Jau 2014. gadā viens no Formula 1 sezonas posmiem norisināsies eksotiskajā Taizemē, un pārsteigumu sagatavojusi arī krīzes skartā Grieķija.
“Nedomāju, ka mums radīsies kādas problēmas,” par sacensību rīkošanu aiznākamajā gadā izteicies Taizemes tūrisma un sporta ministrs Čumpols Silpa-arča.
Viņš atklāj, ka sarunas ar Starptautisko automobiļu federāciju (FIA) ir jau pāri pusceļam, taču vēl tiek meklēta vieta, kur celt trasi. Patajas aplis, kas atrodas stundas brauciena attālumā no galvaspilsētas Bangkokas, pēc ministra vārdiem, “nav perfekts”. Vairāk būšot zināms “tuvāko nedēļu laikā”, raksta malaiziešu “New Straits Times”.
Šobrīd F1 posmi jau notiek tādās Āzijas valstīs kā Malaizija, Ķīna, Japāna, Indija, Singapūra un Dienvidkoreja.
Tikmēr lielāku pārsteigumu sagādājusi Grieķija. Lai gan valsts atrodas dziļā ekonomiskajā krīzē, valdība ir atradusi iespēju subsidēt F1 trases celtniecību, piekrītot piešķirt šim mērķim 30 miljonus eiro. Trase tikšot celta blakus rietumu piekrastes ostas pilsētai Patrai (trešā lielākā valsts pilsēta) un tās galīgās izmaksas sastādīs 95 miljonus eiro, ziņo “Bloomberg”. Projektu pārraudzīs privātā investīciju kompānija “Racetrack Patras SA”.
Foto: Grieķijas pilsēta Patra, kur tiks celta jaunā F1 trase
Laikraksts “Hurriyet” no sev uzticamiem avotiem uzzinājis vēl kaut ko – Bernijs Eklstons gribot atgriezt kalendārā Turcijas GP izcīņu, kas pēdējo reizi notika 2011. gadā, taču nebija labi apmeklēts posms. Sacensības vairs nenotiek, ko Eklstons un vietējie organizatori nespēja vienoties par dalības maksas palielināšanu.
Nesaprotu priekš kam grieķiem vēl F1 vajadzīgs? Ar šiem 30 miljoniem tak nekas vēl nebeidzas. Cik no jaunajām F1 trasēm ir rentablas? Vai vispār kāda tāda ir?
Turklāt grieķiem autosports nav īpaši lielā cieņā, kas tur notiks pārējo gadu kamēr nenotiek F1 posms?
Diezgan dīvaina ideja ņemot vērā to, ka valstij ir miljardiem lieli parādi. ES noteikti par to nav sajūsmā.
Tas, ka grieķiem autosports nav cieņā, ir sīkums! Vai tad malaiziešiem, ķīniešiem, indiešiem un visiem tiem arābiem Bahreinā un Emirātos ir kaut mazākās autosporta tradīcijas? Arī te pieminētie taizemieši neko vairāk par erotiku un masāžam nespēj piedāvāt. Galvenais, vai valsts spēj Bernija kabatā ienest piķi. Jā, Grieķijā ir megakrīze, taču nebrīnīšos, ja tur tomēr ir investori, kuri par krīzi tikai svilpo. Mums taču arī tādi ir 😀
Ja Taizeme – uz kā rēķina tad šis pilsētas posms notiks? Tā jau Eiropa paretināta no trasēm.. Vienīgā iespēja, ka kalendārā posmu skaits tuvosies 25…
Grieķija gan ir tāds jautri skumjš stāsts… kamēr Nirburgringas trase piedzīvo bankrotu, tikmēr pa lielam tieši Vācijas “virs ūdens” noturētā Grieķija plāno ieguldīt sacīkšu trasē…