Līdz ar 2012. gada sezonas beigām, ir beigusies 2008. gadaF1 Pasaules čempiona Lūisa Hamiltona ēra slavenajā McLaren rindās. Nākamo sezonu brits uzsākts Mercedes komandā. Ieskatīsimies Hamiltona sasniegumos McLaren rindās un salīdzināsim ar citiem McLaren braucējiem, kā arī ar citiem “ilgdzīvotājiem” vienas komandas rindās.

Hamiltona sniegums pa gadiem:

2007. gads – 2. vieta (109 punkti)
2008. gads – ČEMPIONS (98 punkti)
2009. gads – 5. vieta (49 punkti)
2010. gads – 4. vieta (240 punkti)
2011. gads – 5. vieta (227 punkti)
2012. gads – 4. vieta (190 punkti)

Hamiltons McLaren rindā (iekavās norādīts gan Hamiltona vieta komandā, gan komandas labākais sasniegums)

Sezonas: 6 (5/7 vieta) (Kulthārds un Hakinens – pa 9)
Grand Prix: 110 (3. vieta)  (Kulthārds 150)
Punkti: 913 (1. vieta) (Hamiltons – 913)
Uzvaras: 21 (3. vieta) (Senna – 35)
Pjedestāli: 49 (5. vieta) (Prosts – 63)
Pole Position: 26 (2/3 vieta) (Senna – 46)
Pirmā starta rinda: 48 (2. vieta) (Senna – 61)
Ātrākie apļi: 12 (5/6 vieta) (Hakinens – 25)
Finišējis: 91 (2. vieta) (Kulthārds – 102)
Sacīkstes punktos: 82 (2. vieta) (Kulthārds – 87)
Nobrauktie apļi: 6065 (3. vieta) (Kulthārds – 7755)
Nobrauktie apļi vadībā: 1276 (4. vieta) (Senna – 2392)
Nobrauktie km: 30 383 (3. vieta) (Kulthārds – 37 061)
Nobrauktie km vadībā: 6262 (4. vieta) (Senna – 10 973)

Hamiltons starp pārējiem “ilgdzīvotājiem” vienā komandā (iekavās norādīts gan Hamiltona vieta kopumā, gan kopējais labākais sasniegums/ aiz šķērssvītras norādīts līderis starp pagaidām aktīvākajiem braucējiem)

Sezonas: 6 (20/35 vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 11/ Masa (Ferrari) – 7)
Grand Prix: 110 (6/7. vieta)  (M. Šūmahers (Ferrari)-  180/ Masa (Ferrari) – 120)
Punkti: 913 (3. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 1066/ Fetels (Red Bull) – 1013)
Uzvaras: 21 (7/8. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 72/ Fetels (Red Bull) – 25)
Pjedestāli: 49 (7. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 116/ Fetels (Red Bull) – 45)
Pole Position: 26 (6/7 vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 58/ Fetels (Red Bull) – 35)
Pirmā starta rinda: 48 (4/6 vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 91/ Fetels (Red Bull) – 48
Ātrākie apļi: 12 (17/20 vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 53/ Fetels (Red Bull) – 15)
Finišējis: 91 (5. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 148/ Masa (Ferrari) – 106)
Sacīkstes punktos: 82 (4. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 145/ Masa (Ferrari) – 88)
Nobrauktie apļi: 6065 (6. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 10 252/ Masa (Ferrari) – 6901)
Nobrauktie apļi vadībā: 1276 (8. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 3934/ Fetels (Red Bull) – 1701)
Nobrauktie km: 30 383 (5. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 49 128/ Masa(Ferrari) – 34 368)
Nobrauktie km vadībā: 6262 (8. vieta) (M. Šūmahers (Ferrari) – 18 799/ Fetels (Red Bull) – 8947)

Apkopoja: Lukstins88

1 KOMENTĀRS

  1. jautājums – pti ir rēķināti pēc kādas sistēmas? vienotas vai ne? Izskatās, ka ne, jo Šūmim iekš Ferrari pēc jaunās sistēmas jābūt daudz vairāk ptiem.

    Manuprāt, nevar šādi likt ciparus, zinot, ka pti tiek doti dažādi. Jārēķina pēc vienotas sistēmas.

  2. Žēl, ka ši Hamiltona un Mclaren savienība tomēr sanākusi tik neproduktīva. Katrā gadījumā, ja varam teikt, ka piemēram Fettela un Red Bull sadarbība bijusi pat ļoti produktīva neskatoties uz to, ka var ļoti daudz diskutēt cik ļoti Fettels bija pelnījis pirmos divus titulus, jo viņa braukšana bija nepārliecinoša priekš pilota kuram ir čemppiona cienīga tehnika, jebkurš cits top pilots 2010 un 2011 gadā būtu uzvarējis ar daudz lielāku pārsvar. Tomēr šajā gadījumā atkal var teikt, ka Hamiltons principā vienmēr arī izdarīja to, ko varēja izdarīt ar šo mašīnu. Jā, bija daudz arī paša kļūdas, tomēr principā visas cerības uz ko nopietnu vienmēr nogrieza tieši mclaren formulas tehniskie defekti, ātruma trūkums, komandas kļūdas u.t.t.
    Ja Red Bull un Fettela gadījumā var teikt, ka labāk jau viss vairs nevarēja beigties, tad Mclaren un Hamiltona gadījumā paliek tādas bēdīgas domas, ka viss varēja beigties daudz labāk.

      • Diemžēl pārliecinoši Fetels uzvarēja tikai pagājušajā gadā. ’10 sezonā bija krietna tiesa rupju paša kļūdu, šogad puika pats savas neizdarības/nespējas dēļ palaida gar degunu piecas uzvaras un arī visādu lielāku/mazāku kļūdu kopumā bija vairāk nekā tam pašam neprašam un sūdīgajam Alonso…protams, ar rozā brillēm pasaule izskatās daudz savādāka.

    • nus, kamdēļ tad ikurāt ‘neproduktīva’

      Viens čempiona titulis ir izcīnīts, arī “būvētāju kausa” ieskaitē maki ir pa top2/3 dzīvojušies HAM laikā, atskaitot vien pašu debijas gadu, kur nu vairāk pie vainas laikam jau ir senjori Alonso un De La Rosa, kā misters Hamiltons..