Foto: Red Bull/Getty

Sebastians Fetels šodien trešo reizi karjerā kļuva par F1 pasaules čempionu, pēc Brazīlijas GP izcīņas ar trīs punktu pārsvaru kopvērtējumā uzveicot savu galveno konkurentu Fernando Alonso.

“Red Bull” komandu pārstāvošais Fetels sezonas pēdējā posmā Interlagušas trasē izcīnīja sesto vietu, kamēr Alonso ar “Ferrari” lietus sacīkstē finišēja otrais. Uzvaru posmā savukārt ieguva “McLaren” pilots Džensons Batons, kuram tas bija jau 16. panākums karjerā.

Sacensību sākums izvērtās necerēti veiksmīgs Alonso, kurš pēc pirmajiem līkumiem no septītās vietas jau bija pacēlies uz piekto, kamēr Fetels no ceturtās pozīcijas atkrita uz septīto. Dažus līkumus vēlāk Fetels cīņas karstumā sadūrās ar Bruno Sennu un Serhio Peresu, saslīdot par 180 grādiem, taču pamanījās nesabojāt mašīnu, kamēr abi pārējie izstājās.

Mitrajā trasē varēja ātri atgūt pozīcijas un astotajā aplī Fetels no 22. vietasbija pacēlies jau līdz septītajai. Tikmēr Alonso vienlaikus tika garām gan Markam Vēberam, gan savam komandas biedram Felipem Masam, paceļoties uz trešo vietu, kas tobrīd viņam ļāva cerēt uz titulu. Tomēr divus apļus vēlāk Alonso kļūdījās un palaida priekšā Niko Hilkenbergu.

Pa to laiku vadībā joprojām atradās “McLaren” piloti Džensons Batons un Luiss Hamiltons, kuri arī startēja no pirmās rindas, un vairākas reizes apmainījās pozīcijām.

Laikapstākļiem pasliktinoties, tikai Batons un Hilkenbergs nolēma nebraukt boksos pēc pārejas tipa riepām, un tas bija pareizais lēmums. Pa to laiku Alonso un Fetels atkrita uz 12. un 17. pozīciju, lai gan piecu apļu laikā atgriezās pirmajā pieciniekā.

Tikmēr varoņdarbu paveica Hilkenbergs, pietuvojoties un apdzenot Batonu cīņā par pirmo vietu. Abi atrāvās no pārējiem jau līdz 45 sekundēm, kad atlūzu dēļ trasē tika nolemts sūtīt drošības mašīnu.

Drīz pēc zaļo karogu izkāršanas 29. aplī Hamiltons apdzina Batonu, bet Hilkenbergam izdevās pabūt vadībā līdz 49. aplim, kad kļūda lika atkrist uz otro vietu. Piecus apļus vēlāk, izmantojot blīvo satiksmi, Hilkenbergs mēģināja atgūt līderpozīciju, taču viņa “Force India” formulas aizmugure izslīdēja, uztriecoties tieši virsū Hamiltona priekšējam ritenim, kas rezultātā nolūza. Batons atgriezās vadībā un noturēja to līdz finišam.

Tobrīd jau atkal bija atgriezies lietus un Fetels bija viens no pirmajiem, kurš devās pēc piemērotām riepām, taču komanda aizkavējās un tas maksāja svarīgas sekundes. Fetels gan spēja pacelties līdz sestajai vietai, kamēr Alonso, izmantojot Hamiltona un Hilkenberga sadursmi, kā arī to, ka priekšā tobrīd atradās arī komadnas biedrs Masa, pacēlās uz otro vietu. Tomēr ar to bija par maz, lai kopvērtējumā tiktu priekšā Fetelam.

Sacensību finišs tika sasniegts aiz drošības mašīnas, jo priekšpēdējā aplī starta taisnē avarēja Pols di Resta. Batons izcīnīja trešo uzvaru šajā gadā, Alonso finišēja otrais, bet Masa savu skatītāju priekšā finišēja trešais, kas viņam tikai otrais pjedestāls šogad.

Mihaels Šūmahers savā atvadu sacīkstē izcīnīja septīto vietu, tiekot vismaz pie punktiem.

