Līdz ar 2012. gada sezonas beigām, ir beigusies 2008. gadaF1 Pasaules čempiona Lūisa Hamiltona ēra slavenajā McLaren rindās. Nākamo sezonu brits uzsākts Mercedes komandā. Ieskatīsimies Hamiltona sasniegumos McLaren rindās un salīdzināsim ar citiem McLaren braucējiem, kā arī ar citiem “ilgdzīvotājiem” vienas komandas rindās.
Hamiltona sniegums pa gadiem:
2007. gads – 2. vieta (109 punkti)
2008. gads – ČEMPIONS (98 punkti)
2009. gads – 5. vieta (49 punkti)
2010. gads – 4. vieta (240 punkti)
2011. gads – 5. vieta (227 punkti)
2012. gads – 4. vieta (190 punkti)
Hamiltons McLaren rindā (iekavās norādīts gan Hamiltona vieta komandā, gan komandas labākais sasniegums)
Sezonas: 6 (5/7 vieta) (Kulthārds un Hakinens – pa 9)
Grand Prix: 110 (3. vieta) (Kulthārds 150)
Punkti: 913 (1. vieta) (Hamiltons – 913)
Uzvaras: 21 (3. vieta) (Senna – 35)
Pjedestāli: 49 (5. vieta) (Prosts – 63)
Pole Position: 26 (2/3 vieta) (Senna – 46)
Pirmā starta rinda: 48 (2. vieta) (Senna – 61)
Ātrākie apļi: 12 (5/6 vieta) (Hakinens – 25)
Finišējis: 91 (2. vieta) (Kulthārds – 102)
Sacīkstes punktos: 82 (2. vieta) (Kulthārds – 87)
Nobrauktie apļi: 6065 (3. vieta) (Kulthārds – 7755)
Nobrauktie apļi vadībā: 1276 (4. vieta) (Senna – 2392)
Nobrauktie km: 30 383 (3. vieta) (Kulthārds – 37 061)
Nobrauktie km vadībā: 6262 (4. vieta) (Senna – 10 973)
Hamiltons starp pārējiem “ilgdzīvotājiem” vienā komandā (iekavās norādīts gan Hamiltona vieta kopumā, gan kopējais labākais sasniegums/ aiz šķērssvītras norādīts līderis starp pagaidām aktīvākajiem braucējiem)
Sezonas: 6 (20/35 vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 11/ Masa (Ferrari) – 7)
Grand Prix: 110 (6/7. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari)- 180/ Masa (Ferrari) – 120)
Punkti: 913 (3. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 1066/ Fetels (Red Bull) – 1013)
Uzvaras: 21 (7/8. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 72/ Fetels (Red Bull) – 25)
Pjedestāli: 49 (7. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 116/ Fetels (Red Bull) – 45)
Pole Position: 26 (6/7 vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 58/ Fetels (Red Bull) – 35)
Pirmā starta rinda: 48 (4/6 vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 91/ Fetels (Red Bull) – 48
Ātrākie apļi: 12 (17/20 vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 53/ Fetels (Red Bull) – 15)
Finišējis: 91 (5. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 148/ Masa (Ferrari) – 106)
Sacīkstes punktos: 82 (4. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 145/ Masa (Ferrari) – 88)
Nobrauktie apļi: 6065 (6. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 10 252/ Masa (Ferrari) – 6901)
Nobrauktie apļi vadībā: 1276 (8. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 3934/ Fetels (Red Bull) – 1701)
Nobrauktie km: 30 383 (5. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 49 128/ Masa(Ferrari) – 34 368)
Nobrauktie km vadībā: 6262 (8. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 18 799/ Fetels (Red Bull) – 8947)
Apkopoja: Lukstins88
jautājums – pti ir rēķināti pēc kādas sistēmas? vienotas vai ne? Izskatās, ka ne, jo Šūmim iekš Ferrari pēc jaunās sistēmas jābūt daudz vairāk ptiem.
Manuprāt, nevar šādi likt ciparus, zinot, ka pti tiek doti dažādi. Jārēķina pēc vienotas sistēmas.
Nu kāda skaitīšanas sistēma ir bijusi tāda ir bijusi. Nekas nav mainīts. Protams, ka tagad piloti izcīna krietni vairāk punktus nekā pirms 5 vai 10 gadiem. Bet nu tā nu tas ir
Žēl, ka ši Hamiltona un Mclaren savienība tomēr sanākusi tik neproduktīva. Katrā gadījumā, ja varam teikt, ka piemēram Fettela un Red Bull sadarbība bijusi pat ļoti produktīva neskatoties uz to, ka var ļoti daudz diskutēt cik ļoti Fettels bija pelnījis pirmos divus titulus, jo viņa braukšana bija nepārliecinoša priekš pilota kuram ir čemppiona cienīga tehnika, jebkurš cits top pilots 2010 un 2011 gadā būtu uzvarējis ar daudz lielāku pārsvar. Tomēr šajā gadījumā atkal var teikt, ka Hamiltons principā vienmēr arī izdarīja to, ko varēja izdarīt ar šo mašīnu. Jā, bija daudz arī paša kļūdas, tomēr principā visas cerības uz ko nopietnu vienmēr nogrieza tieši mclaren formulas tehniskie defekti, ātruma trūkums, komandas kļūdas u.t.t.
Ja Red Bull un Fettela gadījumā var teikt, ka labāk jau viss vairs nevarēja beigties, tad Mclaren un Hamiltona gadījumā paliek tādas bēdīgas domas, ka viss varēja beigties daudz labāk.
tu kan esi chiixtulis, piixtulis- Sebinaatora niistulis. 🙂
fakts ir taads ka 3 gadus peec kaartas uzvar Fetels. un ar katru gadu, kraajoties pieredzei, vinjsh to dara arvien paarliecinoshaak.
Diemžēl pārliecinoši Fetels uzvarēja tikai pagājušajā gadā. ’10 sezonā bija krietna tiesa rupju paša kļūdu, šogad puika pats savas neizdarības/nespējas dēļ palaida gar degunu piecas uzvaras un arī visādu lielāku/mazāku kļūdu kopumā bija vairāk nekā tam pašam neprašam un sūdīgajam Alonso…protams, ar rozā brillēm pasaule izskatās daudz savādāka.
shogad Fetels neuzvareeja ar aatraako mashiinu. tas vinju kaa pilotu padara paarliecinoshaaku.
Alonso brauca ar graustu, lai neteiktu vairāk.
Tpc domā pirms raksti. 😉
nus, kamdēļ tad ikurāt ‘neproduktīva’
Viens čempiona titulis ir izcīnīts, arī “būvētāju kausa” ieskaitē maki ir pa top2/3 dzīvojušies HAM laikā, atskaitot vien pašu debijas gadu, kur nu vairāk pie vainas laikam jau ir senjori Alonso un De La Rosa, kā misters Hamiltons..
tie visi cipati ir pupu mizas un zirnju laksti. Hamiltons palaida garaam iespeeju ieraxtiit sevi veesturee kaa pirmo debitantu-chempionu.
Nu tīri tehniski Farina jau ir ierakstījis savu vārdu šai ailītē, tad kad izcīnija čempiona titulu 1950. gadā
tas ir baigi sen. taas toreiz nebija formulas muusdienu izpratnee.
Cerams, ka šis džeks vēl kādreiz atgriezīsies McLaren.
šo džeku RB bolīdā vajadzētu ielikt…
Arcani, te ir lieliskas iespējas rakstīt pa latviski: tev Xū-kaste neļauj PŽ3? Ja jau ir PC, pievērs uzmanību: translits nav cieņā! Raksti LV smuki!