando Alonso iespētā punktu skaita. Ja “Ferrari” apsvērtu viņu paturēt komandā arī uz 2013.gadu, tad varētu rēķināties ar pazītamu pilotu, tomēr šobrīd tieši Masa liedz “Ferrari” iespēju cīnīties par Konstruktoru kausu un grūti iedomāties tik aklu komandas uzticību brazīlietim, kurš pēc smagā negadījuma 2009.gada Ungārijas GP posmā vairs nekad nav bijis ‘vecais labais Masa’. Kā raksta žurnāls “Autosport”, verētu būt deviņi iespējamie Masas aizstājēji 2013.gadā.

[column size=”1-3″]

[box title=”Serhio Peress” color=”#f00″] Peress ir “Ferrari” jauno pilotu akadēmijas labākais students un ļoti iespējams nākotnes zvaigzne, tomēr pagaidām viņš pieļauj pārāk daudz kļūdas un meksikānim nenāktu par ļaunu trešā sezona “Sauber” sastāvā. Kopumā Peress būtu lielisks ieguldījums nākotnē un noteikti ir labāks par Masu.[/box]

[/column]

[column size=”1-3″]

[box title=”Pols di Resta” color=”#f00″] Foto: Force IndiaĻoti stabils un ātrs – pašā sliktākajā gadījumā viņš būtu pastāvīgs punktu vācējs. Tomēr pagaidām neviens viņu nav redzējis cīnāmies starp vadošajiem pilotiem un par goda pjedestāla vietām, lai gan Di Resta varētu sagādāt problēmas arī Alonso. No “Ferrari” puses jāseko ilgtermiņa piedāvājumam, lai skots sarautu savas saites ar “Mercedes”. [/box]

[/column]

[column size=”1-3″ last=”1″]

[box title=”Heiki Kovalainens” color=”#f00″] Foto: CaterhamHeiki nav līguma un viņš perfekti iederētos kā otrais pilots aiz Alonso muguras. Lai gan “McLaren” laikos nereti nespēja panākt augstāko reāli iespējamo rezultātu sacīkstē, viņš izcīnīja 51% no Luisa Hamiltona punktu bagāžas, kas ir lieliski otrā pilota statusam. [/box]

[/column]

[column size=”1-3″]

[box title=”Niko Hilkenbergs” color=”#f00″] Foto: Aldis PutniņšVācietis spēja reanimēt karjeru un ar pareizo mašīnu varētu būt potenciāls uzvarētājs. Viņam gan ir līgums ar “Force India”, tomēr Vidžajs Malja noteikti ir gatavs tirgoties. Vienīgā problēma – vācietis varētu būt pārāk labs priekš otrā pilota amata. [/box]

[/column]

[column size=”1-3″]

[box title=”Adrians Zutils” color=”#f00″] Drošs un pieredzējis pilots, kas labi piesegtu Alonso muguru, tomēr gads bez sacīkstēm ir radījis pāris jautājuma zīmes par viņa iespējamo sniegumu. Zutils būtu labs īstermiņa risinājums, tomēr viņš nebūtu tas pilots, kas spētu turēt spiedienu uz Alonso. [/box]

[/column]

[column size=”1-3″ last=”1″]

[box title=”Žils Bjanki” color=”#f00″]

Foto: Sahara Force IndiaVēl viens “Ferrari” juniors ar “Force India” piektdienu treniņu un testu pieredzi. “Ferrari” komandai tas būtu pietiekami liels risks, jo lai arī francūzis ir ar lielu potenciālu, pagaidām viņam nav pietiekamas F1 kilometru bagāžas un ir tieksme un muļķīgām kļūdām. [/box]

[/column]

[column size=”1-3″]

[box title=”Kimi Raikonens” color=”#f00″] Foto: Lotus/LATĻoti patīk Stefano Domenikalli, bet nav Luka di Montidzemolo mīlulis. Kimi šogad ir ļoti stabils, taču pirmā roka uz viņu ir “Lotus” komandai un turklāt 2009.gada šķiršanās no “Ferrari” nebija jauka. Maranello būtu jānorij pamatīgs krupis un turklāt grūti iedomāties Kimi pienesot dvieļus Alonso. [/box]

[/column]

[column size=”1-3″]

[box title=”Niko Rosbergs” color=”#f00″] Stabils un uzticams punktu guvējs, bet ne gluži Alonso līmeņa pilots, kas “Ferrari” ir arī vajadzīgs. Tomēr Niko ir līgums ar “Mercedes” un “Ferrari” nāktos smagi tērēties, lai to izpirktu – tieši tas ir būtiskākais šķērslis, jo ir lētāki varianti ar adekvātu ieguvumu. [/box]

[/column]

[column size=”1-3″ last=”1″]

[box title=”Džensons Batons” color=”#f00″] Labi zināma vērtība, kas nodrošinātu “Ferrari” spēcīgu (iespējams spēcīgāko) pilotu sastāvu F1. Taču Batonam ir ilgtermiņa līgums ar “McLaren”, kuru izpirkt būtu nejēdzīgi dārgi. Neskatoties uz spekulācijām Itālijas presē, šis varians ir absolūti neloģisks. [/box]

[/column]

1 KOMENTĀRS

  1. Lai kādas būtu spekulācijas, savu likmi liktu uz Massas palikšanu Ferrari sastāvā uz vēl vienu sezonu.
    Turklāt Ferrari komandas pārstāvis jau izteicās, ka nepieredzējis pilots sastāvā nebrauks un Ferrari ir komanda, kurās brauc nobrieduši piloti savas karjeras nobeigumā.

