Kamēr vadošajās F1 komandās nosacīti brīva ir vairs tikai viena vieta, cita situācija valda “nabadzīgajā” galā, kur priekšroka varētu tikt dota pilotiem ar lielāko naudas maku.
Kovalainens gaida
Lai gan “Caterham” uzskatāma par spēcīgāko starp “vājā trijnieka” komandām, tās boss Tonijs Fernandess neslēpj, ka pēc sezonas beigām sastāvā, iespējams, vajadzēs pieņemt kādu, kurš par savu vietu varēs samaksāt. Un tas tiešā veidā atsauktos uz Heiki Kovalainenu, kurš līdz šim Formulā 1 noturējies sava talanta, ne dāsno iekrājumu vai sponsoru dēļ. Un jo ilgāk “Caterham” gaidīs ar lēmumu, jo mazāk izredžu somam būs sameklēt vietu citā komandā. Lielākā problēma ir fakts, ka Konstruktoru kausā “Caterham” šobrīd ir aiz “Marussia”, un ja tāda situācija būs arī sezonas izskaņā, komandu naudas sadalē garām ies ļoti svarīgi miljoni. Kā alternatīva Kovalainenam tiek minēts holandietis Giedo van der Garde, kurš šogad jau piedalās F1 treniņbraucienos.
Čiltons piedāvā naudu
Viens no pilotiem, kurš var lepoties ar spēju piedāvāt savu naudu, ir arī brits Makss Čiltons, ietekmīgā apdrošināšanas biroja “Aon” augsta ranga amatpersonas dēls. 21 gadu vecais GP2 pilots (šogad ceturtais) ir atradis divus sponsorus, kas pilnībā gatavi nodrošināt F1 sezonas budžetu un paša ģimenei pat nenāktos ieguldīt ne centa. Šonedēļ Čiltons jau pilotē “Marussia” formulu Abū Dabī GP izcīņas treniņbraucienos.
“Marussia” meklē investorus
Tikmēr pati “Marussia” komanda nonākusi lielās finansiālās grūtībās un britu “Guardian” ziņo par 79 miljoniem ASV dolāru lieliem zaudējumiem. Tiek lēsts, ka komandas vērtība esot 72 miljoni, bet tās parādi mērāmi 125 miljonos. Pat divi “jaudīgi” maksātāji pilotu izskatā un naudas balva par “Caterham” apsteigšanu nevarētu būt situācijas glābēji. Šobrīd vienībā turpina startēt Timo Gloks un Šārlzs Piks.
Senna varēs maksāt arī nākošgad
Viens no tiem, kuram varēja paredzēt drīzu atvadīšanos no F1 sacīkstēm, bija Bruno Senna. Taču nu brazīlietis apstiprinājis, ka viņa sponsori gatavi turpināt maksāšanu par startiem arī nākošsezon. Tomēr “Williams” vēl nav izlēmuši, vai paturēs Sennu sastāvā. Varbūt uzrodas kāds bagātāks vai talantīgāks? Pastora Maldonado izredzes cerīgākas – šogad izcīnīta viena uzvara un Venecuēlas nauda “aizmugurē”. Taču “Williams” vienalga turpina klusēt.
Algersuari slepenais ierocis
Krietni labas cerības atgriezties F1 apritē ir Haimem Algersuari, kurš pēc aiziešanas no “Toro Rosso” šogad aktīvi piedalījās oficiālajos “Pirelli” riepu testos. Portugālim varbūt arī nav tik labu sponsoru kā Sennam, Maldonado vai Čiltonam, taču ir “slepenu pierakstu kladīte”, kurā uzskaitītas dažādas jaunā sastāva riepu īpatnības un īpašības. Nav šaubu, ka tieši Algersuari vislabāk zina kādas ir riepas ar ko nākošgad startēs visas komandas – viņš jau veicis ekvivalentu 11 sacīkstēm, kamēr pārējie ar tām pirmo reizi iepazīsies tikai Brazīlijas GP treniņbraucienos. Vilinoši. Taču reāli to atļauties var tikai “Force India” un varbūt vēl “Williams”, kas varētu mēģināt paļauties uz Maldonado naudu.
Algersuari ierocis vai Zutila spēks?
Līdz ar to vēl jāgaida “Force India” lēmums. Pols di Resta diezgan droši paliks tās rindās, taču vēl jāsameklē aizstājējs Hilkenbergam. Te īstā vieta būtu Adrianam Zutilam, kurš tieši Hilkenberga dēļ pirms gada bija spiests aiziet no Formulas 1. Taču ir tik pat skaidrs, ka viss nenotiks tā kā varētu likties un vēl sagaidāms ne viens vien (kaut vai mazs) pārsteigums.gan neapšaubāmi ir viens no talantīgā gala braucējiem. Varbūt “Force India” pievienosies Algersuari? Lai gan šķiet, ka tieši “Williams” būtu nepieciešams īsts grūdiens formulas uzlabošanā, ko šis “Pirelli” eksperts varētu uzņemties uz saviem pleciem.
“Lotus” visticamāk drīz apstiprinās Romēnu Grožānu, bet “Sauber” sastāvā debitēs Estebans Gutirezs. Vai te būtu iespējams citāds scenārijs?
F1 komandu sastāvi 2013. gadam F1LV versijā
Komanda | Piloti |
Red Bull | Sebastians Fetels / Marks Vēbers |
McLaren | Džensons Batons / Serhio Peress |
Ferrari | Fernando Alonso / Felipe Masa |
Mercedes | Luiss Hamiltons / Niko Rosbergs |
Lotus | Kimi Raikonens / Romēns Grožāns |
Force India | Pols di Resta / Adrians Zutils |
Sauber | Niko Hilkenbergs / Estebans Gutiress |
Toro Rosso | Daniels Rikjardo / Žans-Ēriks Verņē |
Williams | Pastors Maldonado / Haime Algersuari |
Caterham | Heiki Kovalainens / Giedo van der Garde |
Marussia | Timo Gloks / Makss Čiltons |
HRT | Pedro de la Rosa / Dani Kloss |
Izcelti tie piloti, kas jau apstiprināti
Slīprakstā izcelti tie piloti, kuru apstiprināšana visticamāk ir tikai laika jautājums
Skaidrs, ka mazajām komandām jāizvēlas nauda! Jo matemātika ir vienkārša – kāda ar vienādu tehniku ir atstarpe aplī starp talantīgu un viduvēju pilotu? Nu, varbūt 0,3 sekundes, maksimums 0,5 sekundes. Bet, ko tas dod pozīcijas izteiksmē? Tikai to, ka attiecīgais talantīgais pilots būs nevis 21., bet teiksim 17. Vai tas ko maina?
Bet sponsoru miljoni gan maina!
Nu, un ko dod tā nauda, ja Lotus ar savu pliko pakaļu ir priekšā Mercedes. Vai arī joku projekts Marussia ir priekšā Caterham? Tāpat formulas uzbūvei pietiek ar kādiem 50 miljoniem, pie tam atliektiem galiem. Viss pārējais aiziet pārmaksātiem, super neaizvietojamiem speciālistiem.