Piedāvājam interesantāko statistikas un faktu apkopojumu par aizvadīto Formula 1 posmu Korejā, kur uzvaru svinēja “Red Bull” komandas pilots Sebastians Fetels, kļūstot par pasaules čempionāta jauno līderi.

– Fetelam šī bija 25. uzvara karjerā un tas nozīmē, ka vēstures statistikā viņš šajā rādītājā tagad atrodas blakus leģendārajiem Džimam Klārkam un Nikijam Laudam; absolūtais līderis Mihaels Šūmahers ar 91 uzvaru atsevišķos posmos vēl tālu priekšā, taču tagad Fetelam ir tikai par piecām uzvarām mazāk nekā Fernando Alonso;

“F1LV

– Marks Vēbers tikmēr 11. reizi karjerā ieguva “pole position”; viņš tagad ir vienīgais pilots, kuram ir tieši vienpadsmit uzvaras kvalifikācijās, kā arī vienīgais, kuram ir deviņas izcīnītas uzvaras sacīkstēs;

– Vēbers arī uzstādīja sacīkšu ātrāko apli; visā karjerā viņam 14 ātrākie apļi, tik pat cik Felipem Masam;

– Sacīkstē Vēbers ieņēma otro vietu un uzreiz dubultoja punktu skaitu, kas iegūts iepriekšējo septiņu posmu laikā, kopš paziņojuma par palikšanu “Red Bull” sastāvā arī uz nākamo gadu; sešas sacīkstes pēc kārtas viņš nebija finišējis augstāk par sesto vietu;

– “Red Bull” kļuva par pirmo komandu šajā sezonā, kurai izdevies tikt pie dubultuzvaras, savukārt visā tās vēsturē vienībai jau 12. šāds panākums;

– Fetels atradās vadībā visus apļus no starta līdz finišam, tāpat kā posmu iepriekš Japānā, un tagad, kopš Luisa Hamiltona izstāšanās Singapūrā, nobraucis vadībā 145 apļus pēc kārtas; absolūtais rekords pieder Alberto Askari, kurš 1952. gada Beļģijas GP izvirzījās vadībā un pēc tam bija līderis vēl četros posmos pēc kārtas, kopumā pirmajā pozīcijā veicot 305 apļus;

– Korejas GP izcīņas sacīkstēs, kas šogad notika trešo reizi, Fetels vadībā atradies 153 apļus no 165, bet pārējos pirmajā pozīcijā pavadījis Alonso;

– Fetels arī apsteidzis Alonso šosezon visvairāk vadībā veikto apļu ziņā – vācietim tagad 267 apļi vadībā, spāņa kontā 216, bet ar 182 seko Hamiltons;

– “Renault” motoriem tikmēr Korejā izdevās izcīnīt 200. uzvaru kvalifikācijā – kopā ar “Red Bull” komandu tā bija 44. reize, bet labākā sadarbība izdevusies ar “Williams”, kas vainagojusies ar 80 pirmajām starta vietām;

– Pirmo “pole position” franču kompānija ieguva tālajā 1979. gadā, startējot ar savu komandu, bet pirmā vienība, kas pie “pole position” tika, izmantojot citu šasiju, bet braucot ar “Renault” dzinēju, bija “Lotus”, dažas sezonas vēlāk – 1983. gadā;

– Tikai “Ferrari” visā F1 čempionāta vēsturē ir vairāk uzvaru kvalifikācijā – 208; abas šīs kompānijas no kopā aizvadītajām 874 sacīkstēm 46.7% gadījumu sadalījušas pirmās starta vietas;

– Savukārt Fetels “Renault” rūpnīcai pārsniedza 5000. izcīnīto punktu robežu – tagad francūžu kontā jau 5051.5 punkti, par 462 mazāk nekā “Ferrari”;

– Līdz sezonas beigām vēl ir četri posmi, bet matemātiskas izredzes uz čempiona titulu saglabā vēl seši piloti; reālistiskākie pretendenti ir Fetels (215 punkti) un Alonso (209), kamēr Raikonens tagad ir 48 punktus aizmugurē, kad iegūt četros posmos iespējams vairs tikai 100 punktus, Hamiltons atpaliek jau 62, Vēbers vēl par vienu punktu vairāk, bet Batons – jau 84;

– Hamiltons finišēja desmitajā vietā, kas ir slikts sasniegums “McLaren”, taču kopš Džensona Batona pievienošanās komandai 2010. gadā, tā spējusi tikt pie punktiem katrā posmā, tātad 54 sacīkstes pēc kārtas; absolūtais rekords pieder “Ferrari” un tās ir 55 sacīkstes pēc kārtas, laikaposmā no 1999. līdz 2003. gadam, kad punktus saņēma tikai pirmo sešu vietu ieguvēji (izņemot 2003. gadu, kad spēkā stājās punktu piešķiršana labākajiem astoņiem);

– Daniels Rikjardo saņēma pirmo sodu šogad, par ātrumkārbas nomaiņu startējot par piecām starta pozīcijām zemāk nekā izcīnīts; Alonso un Timo Gloks ir vienīgie, kas šogad vēl nav saņēmuši sodu ne reizi;

– Trešo reizi karjerā punktus guva Žans-Ēriks Verņē un visas šīs reizes viņš ir startējis no astotās vietas; tā kā desmitniekā iekļuva arī Romēns Grožāns, šī ir pirmā reize kopš 1997. gada sacīkstēm Nirburgringā, kad punktos iebrauc divi franču piloti – toreiz Žans Alezī finišēja otrais, bet Olivjē Panī ieņēma sesto vietu;

– Pedro de la Rosam šis bija simtais starts Formulā 1; tiesa, spānis to paspēja nosvinēt jau Itālijas GP, kas bija viņa simtā nedēļas nogale čempionātā, bet tikai 97. starts sacensībās;

– Visbeidzot, šī bija jau desmitā reize, kad uz pjedestāla vienlaikus kāpa Fetels, Vēbers un Alonso; savādi, ka vēl nekad vienlaikus podiumu nav iekarojuši Fetels, Alonso un Hamiltons.

Izmantoti “F1fanatic.co.uk” materiāli

1 KOMENTĀRS