F1 kopvērtējumā pilotu ieskaitē trešo vietu pēc Hamiltona neveiksmes nosargāja Kimi Raikonens, kuram šī bija sarežģīta sacīkste, taču izdevās finišēt desmitajam. Līdz ar to, Raikonens ir vienīgais pilots šogad, kurš pabeidzis pilnīgi visas sacīkstes.

Konstruktoru kausā jau iepriekš uzvaru bija nodrošinājuši “Red Bull”, bet “Ferrari” noturēja otro vietu, kopvērtējumā tomēr nepalaižot garām “McLaren”.

Brazīlijas GP izcīņas rezultāti
25. novembris (Sanpaulu, Brazīlija)

Vieta Pilots Komanda Apļi Laiks Startā
1. Button McLaren-Mercedes 71 1:45:22.656 2.
2. Alonso Ferrari 71 +2.754 7.
3. Massa Ferrari 71 +3.615 5.
4. Webber Red Bull-Renault 71 +4.936 3.
5. Hulkenberg Force India-Mercedes 71 +5.708 6.
6. Vettel Red Bull-Renault 71 +9.453 4.
7. Schumacher Mercedes 71 +11.900 13.
8. Vergne Toro Rosso-Ferrari 71 +28.600 17.
9. Kobayashi Sauber-Ferrari 71 +31.200 14.
10. Raikkonen Lotus-Renault 70 +1 aplis 8.
11. Petrov Caterham-Renault 70 +1 aplis 19.
12. Pic Marussia-Cosworth 70 +1 aplis 22.
13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 70 +1 aplis 15.
14. Kovalainen Caterham-Renault 70 +1 aplis 20.
15. Rosberg Mercedes 70 +1 aplis 9.
16. Glock Marussia-Cosworth 69 +2 apļi 21.
17. De la Rosa HRT-Cosworth 69 +2 apļi 24.
18. Karthikeyan HRT-Cosworth 69 +2 apļi 23.
19. Di Resta Force India-Mercedes 68 +3 apļi 10.
Izstājās
Hamilton McLaren-Mercedes 55 1.
Grosjean Lotus-Renault 6 18.
Maldonado Williams-Renault 2 16.
Senna Williams-Renault 1 11.
Perez Sauber-Ferrari 1 12.
Ātrākais aplis
Hamilton (McLaren) 1:18.069


2012. gada F1 čempionāta kopvērtējums

Vieta Pilots Punkti Vieta Komanda Punkti
1. Vettel 281 1. Red Bull-Renault 460
2. Alonso 278 2. Ferrari 400
3. Raikkonen 207 3. McLaren-Mercedes 378
4. Hamilton 190 4. Lotus-Renault 303
5. Button 188 5. Mercedes 142
6. Webber 179 6. Sauber-Ferrari 126
7. Massa 122 7. Force India-Mercedes 109
8. Grosjean 96 8. Williams-Renault 76
9. Rosberg 93 9. Toro Rosso-Ferrari 26
10. Perez 66
11. Hulkenberg 63
12. Kobayashi 60
13. Schumacher 49
14. Di Resta 46
15. Maldonado 45
16. Senna 31
17. Vergne 16
18. Ricciardo 10