  2. Te ir loti daudz aspektu, var buut kas ir dzilaak iekshaa Ferrari komandas dziive var ar mums padaliities- Cik liela noziime ir tam, ar ko Alonso veeleetos braukt vienaa komandaa, vai komanda reekinaas ar Alonso viedokli, un cik daudz???

    Nu taada kandidatuura kaa Kovalainens, es domaaju, ka vins ir pilniibaa paarvilcis sviitru sev starteet kaadaa no top komandaam, ar savu izgaashanos Mclaren.

    Zutils maz ticams, pilotam pat kuram neatradaas vieta shii gada F1 cempionaataa, domaaju taadi piloti Ferrari nav vajadziigi.

    Manas domas Felipes izredzes palikt Ferrari ir 50% uz 50%, un tas ir tikai taadeel ka Ferrari buus probleemas atrast iisto vina vietaa. Ja buutu mana teikshana vins jau ar suudainu mietu sen buutu izdziits aaraa, bet nu tas kaa buutu ja buutu.Viss driizaak ja Felipe tiks nomainiits, tad tas buus ar kaadu no jaunajiem talantiem.

    • Tur gan nav nekā nesaprotama – lielākajai daļai pilotu patiesībā nav nekādu izredžu gūt panākumus, taču nokļūšana vadošā komandā kaut vai par padevīgu ieročnesēju ir visai vilinoša iespēja. Masa taču ir klasisks piemērs! Labākajā gadījumā viņš būtu gadus 5-6 nomīcījies pa autsaideru komandām, varbūt izcīnījis pāris ‘haļavas’ pjedestālus un viss… Bet tagad, paskat, kas par statistiku – 11 sezonas, 11 uzvaras, miljoni bankas kontā… Pēc 20 gadiem neviens vairs neatcerēsies, kāds nīkulis viņš īstenībā bijis – ieskatīsies Vikipēdijā: “O-oo, šis braucis Ferrari! Cool!” Turklāt šie zēni apzinās arī to, ka pastāv zināma teorētiska iespēja izcīnīt pat titulu, ja līderis pēkšņi paklūp. Re, tajā pašā Ferrari par čempioniem gandrīz kļuva Edijs Ervains un tas pats Masa. Par laimi gandrīz…

  3. Ņemot vērā, ka šī brīža Ferrari ir veidota ap Alonso, tad būtu dabiski, ka 2.pilots nebūtu ļoti ātrs vai talantīgs, bet reizē tomēr būtu stabils un palīdzētu nākošgad cīnīties par konstruktoru kausu (šogad tas ir reāli tikai, ja Alonso paņem čempiona titulu un Massa sāk regulāri finišēt lielajos punktos).
    Bet lielākā iespēja man tomēr šķiet Perezs.. Pa šo gadu būs apbružājies F1, un no Sauber taču nākuši gan Masa, gan Raikonens…
    Kaut gan.. kāpēc ne Kobajaši?

  4. te ir tikai un vienīgi 3 iespējas:
    Zutils
    Masa
    un Peress (cik atceros tad pirms mēneša twitterī jau kāds palaida baumu ka Kovalainens ir bijis piemērīt sēdekli Sauber rūpnīcā, bet tas bij pirms Masa sāka gūt punktus…a Raiko jau uzreiz kā baumas parādijās tā avots no komandas palaida ziņu ka viņš jau ir apspriedis ar komandu kādai jābūt nākamā gada mašīnai- tabiš kādi uzsvari lai tā būtu piemērota viņam un tur tip bij doma ka ja jau ar nākotnes tehnoloģijām iepazīstina tad viņš to4 komandu nemainīs… tāka tikai manis 3 pieminētās iespējas un ņemot vērā ka par Masu – Peresu saka: Peress var arī trīsreiz vairāk punktus paņemtnu lai Ferarri bosam nav acis jāmazgā spriežiet paši.. 😉
    PS. avotus man neprasīt blociņā nepieraxtu 😉

  5. Itkā tikai Perezs derētu no tās visas pilotu kaudzes, bet nelaime tāda, ka Serhio nebūs tas, kas mierīgi brauks aiz Fernando! Tā kā varbūt tomēr kāds cits mierīgāks pilots der tai Ferrari 1/2 stratēģijai!