Foto: Red Bull/Getty

Šī gada čempionāta liktenis izšķirsies pēdējā sacīkstē un tā būs jau 27.reize F1 vēsturē, kad čempions tiek noskaidrots tikai pēdējā posmā.

“F1LV

Titula cīņa

Jau šīs nedēļas beigās Interlagosā, Brazīlijā “Autodromo Jose Carlos Pace” trasē šī gada titulu sadalīs Sebastians Fetels un Fernando Alonso. Nevar aizmirst, ka spānis abus savu iepriekšējos titulus 2005. un 2006.gadā izcīnīja tieši šajā trasē. Arī toreiz Brazīlija bija pēdējais posms un Alonso piemērs iesāka piecu gadu sēriju, kad tituls noskaidrojās Interlagosā: pēc Alonso to izdarīja arī Kimi Raikonens (2007), Luiss Hamiltons (2008) un Džensons Batons (2009).

No iepriekšējām 26 reizēm, kad tituls noskaidrojās pēdējā posmā, 10 reizes uzvarēja pilots, kurš pirms izšķirošās sacīkstes bija iedzinējos. Pirmie deviņi piemēri bija Džuzepe Farina (1950), Džons Sērtiss (1964), Džeimss Hants (1976), Nelsons Pikē (1981 un 1983), Alans Prosts (1986), Žaks Vilnēvs (1997), Mika Hakinens (1999) un Kimi Raikonens (2007). Pēdējais piemērs ir Sebastians Fetels, kurš 2010.gadā bija 15 punktus aiz Fernando Alonso un izcīnīja titulu. Tagad Alonso ir iespēja ‘atdot parādu’ – spānis zaudē Fetelam 13 punktus.

Hamiltons un ASV

Bez šaubām Hamiltonam uzvara ASV piestāvēja visvairāk – britam ir amerikāņu draudzene un viņš pats atzinies, ka kādu dienu vēlētos dzīvot ASV. Arī statistika F1 sacīkstēs Hamiltonam ir 100% perfekta – viņš ir uzvarējis abās sacīkstēs, kurās piedalījies ASV teritorijā: iepriekš brits uzvarēja 2007.gadā pēdējā sacīkstē Indianapolisā.

Uzvara Ostinas trasē Hamiltonam bija 21. panākums karjerā un šajā rādītājā viņš ir apsteidzis Miku Hakinenu, līdz ar to kļūstot arī par veiksmīgāko pilotu, kas visas savas uzvaras guvis tikai “McLaren” sastāvā. Šī bija Hamiltona ceturtā uzvara šogad un trešā pēc kārtas, kas izcīnīta pēc negūtajiem punktiem iepriekšējā sacīkstē.

Hamiltons ASV atnesa “McLaren” komandai 181. uzvaru vēsturē un tikai “Ferrari” rēķinā ir vairāk – 219. Tomēr “McLaren” ir izcīnījusi vairāk uzvaru kopš tā brīža, kad komanda parādījās Formulā 1 – “Ferrari” rēķinā brīdī, kad Brūss Maklārens izbrauca uz starta 1966.gada Monako GP izcīņā bija jau 39 uzvaras.

Kopš “Red Bull” ir ienākuši Formulā 1 2005.gadā, austriešu komanda ir izcīnījusi 34 uzvaras (visas sākot ar 2009.gadu), “Ferrari” rēķinā ir 37 uzvaras, bet “McLaren” 43. “Red Bull” komanda ASV posmā izcīnīja savu trešo konstruktoru kausu pēc kārtas.

Fetela 100 GP

Sebastians Fetels savu 100-to GP posmu aizvadīja valstī, kurā piedzīvoja arī savu debiju Formulā 1 – tas notika 2007.gadā Indianapolisā, kad vācietis debitēja “BMW Sauber” sastāvā savainotā Roberta Kubicas vietā. Kopš tā laika Fetels ir izcīnījis 26 uzvaras, pirmā no kurām tika gūta 2008.gadā “Toro Rosso” sastāvā Moncā.

100tajā sacīkstē Fetels izcīnīja savu 36to pole position un 46to pjedestālu. Ja Fetelam būtu izdevies noturēties priekšā Luisam Hamiltonam arī sacīkstē, tad vācietis izcīnītu 27to uzvaru un atkārtotu Mihaela Šūmahera panākumu, kurš 1997.gadā Suzukā ar komandas biedra Edija Irvaina labvēlību izcīnīja savu 27to uzvaru savā 100. GP posmā.

Fetels Ostinā uzrādīja ātrāko apļa laiku un tas bija 15. viņa karjerā, kas noliek viņu vienā rindā ar Džekiju Stjuartu un Kleju Regaconi. Šī bija jau ceturtā sacīkste pēc kārtas, kad uz pjedestāla kopā ir Fetels un Alonso. Ja tas atkārtosies arī Brazīlijā, tad par čempionu kļūs Fetels. Pārsteidzošā kārtā ASV GP posmā bija pirmā reize, kad kopā uz pjedestāla stāvēja Alonso, Fetels un Hamiltons.

Info: F1 Fanatics

1 KOMENTĀRS

  1. Alonso personīgi ‘atdot parādu’ ir neiespējamā misija. Viņam atliek tikai cerēt, ka ‘parādsaistības nokārtosies pašas no sevis’ 😀
    Jo matemātika ir skaudra – ja Alonso uzvar, Fetels nedrīkst būt augstāk par 5.vietu, ja Alonso ir 2., Fetelam jābūt 8. utt. Bet normālos apstākļos Fetels piektais nebūs. Ar Red Bull tik sliktā pozīcijā var nonākt tikai tad, ja sacīkste izvēršas par nebeidzamu neveiksmju sēriju.

  2. Jācer, ka tiešām gaidām lietus sacīkste, bet ne tāda, kurā pie 3.lietus piles izkar sarkanos karogus…
    Ja reiz pēdējais posms, tad lai ļauj braukt arī pa pavisam slapju trasi (kam pa slapju, lai brauc boksos un beidz sezonu 😀 ), un lai uzvar labākais… Slapjā trasē (nevis žūstošā, kur citi likumi) tomēr visvairāk vajadzīga brauktprasme un formulas tehniskais potenciāls spēlē otro lomu..