1 KOMENTĀRS

  1. Nu sisdienas sacensibam ir japasakas Weber, tiesam patiesa bauda skatities ka redbull lauj saviem braucejiem cinities nevis ka sunisiem klausit-cepuri nost. Interesantiu butu uzzinat vai redbul ludza palaist garam otraja reize, jo cik klausījos redbull radio neko nedzirdeju. bet nu pirmaja apli, webers nevis likuma piesedza armalu un tad masa un alonso nebutu ticis garam, bet piesedza iekšmalu ka rezultāta Vetelu nepalaida garam. Un tad jau sakas Vetela nepatikšanas  bet paties prieks cik labi dzeks uzkapa atpakaļ, čempiona cienīgs sasniegums.
    Patika Alonso izmisums pa gruziem uz trases (taisnība vinam bija) drosibas masina atkal ieviesa intrigu un pec atsaksanas webers atkal pacenas lai uztaisītu gandriz visu jautri 😀
    Interesanti ir tas ka tiesnesi nepamanīja ka Vetels apdzina vienu no braucējiem pie dzeltenajiem karogiem un neko neteica.
    Raikonens loti smuki 54 apli apmaldijas 😀
    55 aplis atkal iedeva ceribu un veiksmi Alonso, honloknbers sacakareja sev sacensibu un Hamim pedejo gonku Mclaren.
    Loti spriedzes bagata gonka, man ka Hamiltona fanam zel ka sadi sanāca, bet prieks ka visa gonka tik inciga iznāca. Un uz nākamo gadu izskatas ka Vetels varetu nodorsinat 4 cempi pec kartas, pagaidam nevienu tik specigu neredzu, jo Batonam pietrūkst masiņas drosiba, savukārt neticu ka Alonso noveiksies divus gadus pec kartas tik daudz.
    p.s. atvainojos Alonso faniem, bet uzskatu ka vis sodien izradija neciesu savam komandas biedram, kurs dabuja iepreksjeos posmos loti palidzet un piekapties vinam, vareja vismaz kaut cik pateikties un palaist vinu garam lai Masa dabun otro vietu. Nevis ietiepīgs ka auns brauc lidz beigam…

  2. KAS PAR GONKU!!! Klasiska Brazīlija VISpārākajā izpausmē!!! pilnīgs haoss un drāma 1/3, so so 2/3, un atkal haoss, avārijas un drāma 3/3. sacīkstes iznākums – nu tā, pieņemams, čempionāta iznākums lielā mērā paredzams, bet atkarībā kas par ko fano. Vettelam laikam soda nebūs, mož brauca lenāk kā iepr sectorā un ja nē, tad gonkas laikā jau būtu iedots jo laika pietika izsvēršnai. Anyway apsveicu ar fantastisku sezonas izskaņu!

  3. tiko interviju no Nuija, vini bija izbriniti ka formula brauca pec pirma apla tireciena, bet uztaukums bija tikai pa to ka izputejs neaizdedzina masinu, jo bija izolacija iznicinata, kad vini to saprata, bija jau sacensibu 1/3 beigusies un viniem nacas parlikt motora softu uz to lai minimala slodze ir uz izputeju un tapec ari Vetela laika apli saka ieverojami pazeminaties

  4. Nu, Red Bull komanda (ar Fetelu kā mehānisma sastāvdaļu) tiešām titulu ir pelnījusi. Šī sacīkste tam bija super-klasisks piemērs. Bija skaidrs, ka Fetelam par čempionu var neļaut kļūt tikai kārtīga neveiksmju sērija. Un šāda sērija atgadījās! BET… kā mēs redzējām, cilvēki, kuri brauc ar Red Bull var sacīkšu laikā darīt un piedzīvot da jebko – tāpat viņi dažu apļu laikā atgūst zaudētās pozīcijas. To lieliski nodemonstrēja ne tikai Fetels, bet arī kārtējo briesmīgo lietus sacīksti aizvadījušais Vēbers.
    Sveicieni visiem Fetela līdzjutējiem! 🙂

      • tas ir, es domāju – tas Marusiai ir smags trieciens – un viņi noteikti pieliksies aiz bēdām. un Cat aiz priekiem. VISIEM ir katukas svinams, izņemot laikam HRT. Cerams ka viņu licence būs kādam vilinoša un viņi tiks izpirkti – tomēr forši ka ir pilns starta režģis nevis tā kā gadus iepriekš kad knapi 20 salasījās. PAR HRT !!!:)

      • tu ierosini sākt ziedojumu vākšanu? būtu jau normāli – tāda fanu sponsorēta komanda, kur pilotus izvēlas fanu balsojumā, stratēģiju sacīkstei arī ar balsojumu onlainā sacīkstes laikā… 😀

  5. fantastiska sacīkste! lielisks noslēgums aizraujošai sezonai. tiešām, izcili.

    apsveicu Fetela fanus. es gan biju par to otru džeku, bet nu kas ir Alonso braukšana pret Fetela veiksmi (iebrauc Sennā, sadauza mašīnu, apdzen zem dzeltenajiem, tomēr panāk savu) 😉

  6. to Morloks – Tu īstenībā esī šīs idejas autors, es neko neierosināju vien konstatēju faktu kā tadu. bet ja par fanu sponsorētu komandu/pilotu, tad es ierosinu mest džunguru un mēģināt Haraldu kautkur iedabūt ja tas vispār iespējams ar fanu finansēm

      • runa ir par LV f1 faniem. a ķīniešiem nevajag fanu naudu, pēc pāris gadiem F1 būs 2 ķīnieši ja vien būs uzdresēti līdz līmenim lai dabūtu Superlicense

      • p.s. Kajebašī pirms šis gonkas jau palaida mājaslapu kur fani var skaitīt naudiņu lai viš varētu turpināt. mož mums arī izveidot 1 priekš Haralda Šlēgelmilha kamēr viš nav pārāk vecs

  7. hmm… Arnis šonakt tāds kluss..neskumsti Arni, HAM darīja ko varēja, nesanāca diemžēl…bet būs jauna sezona, un ja Merc neieies atkal kādā blunderī, tad HAM JĀS atkal un būs viņam iespēja, NESKUMSTI. (es piem arī katru reizi ceru ka WEB būs džeks, bet apzinos ka nekad nebūs čempions), bet Hamiltonam BŪS VISAS iespējas – ja Merc viņu nopirka tad arī no ādas līdīs laukā lai tas atmaksātos

  8. nu ko 🙂 pirxts ir augstu gaisaa. sveiciens visiem saveejiem!

    pirmaa aplja incidents pamatiigi iedeva pa nerviem visiem Sebinatora liidzjuteejiem, kas bijaam kroguu savaakushies. saakaam lietot vairaak alkaholu (kura paarmeeriiga lietoshana ir kaitiiga Tavai veseliibai)un rezultaats kopaa ar garstaavokli pakaapeniski uzlabojaas. chempiona cieniigs raxturs un speeja panaakt vajadziigo rezultaatu. cepuri nost! pelniits tituls.

    • VOT tā ir attieksme!!! hat off. vien – Tu Arcani gan jau zini ka es par WEB. bet hurrah to Seb nevertheless !!! un RedBull !!! un magic Adrian Newey!!! un Webber, kurš lai gan izteicās diezgan lecīgi pirms sacīkstes, tomēr laida Vettelu ja vajadzēja, – kā teica Horners – GREAT TEAM EFFORT!!!

  9. vēl tik sezonas izskaņā gribētu paslavēt šo blogu un pateikties VISIEM komentētājiem, – daudz analizējošu un sava induviduālā viedokļa izpaudošu kometnu, nu varbūt kāds drusku saasināts, bet tas nekas, bet kopuumā ļoti interesanta sezona mums te kopā sanāca

  10. Šajā sacīkstē veiksme noteikti bija Alonso pusē, un Red Bull nācās diezgan panervozēt. Kritiskākais moments bija tieši šis sagriešanās brīdis, ja tajā mirklī kāds mudaks no Caterham vai Marrusia būtu padarījis Fetela formulu nebraucamu nu tad čau, Rasma – smaidītu Alonso. Ferrari nodemonstrēja, to ko demonstrējuši vienmēr – izteikta komandas taktika. Alonso cepums par otro vietu, tikai 3 punktu deficīts, ar teiksim tā, lēnāku tačku kā Makiem un Redbull, būtībā nav slikti.
    Un galvenais prieks…par Kimiko godpilno trešo vietu…ar Lotus formulu. Jauki 🙂

  11. Bravo, puis, apsveicu! Shitais tieshaam bija kaut kas unikaals. Var teikt, ka Fetels pieveca pashu Lady Luck 🙂 Tas negadaas paaraak biezhi.
    Pie 3 in a row rekorda no savas puses gribu piemetinaat, ka Fetels ir vieniigais (un droshi vien arii visjaunaakais 🙂 ), kas to paveicis, saakot no pirmaa. To kaut kaa neviens neuzsver.